Skocz do zawartości

opel omega w finlandji


tfredx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

noszę się z zamiarem zakupu przyczepy tak na 4-5 osób, mam samochód jak w temacie z silnikiem 2,5 v6 tdi 150 KM waga maksymalna samego samochodu z dowodu to 1980 kg, na przyczepę mam tak z 15000 zł i chce kupić taką budę na cały rok ale z zasilaniem głownie elektrycznym (mam dostęp do pola co mnie kosztować będzie jedynie 40 E/mieśiąc za śmiecie i prysznic- energia w cenie) co mi poradzicie przyczepa może być dwu osiowa sobie poradzę z prowadzeniem :) mam nadzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zamierzasz jezdzic caly rok to polecilbym Ci butki marki Kabe. Skandynawski producent potrafi stworzyc sprzet do korzystania w chlodniejszym klimacie. Holownik masz solidny wiec powinien poradzic z ciezszymi budami - kabe z tego co zauwazylem jest ciezsze o 200-300kg od podobnych przyczep konkurencji.

 

Wybor tylko na rynku niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli zamierzasz jezdzic caly rok to polecilbym Ci butki marki Kabe. Skandynawski producent potrafi stworzyc sprzet do korzystania w chlodniejszym klimacie. Holownik masz solidny wiec powinien poradzic z ciezszymi budami - kabe z tego co zauwazylem jest ciezsze o 200-300kg od podobnych przyczep konkurencji.

 

Wybor tylko na rynku niewielki.

 

tak cały rok mieszkania i przemieszczania się z nią interesuje mnie (raczej samo wystarczalna - nie zawsze będzie mieć zasilanie zewnętrzne - butla starczy na ogrzanie przez cała noc??)

tylko boję się zimy bo chociaż jeżdżę na kolcach to zastanawia mnie czy omega da rade ciągać za sobą ciężar około 1,5 tony po lodzie a jak moje dzieciaki u mnie są od mikołaja przez muminki i na zorzę co roku ich wiozę żeby zobaczyły bo bardzo im się podoba a tam niestety już mamy górki i inne pierdółki wiec moje pytani brzmi czy ktoś jeździł z taką czapką po lodzie samochodem napędzanym na jedną oś??

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mogę domniemać, ale myślę, że auto może mieć problemy. Zimą ciągam czasem cięższą towarówkę (1000-1200kg) i o ile po gładkim auto jedzie, ale niewielkie już wzniesienia robią spore problemy. Łańcuch, kolce z pewnością pomogą... ale czy wystarczająco? Trudno mi powiedzieć. Z pewnością 4x4 by się przydało. Jeśli masz zamiar jeździć z budą cały rok zacząłbym od wymiany holownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

się zastanawiam nad wymiana samochodu na jakieś volvo v 70 z napędem na 4 lub wersję to podniesioną town&cantry ale nie wiem czy to sobie poradzi a z drugiej strony lubię to swoja kluskę i nie chcę jej się pozbywać

co do przyczepy to te skandynawskie to faktycznie fajne ale ...

chyba będę za modernizacja jakiejś europejki się wolał brać -chyba że znajdę tutaj we finlandii cosik dla siebie a co myslicie o przyczepach "polar" takiech z miskiem w godle

 

poz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SWIFT CORNICHE 14/4 co sadzicie o takiej mnie zastawia tylko fakt czy da się przerobić ogrzewanie na elektryczne (230V)z nadmuchem i czy zimą te ogrzewanie da rade nagrzać środek jednoczesnie nie likwidując gazowego

druga sprawa to czy można ewentualnie użyć jakiegoś grzejnika elektrycznego przenośnego (dorobić jakieś gniazdko specjalnie pod taki grzejnik) w środku przyczepy i nie bać się ze buda się spali

tutaj link do takiej z allegro http://allegro.pl/1992-swift-corniche-5-osobowa-przedsionek-okazja-i2455804651.html

pozdrawiam

Edytowane przez tfredx (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popytaj miejscowych na poczatek

Dla mnie choc z drugiej strony mieszkam ale wysokosc ta sama,to poruszanie sie z przyczepa w skandynawi zimowa pora bez solidnego wozu to smierc w oczach.Raz cos takieco zrobilem.A mianowicie przeprowadzalem sie z Kristinasand za Trondheim w styczniu.Przyczepa towarowa 1000kg.Efekt-zdarlem 2 koplety lancuchow oczywiscie mimo tego ze mialem kolce,i nie wspomne ze 1000 km zrobilem w 28h godzin.I nigdy tego nie powtorze.Wybacz ale o ile V70 moze pociagniesz na sniegu to pomysl o tym co zrobisz na lodzie i w zakretach.A jak wiesz lod na tych wysokosciach geogr.to normalka. nie wspomne o gorkach i skandynawskim braku soli na drogach.....Dla mnie osobiscie omega i przyczepa zima w skandynawii to cos :niewiem:.Latem owszem.4x4 za szarym i to nie byle co i przyczepe na zime zakolcuj.

Przyczepy

Na te klimaty masz

Polar-Brzydki troche

Kabe -Kwadratowa

Solifer-nawet ladna

One najczesciej bywaja caloroczne i w zwiazku z tym bardziej docieplone a angielki sobie podaruj.Po niedlugim czasie w tych warunkach to sie Tobie rozpadnie.Porosta przyczyna wieczorem pada,w nocy mroz .....i tak przez miesiac.Cieplo jest 2 mies a dalej pada i jest wilgotno.Co do grzania to sam mam grzejnik w swojej by sie grzala i jest OK.

