Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pytanko, ponieważ oglądam ogłoszenia vw pasatów b6 ze skrzynią dsg; czy są jakieś przeciwwskazania ciągnięcia przyczepy takim automatem? i drugie pytanko; nigdy nie miałem auta w automacie a szczerze mówiąc bardzo bym chciał, tylko sie po prostu boję że stanę gdzieć w drodze, albo ze awarie takich skrzyń są bardzo kosztowne kosztowne - wierzyć nie wierzyć...?:niewiem: jak wam się sprawują automaty z przyczepką ?

Opublikowano (edytowane)

cytat:

Ja - Cześć, co powiecie o DSG z roczników 05-07 ?

Serwis - A kupujesz sobie czy sprzedajesz komuś ?

Ja - Tak dla siebie

Serwis - ZAPOMNIJ

 

ale po zgłębieniu tematu koledzy stwierdzili żę koniecznie musisz sprawdzić czy była wymieniana mechatronika w tej skrzyni. Jeśli to było robione to ryzyko padnięcia jest małe - natomiast jeśli nie to mega duże. Padają sterowane tą mechatroniką zawory a to ponoć kosztowna impreza. Do tego pamiętaj że 2.0tdi lubią zgubić koło zamachowe oraz, że wtryski lubią powiedzieć papa - to już ciężej sprawdzić i przewidzieć.

 

Grupa VW/Audi bezawaryjnosc zostawila w latach 90 tych.

 

drugi cytat:

Należy pamiętać, że wymina oleju i filtra w DSG co 60000km. Koszt w ASO od 950 do 1200 pln.

trzeci cytat:

Dokładnie mechatronika padła już przy przebiegu 45000km u mojego kolegi. Skrzynia naprawiona 2 m-ce przed upływem gwarancji, teraz (od kilku m-cy) śmiga bez najmniejszych kłopotów. Autko - VW Passat 2007 2.0 tdi 170KM.

Edytowane przez rafall (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

mam pytanko... albo ze awarie takich skrzyń są bardzo kosztowne kosztowne - wierzyć nie wierzyć...?:niewiem: jak wam się sprawują automaty z przyczepką ?

 

- po pierwsze primo, jako użytkownik ASB - polecam. Wygoda nie do przecenienia. To moja subiektywna opinia, nieobowiązująca ;-) Wytrzymałość - przy rozsądnym "operowaniu" - nie powinna być znacząco różna (gorsza) od ręcznej. Mądrzy ludkowie mawiają, że obecność konwertera (zamiast tradycyjnego sprzęgła, dwumas i innych cudów) z punktu widzenia użytkownika holującego p-pę jest OK dla trwałości. Faktycznie, naprawy ASB mogą być kosztowne lub BARDZO kosztowne, ale jedne skrzynki są b. trwałe, inne zdecydowanie mniej. Firma, model, etc. Odsądzana od czci i wiary "moja" skrzynia Aisin Warner mimo natłuczenia 330kkm nadal sprawuje się b. dobrze. Więc strachy na Lachy były przedwczesne. Widocznie mam szczęście. Zaletą jest m.in. fantastyczne zachowanie się podczas manewrowania (ach, ta jazda "na pół sprzęgła"!), przy małych prędkościach, niezwykle płynne ruszanie, brak cofania się przy staniu "pod górkę" i parę innych fajnych cech tej skrzyni.

Opublikowano

Witam, ja też założyłem taki temat i myślę że po przeczytaniu go

wszystkie twoje wątpliwości prysną.

Pozdrawiam. :hej::hej::hej:

http://forum.karawan...zepy-automatem/

 

czytałem czytałem jednak chodzi mi o konkretny model tzn. dsg w pasku b6 przy silniku 1,9tdi i mocy 105km ewentualnie 2,0 140km..z automatami miałem mało wspólnego (choć wiedza teoretyczna jest) dlatego chcę popytać osób które mają auta asb, i upewnić się w przekonaniu że warto. rozważam zakup nowego auta już swioją buńkę wystawiłem na sprzedaż. beksa.gif siła wyższa

Opublikowano

Potwierdzam zdanie kolegi co do dużej wygody jazdy z ASB.

