Skocz do zawartości

Grand Viitara 1.9 DDIS


MichalKJ

Rekomendowane odpowiedzi

Przymierzam się do wymiany Qashqaia 2.0 na Grand Vitarę 1.9 DDIS.Qashqai to dobre auto, ale:1. Wysokoobrotowy silnik2. Częste zmiany biegów3. Stosunkowo słabe sprzęgło4. Spalanie z przyczepą ok. 11 - 12 litrówW Grand Vitarze widzę takie plusy:1. Diesel - moment obrotowy 300 Nm przy 2000 obr.2. Reduktor3. Spalanie??? Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym autem? Co o nim sadzicie?Kazda opinia się liczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie auto przez 3 lata (kupiłem nowe w salonie), co prawda z silnikiem benzynowym, i jego komfort podróżny jest dość uciążliwy szczególnie w dłuższej trasie. Zalety tego auta są zarazem jego największymi wadami oslabiony.gif. Autko ma rewelacyjny jak na swoją klasę, stały napęd na 4 koła ale niezbyt dobre wyciszenie. W konsekwencji napęd słychać w kabinie i nie jest to przyjemne, a wręcz męczące. Do tego taki napęd powoduje duże opory oraz podwyższa masę auta co przekłada się na spalanie. Drugi minus to również plus tego auta - zawieszenie. Jest świetne ale tylko w terenie, na asfalcie bardzo słabo wybiera nierówności i z uwagi na sztywną konstrukcję ramową podwozia, drgania są przenoszone do kabiny i odczuwalne niestety. Generalnie trzęsie, huczy i nieprzyjemnie podskakuje. Do tego dość mały jak na tą klasę auta bagażnik i bezsensowne otwieranie tylnej klapy szczególnie jeśli na dyszlu cepki masz uchwyt na rowery.

Teraz o silniku. Jak pisałem miałem benzyniaka ale mam znajomego, który skusił się na diesla (wtedy była to różnica ok 20kpln przy tej samej wersji wyposażenia auta). Silnik to konstrukcja francuska stosowana w autach Renault. Dość awaryjna. Vitara kolegi głównie znajdowała się w serwisie w związku z jakimiś drobnymi usterkami, które jednak dość skutecznie unieruchamiały auto. Spalanie miał na poziomie 10l/100km przy jeździe mieszanej. Podczas jazdy po centrum przy włączonej klimie ciężko było zejść poniżej 11l/100km. W trasie, jadąc płynnie, wynik oscylował w okolicach 8l/100km (bez przyczepy).

Ja swoją Vitarą ciągnąłem starą Hobby 495 (1200 DMC) w jednym sezonie i na następny sezon zmieniłem (choć nie był to jedyny powód zmiany) auto - zabiło mnie spalanie (ok 15l/100km) oraz właśnie praktycznie brak komfortu. Z silnikiem benzynowym nie miałem żadnych problemów, zresztą z autem jako całością również - serwis odwiedzałem tylko w celu wykonania przeglądów przy przebiegach zalecanych przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, dzięki za info :dzieki:

 

Trochę mnie to zbija z pantałyku.....

Obecnie od 2ch lat mam Qashqaia, i poza wspomnianymi wcześniej niedogodnościami związanymi TYLKO z holowaniem przyczepy jest OK.

Przed Qashqaiem miałem Jeepa Cherokee (KJ), i to dopiero była masakra (spalanie, awaryjność).

 

Myślę o GV, bo generalnie z parametrów wydaje się być optymalna do holowania przyczepy..... :niewiem:

 

Miałeś 2.0, czy 3.2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, dzięki za info :dzieki:

 

Trochę mnie to zbija z pantałyku.....

Obecnie od 2ch lat mam Qashqaia, i poza wspomnianymi wcześniej niedogodnościami związanymi TYLKO z holowaniem przyczepy jest OK.

Przed Qashqaiem miałem Jeepa Cherokee (KJ), i to dopiero była masakra (spalanie, awaryjność).

 

Myślę o GV, bo generalnie z parametrów wydaje się być optymalna do holowania przyczepy..... :niewiem:

 

Miałeś 2.0, czy 3.2?

witam,

Zerknij na Honde CR-V miałem wcześniej z silnikiem Diesla i-CDTI 2,2 140 KM.

Napęd dołączany -> do przyczepy świat i ludzie wyciągniesz się pod każdą górkę i po błocie bez problemu co wielokrotnie sprawdziłem.

Pali w Warszawie solo max 8l; z budą 1300DMC paliła około 10l przy prędkościach 100 km/h, bez budy w trasie do 6l schodzi.

Jeździ jak normalne dobre auto osobowe tj. 10s do 100km/h w porównaniu do Vitary to na asfalcie gokart, auto szybkie i bardzo mało awaryjne-> musiał byś straszne padło kupić abyś miał z nią problemy .

Niestety nie posiada reduktora(jeżeli to jest głównym założeniem to odpada) i klapa dopiero w CR-V III podnosi się do góry.

W ogóle to jak dla reduktora chcesz zmienić samochód to bez sensu-> lepiej kupić mover do przyczepy...niż kupić samochód reduktorem tylko po to aby czasem na kempingu było łatwiej manewrować.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerkam, zerkam. Zgadzam się z Tobą w zupełności. Mam Hondę w bliskiej rodzinie, wcześniej też poprzedni model. Absolutnie bezawaryjnie auta!

Jazda OK, auto lepsze od GV, ale i droższe o 20 - 30 000 przy porównywalnych parametrach (rok/przebieg)......

Life is brutal :sciana: niestety.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1342084645[/url]' post='280149']

witam,

Zerknij na Honde CR-V miałem wcześniej z silnikiem Diesla i-CDTI 2,2 140 KM.

 

 

A jak się Honda i-CDTI prezentuje w sprawie trwałości sprzęgła kontra manewry z przyczepa?

W Qashqaiu właśnie padło.......klnie.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.