Bywalismy z cepa w Szwecji przy temp 10 stopni i chodzila Thruma przez weekend i daleko bylo jeszcze do oproznienia 11kg butli.Jak bedziesz jezdzil zima nie zapomnij o jakims parasolu albo snieg usun z dachu bo troche wazy.A jak go ogrzejesz od srodka to ladny lod Ci sie zrobi na dachu.Gniazdko hm...zadem problem w swojej podzieliem instalacje na 2 czesci i dolozylem 10A bezpiecznik.Mam bojler na 220 gniazdko w lazience ma jednym a w salonce i kuchenke na drugim.Jak instalacje bedzie ok to nic sie nie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

fakt odpowiedz mnie bardzo satysfakcjonuje ale nadal będę szuka przyczepki i tylko że mniejszej około 1200 DMC najpierw sam sprawdzę co i się będzie działo na tutejszych drogach w trakcie zimy (na początku grudnia będę miał przeprowadzkę do Oulu) jak holownik się nie sprawdzi to wymienię na inny a na pewno zrezygnuję z wyjazdu z przyczepą jak będą dzieciaki - skorzystam z hoteli

 

a teraz z innej bajki znalazłem bardzo tanie (tak mi się wydaje) przyczepy ciekawe co o tym sadzą znawcy tematu

oto link do strony http://autoline.com.pl/stock.php?cat=016&tk=2438&tm=4153&order=price&sort=up

 

 

GULF STREAM Conquest 24FRBW szczególnie mnie interesuje ta i teraz pytanie czy mając b+e mogę to ciagniać naprzykład nissanem navara czy potrzebuje jakiegoś picka up typowo amerykańskiego

 

skąd siodło kto zamontuje czy potrzebny atest na te siodło i następna sprawa jak z miejscami na campach w pl i południu europy

 

dziękuje za każda odpowiedz z góry

 

pozdrawiam

 

ps . całość będę rejestrował (jeśli kupię) w pl

ps.2 co sadzicie o tej przyczepie bo ja wybieram się to obejrzeć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zobaczyć, jakie są możliwości fizyczne i "administracyjne" danego holownika.

http://camping-bugaj.otomoto.pl/tab/car?page=1

Jako pierwszy od góry wystawiony jest taki holownik. W zakładce http://camping-bugaj.otomoto.pl/tab/truck?page=1 masz naczepy jakie ciągnie. Wiem, bo ta firma znajduje się 5 km ode mnie. Nie wiem, czy miałeś okazją widzieć takie coś na żywo, ale naprawdę robi wrażenie. Śmiało można używać jako przyczepe całoroczną. Wyposażeniem i wykończeniem nie ustępują niczym normalnym mieszkaniom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama przyczepa wazy okolo 3 ton (245 z 2009 wazy 3133kg) przy dlugosci przyczepy 8 metrow ......czyli C+E.Holownik do tego trzeba zacny moze jakis Duramax albo F350 jak kolega pisze.a o zuzyciu paliwa nie wspomne.Moze za cene przyczepy i holownika kup kampera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama przyczepa wazy okolo 3 ton (245 z 2009 wazy 3133kg) przy dlugosci przyczepy 8 metrow ......czyli C+E.Holownik do tego trzeba zacny moze jakis Duramax albo F350 jak kolega pisze.a o zuzyciu paliwa nie wspomne.Moze za cene przyczepy i holownika kup kampera ?

 

Kolega miał F350 z chyba 6litrowym dieslem i pozbył się go szybciutko właśnie z powodu spalania. W granicach 16l/100km. Ale do ciągnięcia takiego pociągu potrzeba właśnie takiego smoka.

Poza tym kolega tfredx znalazł tego typu budy za wiele mniejszą kasę.

http://autoline.com....r=price&sort=up

P.S.

Teraz wiemy jakiej wielkości zysk wychodzi ze sprzedaży. :bzik:

Edytowane przez DOMINO7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

 

 

skąd siodło kto zamontuje czy potrzebny atest na te siodło i następna sprawa jak z miejscami na campach w pl i południu europy

 

dziękuje za każda odpowiedz z góry

 

pozdrawiam

 

ps . całość będę rejestrował (jeśli kupię) w pl

ps.2 co sadzicie o tej przyczepie bo ja wybieram się to obejrzeć

 

Woooow!!!W życiu czegoś takiego nie widzialem,Utwierdzam się w przekonaniu,ze świat to za mało,,ja wiem,,ze nie wypowiem się na temat,,ale przepraszam,,,gdzie "tym" jeździć???Jak jeżdżę tu i owdzie,,a sporo kilometrów miesięcznie robię jako kierowca,nie spotkałem takiego "cuda"na drodze,,w przeciwnym razie mialbym foto w galerii..przecież M4 ma na noc..ile to m┬▓ ma???..chyba czołg to za mało,by to uciągnąć.hehe%281%29.gif

 

P.S czemu to jest takie tanie???????

Edytowane przez johndoe (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego musisz być twardy jeśli chcesz jeżdzć z przyczepą zimą po lodzie , ja bym chyba zrobił w portki.Jeżdziłem w podobnych waruknak po lodzie (Kiruna) i tam nawet naczepy mają kolce.

Szukaj kampera nawe zwykłego z napedem na przód + kolece i będzie OK.

Swoją drogą te duże przyczepy są mega tanie , jesli ktoś szuka na domek letniskowy itp to super okazja.Ile osztują tam tradycyjne małe przyczepy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.