Skocz do zawartości

Hobby Amee 495 1998


amee

Rekomendowane odpowiedzi

Gratuluję zakupu. Piękne to Twoje Hobby. Cieszę się, że odpuściłaś sobie przyczepy za 10 tysiaków na jeden sezon, które

mogły zniechęcić do karawaningu. Ta powinna posłużyć kilka dobrych lat i pozwolić czerpać przyjemność z wjazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dziękuję, dziękuję ale jak już wspomniałam w wątku nt. nocnego holowania - nie umiemy odpowiedzieć na pytanie jak my to zrobiliśmy ale zrobiliśmy - kupiliśmy przyczepę za ciężką dla naszego auta. Po dwudniowym zastanowieniu - postanowiliśmy zostawić przyczepę i zmienić holownik. Może ma ktoś ochotę na naprawdę zadbaną beemkę, z której byliśmy baaaardzo zadowoleni do tej pory? Albo może ktoś ma taką samą ale sedan i chce się zamienić? 270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak zadbaną, a ostatnio pisałaś, że stanęła :-]

Oczywiście żartuję....A co było przyczyną w końcu, bo nie doczytałem.....

Odnośnie tej przyczepy i jej ceny, to naprawdę kosmos.....Mam nadzieję, że wszystko jest w porządku i żadne kwiatki nie wyjdą, bo przyczepka naprawdę wygląda fajnie. Gratki!

 

aha, a ile przyczepka ma dmc

 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stanęło bo się zagrzało, za długo jechaliśmy bez przystanku w wysokiej temperaturze i chyba ze zbyt dużą szybkością mlot.gif Pojechał na komputer, wyszło to co pisałam o czujniku temperatury - wymieniliśmy i jest git. Teraz jechaliśmy przepisowe 80 km/h -z dwoma postojami w ciągu 5 godzin i spalanie 12-13 l no i widać zadowolone autko:) To jest naprawdę bardzo dobre auto - poprzednio mieliśmy Vito, które wiecznie musiało jeździć do mechanika a tu po zakupie standardowa wymiana pasków, wahaczy, oleju i służy nam ponad rok bez wizyty u mechanika (pomijając tą ostatnią). Spala na trasie bez przyczepy 7l. Tylko ta masa, kto by pomyślał, że takie kwiatki ma w dowodzie:D Masa własna auta 1600 a DMC 2320. Przyczepka masa własna 1100 a DMC 1400 więc w sumie 3720. sciana.gif Siedzimy teraz w Dźwirzynie, zakochujemy się coraz bardziej w karawaningu ale stresa mamy bo w piątek trzeba do domu wracać i nie wiemy jaką strategię obrać - dzień czy noc, S3 czy bocznymi....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej w rachubę wchodzi tylko E, DMC cepki 1400 to nie mało, byle czym nie pociągnie, a jeżeli macie zamiar troszkę pojeździć to komfort jazdy i pewność musi być, bo to ma być przyjemność, a nie lęk i obawy. :przyczepa::drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto stanęło bo się zagrzało, za długo jechaliśmy bez przystanku w wysokiej temperaturze i chyba ze zbyt dużą szybkością mlot.gif Pojechał na komputer, wyszło to co pisałam o czujniku temperatury - wymieniliśmy i jest git. Teraz jechaliśmy przepisowe 80 km/h -z dwoma postojami w ciągu 5 godzin i spalanie 12-13 l no i widać zadowolone autko:) To jest naprawdę bardzo dobre auto - poprzednio mieliśmy Vito, które wiecznie musiało jeździć do mechanika a tu po zakupie standardowa wymiana pasków, wahaczy, oleju i służy nam ponad rok bez wizyty u mechanika (pomijając tą ostatnią). Spala na trasie bez przyczepy 7l. Tylko ta masa, kto by pomyślał, że takie kwiatki ma w dowodzie:D Masa własna auta 1600 a DMC 2320. Przyczepka masa własna 1100 a DMC 1400 więc w sumie 3720. :sciana: Siedzimy teraz w Dźwirzynie, zakochujemy się coraz bardziej w karawaningu ale stresa mamy bo w piątek trzeba do domu wracać i nie wiemy jaką strategię obrać - dzień czy noc, S3 czy bocznymi....

 

Nie radzę jechać drogami płatnymi bez Viatolla. Z opłat za przejazd bez cudownej maszynki można nazbierać drugą

przyczepę :sciana: , 3000 zł za kontrolę. Opłata może przyjść później pocztą. Ktoś na forum pisał, że można nazbierać kilka razy 3000zł. Przejazd bez uprawnień jest znacznie tańszy i płaci się tylko raz. Niestety w razie wypadku nie będzie litości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie radzę jechać drogami płatnymi bez Viatolla. Z opłat za przejazd bez cudownej maszynki można nazbierać drugą

przyczepę :sciana: , 3000 zł za kontrolę. Opłata może przyjść później pocztą. Ktoś na forum pisał, że można nazbierać kilka razy 3000zł. Przejazd bez uprawnień jest znacznie tańszy i płaci się tylko raz. Niestety w razie wypadku nie będzie litości.