- po pierwsze primo, jako użytkownik ASB - polecam. Wygoda nie do przecenienia. To moja subiektywna opinia, nieobowiązująca ;-) Wytrzymałość - przy rozsądnym "operowaniu" - nie powinna być znacząco różna (gorsza) od ręcznej. Mądrzy ludkowie mawiają, że obecność konwertera (zamiast tradycyjnego sprzęgła, dwumas i innych cudów) z punktu widzenia użytkownika holującego p-pę jest OK dla trwałości. Faktycznie, naprawy ASB mogą być kosztowne lub BARDZO kosztowne, ale jedne skrzynki są b. trwałe, inne zdecydowanie mniej. Firma, model, etc. Odsądzana od czci i wiary "moja" skrzynia Aisin Warner mimo natłuczenia 330kkm nadal sprawuje się b. dobrze. Więc strachy na Lachy były przedwczesne. Widocznie mam szczęście. Zaletą jest m.in. fantastyczne zachowanie się podczas manewrowania (ach, ta jazda "na pół sprzęgła"!), przy małych prędkościach, niezwykle płynne ruszanie, brak cofania się przy staniu "pod górkę" i parę innych fajnych cech tej skrzyni.

Opublikowano

czytałem czytałem jednak chodzi mi o konkretny model tzn. dsg w pasku b6 przy silniku 1,9tdi i mocy 105km ewentualnie 2,0 140km..z automatami miałem mało wspólnego (choć wiedza teoretyczna jest) dlatego chcę popytać osób które mają auta asb, i upewnić się w przekonaniu że warto. rozważam zakup nowego auta już swioją buńkę wystawiłem na sprzedaż. beksa.gif siła wyższa

 

Czytałem troszkę na necie o tej skrzyni, a i mój szwagier ma warsztat gdzie głównie naprawia auta z grupy Volkswagena

jest to super skrzynia pod warunkiem że kupisz auto w dobrym stanie ( chyba że kupujesz nówkę) i o nią dbasz.

Tak więc kupuj i będziesz się cieszył z jazdy wiele lat. Ale na forum na pewno są użytkownicy takich aut to oni

powinni Ci to potwierdzić.

Pozdrawiam :hej:

  • 12 lat później...
Opublikowano
W dniu 19.07.2012 o 16:14, rafall napisał(a):

cytat:

Ja - Cześć, co powiecie o DSG z roczników 05-07 ?

Serwis - A kupujesz sobie czy sprzedajesz komuś ?

Ja - Tak dla siebie

Serwis - ZAPOMNIJ

 

ale po zgłębieniu tematu koledzy stwierdzili żę koniecznie musisz sprawdzić czy była wymieniana mechatronika w tej skrzyni. Jeśli to było robione to ryzyko padnięcia jest małe - natomiast jeśli nie to mega duże. Padają sterowane tą mechatroniką zawory a to ponoć kosztowna impreza. Do tego pamiętaj że 2.0tdi lubią zgubić koło zamachowe oraz, że wtryski lubią powiedzieć papa - to już ciężej sprawdzić i przewidzieć.

 

Grupa VW/Audi bezawaryjnosc zostawila w latach 90 tych.

 

drugi cytat:

Należy pamiętać, że wymina oleju i filtra w DSG co 60000km. Koszt w ASO od 950 do 1200 pln. Ostatnio zacząłem spędzać czas na platformie https://mostbet.net.pl/, gdzie gram w ciekawe mini-gry, dobrze się przy tym bawiąc i nieźle zarabiając.

trzeci cytat:

Dokładnie mechatronika padła już przy przebiegu 45000km u mojego kolegi. Skrzynia naprawiona 2 m-ce przed upływem gwarancji, teraz (od kilku m-cy) śmiga bez najmniejszych kłopotów. Autko - VW Passat 2007 2.0 tdi 170KM.

Cześć!

Widzę, że skrzynie DSG budzą sporo emocji i nie bez powodu – mogą być świetne, ale wymagają odpowiedniej dbałości i regularnych serwisów. W kontekście roczników 05-07 rzeczywiście warto zwrócić szczególną uwagę na mechatronikę. Jeśli była wymieniana, to ryzyko problemów spada, ale brak takiego serwisu może oznaczać potencjalne kłopoty, zwłaszcza przy wyższych przebiegach.

Jeśli chodzi o wymianę oleju i filtra co 60 tys. km – to absolutna podstawa, której nie warto zaniedbywać. Koszty w ASO są wysokie, ale mimo wszystko to taniej niż naprawa całej skrzyni. Dobrze też upewnić się, że poprzedni właściciele trzymali się tych zaleceń.

Przypadek kolegi z Passatem pokazuje, że problemy z DSG mogą się zdarzyć nawet przy relatywnie niewielkich przebiegach, ale po solidnym serwisie skrzynia może działać bez zarzutu przez długi czas. Ważne jest, by regularnie monitorować stan techniczny, szczególnie jeśli kupujesz auto na dłużej.

A co do 2.0 TDI – koło zamachowe i wtryski to kolejne elementy, na które warto zwrócić uwagę podczas zakupu. Grupa VW/Audi w tamtych latach miała swoje problemy, ale jeśli auto jest zadbane, to może jeszcze długo posłużyć.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.