Skocz do zawartości

Berlingo z silnikiem 1,6 HDi 110KM


qba81

Rekomendowane odpowiedzi

Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm, przy 1750 obr/min i tego bym się trzymał w dieselu. U mnie jest 190 Nm / 2000 obr i daję radę (max moc mam przy 4400). Max moc potrzebna jest do dynamicznego przyspieszania, a max moment daję największą siłę silnika, która potrzebna jest właśnie dla naszych przyczep. No chyba że ktoś chce dynamicznie jeździć z przyczepą.

 

Ja ciagle szukam po roznych serwisach przyczepki i napotkalem na cos takiego http://www.tabor24.p...ingowa/o/213361 . Juz jest zapozno zeby zadzwonic do sprzedawcy i wypytac co i jak ale ta cena to troche mnie odstrasza bo podobny model z tym ze starszy znalazlem za 8900 na allegro.Moze wy koledzy juz po przeczytaniu tego ogloszenia bedziecie wiedzieli co z ta przyczepka jest nie tak.Ja jestem zielony jak chodzi o budki do spania i moge niezauwazyc czegos waznego w opisie.

 

Nie ukrywam ze chcialo by sie miec w przyczepce wc i prysznic tak dla komfortu:) i takiej to wlasnie przyczepy szukam ale po calym dniu jaki dzisiaj posiwcilem na przegladanie ofert moja glowa juz nie koduje :)

 

Wiem ze moj budżet jest skromny ale mam nadzieje ze uda sie cos trafic w tych pieniadzach.Nie teraz to po sezonie moze bedzie jakis sale :) a na ta chwile po wyciagnieciu siedzen z cytrynki spi sie wygodnie :)

 

 

macieku: do patriks pisalem na priv bo zaciekawila mnie jego relacja na tym forum i wlasnie od kogos kto uzywa/uzywal taki pojazd rozpoczolem poszukiwania pomocy ale na chwile obecna nie dostalem odpowiedzi.Co do tego O1 to dziewne troche to jest.Jutro az z ciekawosci poszukam papierow do auta bo moze pani w wydziale komunikacji popelnila jakis blad skoro u innego uzytkownika jest 900 kg a u mnie 1300.Zaduza rozbieznosc te 400 kg jak dla mnie :) Dziekuje za wszystkie opinie i czekam na wiecej :)

 

 

 

Dowiedz się jakie DMC ma przedstawiona Eriba, bo podejrzewam "na oko" że 1300-1500 i pamiętaj że zestaw możesz mieć max 3065 . Czyli DMC przyczepy 1000kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macieku: a czy przypadkiem patriks nie ma berlinga z kratka? bo jak tak to moze byc powodem obnizenia O1.Ja dzwonilem do kolegi ktory ma takie samo berlingo jak moje i tez ma w dowodzie O1: 1300kg a gdzies na forach znalazlem ze berlingo z kratka mialo nawet O1:750kg.

 

Co do tej przyczepki to faktycznie ma DMC:1300 wiec u mnie odpada pomimo tego ze O1 mam 1300 ale F3 mam 3065.troche to glupie ze przyczepa moze byc do wagi 1300 ale blokuje ja inny parametr z tego samego dowodu:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tej przyczepki to faktycznie ma DMC:1300 wiec u mnie odpada pomimo tego ze O1 mam 1300 ale F3 mam 3065.troche to glupie ze przyczepa moze byc do wagi 1300 ale blokuje ja inny parametr z tego samego dowodu:(

Chyba że jestem w błędzie, to proszę mnie poprawić. Mimo wszystko ja nie szukałbym tak dużej i ciężkiej przyczepy, na pograniczu możliwości holownika. Aktualnie mam dużą i ciężką (załadowana ok.1000 MW), więc wiem że lekko nie jest. Kupowałem ją bez jakiejkolwiek porady, ale teraz nauczony doświadczeniem kupiłbym coś francuskiego (Sterckeman) z MW ok. 600-700kg.

Edytowane przez vedar (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojemność silnika: 1560 ccm turbodiesel (Common Rail)

Moc: 110 KM przy 4000 obr./min

 

to jest mankament tego silnika - żeby jechał trzeba go piłować. Jeśli holownik ma zostać taki jaki jest - to jak najlżejszej przyczepy szukaj.

 

 

 

Przy ciągnięciu przyczepy ważniejszy jest moment obrotowy niż KM. Sądzę ,że w Berlingo jest wyższy niż u Ciebie w benzynowej Hondzie.

 

Ale problem nie tkwi w tym czy takie autko da radę ( bo da ) , tylko w sytuacji awaryjnej ( hamowanie , podmuchy wiatru itp.) takim autkiem prędzej może poniewierać aniżeli czymś większym.Z drugiej strony skoro producent dał homologację to znaczy ,że RADĘ DA.

 

Tak reasumując to każde auto ciągające przyczepkę dostaje po :pupa:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w odpowiedzi na powyższe pytanie to wpis w dowodzie rejestracyjnym pod G wynosi 1429.

Co do wpisu pod F3 to jest to dopuszczalna masa zespołow pojazdow.tylko nie wiem czy to masy wlasne sie sumuje do tej pozycji czy DMC?