 

 

TAk, ale dopiero w momencie kontroli można zapłacić.... Na brankach może dojjść do takiej sytuacji, ale w momencie gdy mamy urządzenie viabox ,które np nie jest doładowane, i tu czujniki na bramkach szybko to obczają..

Tak czy inaczej Amee TYLKO BOCZNE DROGI jeśli bez viatolla.... A jeśli już to musisz kupić Viatoll....niestety coś wam słabo poszły obliczenia, pewnie tylko braliście możliwości auta pod uwagę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w razie wypadku nawet nie z własnej winy, jest to prowadzenie pojazdu bez uprawnień. Jeśli będą tylko szkody materialne

to kłopot z OC i AC. Poważny problem się zacznie jeśli ktoś zostanie poszkodowany. Można jechać bardzo ostrożnie,

ale wariatów na naszych drogach nie brakuje. Może jest opcja by ktoś poprowadził zestaw z uprawnieniami,

plus dokupienie Viatolla i pełen legal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym momencie napewno nie przekraczamy 3500 kg nie jestesmy tak zapakowani mysle ze mamy mw przyczepy + mw auta + jakies 300 kg bagazu takze poczta nic nie powinna przyjsc

 

poprostu zamienimi nasze bmw touring na takie same bmw tylko w sedanie (dmc 2050) i bedzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym momencie napewno nie przekraczamy 3500 kg nie jestesmy tak zapakowani mysle ze mamy mw przyczepy + mw auta + jakies 300 kg bagazu takze poczta nic nie powinna przyjsc

 

Nie ma znaczenia ile bagażu zabraliście. Liczą się tylko DMC zespołu pojazdów. Bagaż liczy się dopiero po przekroczeniu DMC.

Wtedy kiedy Cię zważą, ale w Polsce jest to sporadyczne. Choć słyszałem już kilka razy o ważeniu zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej w rachubę wchodzi tylko E, DMC cepki 1400 to nie mało, byle czym nie pociągnie, a jeżeli macie zamiar troszkę pojeździć to komfort jazdy i pewność musi być, bo to ma być przyjemność, a nie lęk i obawy. :przyczepa::drive:

 

 

niekoniecznie....Mój Galant ma MW1460, Dmc 1960 i na haku 1500kg- tak że spokojnie można lecieć...mocy 163 koniki wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie....Mój Galant ma MW1460, Dmc 1960 i na haku 1500kg- tak że spokojnie można lecieć...mocy 163 koniki wystarcza.

 

Moja mazda też spokojnie w papierach mieści się - kombiak i ma takie parametry jak Twoj galant tylko mocy 140km w benzynie :( i czysto teoretycznie te dodatkowe 150kg powyżej mojej spokojnie pociągnie bez viatolla i b+e - ale w przypadku Amee nawet bym nie myślał o zmianie holownika skoro jest taki fajny tylko zrobił B+E i płacił Viatolla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis znalezlismy taki artykul :

 

http://regiomoto.pl/...2012-r-poradnik

 

 

Zmiany w przyczepach W lutym 2012 r. ma się także zmienić kodeks drogowy w punkcie dotyczącym przyczep lekkich, czyli o wadze do 750 kg. Dziś są tu pewne nieścisłości.W jednym punkcie jest bowiem mowa o tym, że mając prawo jazdy kat. B możemy ciągnąć przyczepę o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczajacej masy własnej pojazdu, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu nie przekracza 3,5 tony. W innym punkcie jest natomiast mowa, że z kategorią B można kierować samochodem o DMC 3,5 tony z przyczepą lekką Nieścisłośc jest taka, że jeśli samochód ma 3,5 tony, przyczepa lekka 750 kg to cały zestaw wazy 4250 kg, czyli więcej niż 3,5 tony z punktu pierwszego. Dlatego od lutego będzie jednoznaczny zapis, że z kategorią B możemy ciągnąć pojazdem o DMC do 3,5 tony przyczepę lekką ważącą 750 kg. Przepis ten trafi do nowej ustawy o kierujących pojazdami. W styczniu 2013 r. wejdą w życie jej kolejne zapisy, które pozwalają kierowcy posiadającemu prawo jazdy kat. B prowadzić samochód i przyczepę o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej 4250 kg. Ustawodawca zamierza więc uprościć przepisy, ale na raty.

myslicie ze wejdzie to w zycie ?

Edytowane przez amee (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.