 

Możesz ciągnąć 1300 kg (poz. O1) pod warunkiem, że faktyczna masa zestawu nie przekroczy wartości z poz. F3.

Przykładowo moja przyczepa waży 1080 kg i mogę do niej załadować 220 kg (DMC 1300 kg).

Berlingo z kolei waży 1504 kg (gotowe do jazdy, czyli z paliwem, wszystkimi płynami itd.).

 

Mam więc w sumie dopuszczalną ładowność 481 kg (3065 kg - 1504 kg - 1080 kg), którą mogę rozłożyć następująco: 261 kg do Berlingo (ludzie + część bagaży) oraz 220 kg do przyczepy (pozostałe bagaże). Oczywiście, jeśli mniej załaduję do przyczepy, to odpowiednio więcej mogę wpakować do bagażnika Berlingo.

 

Pytanie do kolegi EmilP: a kolego powiedz mi jak zachowuje sie cytrynka z taka przyczepka jaka masz.chodzi dokladnie o temperature auta w czasie holowania i o rzecz wazna jak wyglada spalanie z takim ladunkiem na haczyku.

 

Nie zauważyłem żadnej zmiany na wskaźnikach, jeśli chodzi o temperaturę. Spalanie mam rzędu ok. 7-8 litrów na setkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

macieku: do patriks pisalem na priv bo zaciekawila mnie jego relacja na tym forum i wlasnie od kogos kto uzywa/uzywal taki pojazd rozpoczolem poszukiwania pomocy ale na chwile obecna nie dostalem odpowiedzi.Co do tego O1 to dziewne troche to jest.Jutro az z ciekawosci poszukam papierow do auta bo moze pani w wydziale komunikacji popelnila jakis blad skoro u innego uzytkownika jest 900 kg a u mnie 1300.Zaduza rozbieznosc te 400 kg jak dla mnie :) Dziekuje za wszystkie opinie i czekam na wiecej :)

 

 

 

I przez kilka dni nie dostaniesz odpowiedzi bo Patryk jest wkręcony w robocie (jakieś mijające terminy itd...) Nawet telefonów zbytnio nie odbiera a to znak że naprawdę ma zadymę w robocie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Partnera 1,6 HDI 90KM i ciągam nim przyczepę Hobby 495 o DMC 1200. Przez to że auto jest wysokie przyczepa się prawie kryje i jest mniejszy opór powietrza niż jak byś ciągnął osobówką. Diesel do ciągnięcia przyczepy nadaje się wyśmienicie. Ja śmigam spokojnie 90 km/h przy spalaniu 9L na 100 km..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Berlingo z kolei waży 1504 kg (gotowe do jazdy, czyli z paliwem, wszystkimi płynami itd.).

 

 

Tego nie był bym taki pewny /też miałem francuskie auto/ i chyba je ważyli wypełnione helem.

Scecnic wg dowodu miał ważyć gotowy do jazdy ok 1450kg a u diagnosty wyszło... lepiej nie pytać :/

Ponad 1700kg (80kg mnie + 15kg syna + zapasowe koło + hak z instalacją /ponad 30kg !!/ + pełen zbiornik paliwa + inne płyny + duprele jak dywaniki , koszyk, narzedzia, gaśnica itp)

Na szczeście scenic miał "pseudo" ładowności ponad 700kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Tak jak napisał Maciek, moje Berlingo ma w homologacji i w dowodzie 900 kg na haku. Auto jest z kratką.

 

W odpowiedzi na zapytanie: jako holownik spisywał się znakomicie. Nie miał żadnych problemów z jazdą w warunkach górskich.

 

Byłem z niego bardzo zadowolony. Niestety obecna buda ma większe DMC i muszę ją ciągać innym holownikiem.

 

Być może to DMC, tak jak napisałeś wynika z tego, że jest z kratką - ciężarowy - dziwne to. Ja nie drążyłem tematu tak małego DMC ale po Twoim poście spróbuję to wyjaśnić u producenta.

 

Pozdrawiam

 

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam O1 w dowodzie rejestracyjnym zależy od mocy silnika, masy auta itp. W moim berlingo jest 1300 i ciągnę przyczepę o takim dmc. Auto ma silnik 1600 diesel 110 km bez problemu jechałem 80-90 km/h na 5 biegu. Diesel ma duży moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej silnika(max moment obrotowy od 1500 obrotów na minutę) tak więc w tym przypadku auto spokojnie daje radę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam Berlingo 1,6 Benzyna, Gaz teoretycznie 110 koni.

Wróciłem teraz z Istrii w Chorwacji w drodze powrotnej zajechałem do Legolandu w Niemczech.

Ciągnąłem przyczepę o DMC 1000 kg i masie własnej około 700 kg, przyczepa z hamulcem najazdowym i stabilizatorem.

Moje wrażenia:

- Po Polsce, Niemczech, Czechach dasz radę utrzymać się z prędkością za TIR-ami, w Austrii, Chorwacji i Słowenii jest bardzo ciężko i bardzo się dużo trzeba napracować lewarkiem skrzyni biegów.

- Nie miałem problemów z stabilnością prowadzenia (prędkość maksymalna do 110 km/h)

- Myślę ze do holowania najlepsze będzie auto z minimum dwulitrowym Dieslem o mocy minimum 130 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.