Skocz do zawartości

Masa przyczepy gotowej do biwakowania


kit

  

30 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Co z ważeniem przyczepy?

    • ważyłem przyczepe
      12
    • nie ważyłem ale mam zamiar to zrobić
      14
    • nie ważyłem i nie zważe, dla mnie jest to nieważne
      4


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś byłem na przeglądzie i jako że orientuje się jak wygląda sprawa z MW i DMC (na papierach różne cuda są popisane) postanowiłem że będę chciał by zważyli mi budke Do tego celu napełniłem do maxa zbiorniki wody, zabrałem pełną butle gazu 11kg, były też ciuchy, leżaki, daszek (bez przedsionka), akumulator, naczyni, garnki, zabawki Naszej pociechy, pościele i wogóle wszystko co się znajduje w przyczepie w momencie wyjazdu Tylko lodówka była pusta W DR mam MW-900kg a DM-C1200kg ładowność 300kg Na stacji prz ważeniu wyszedł wynik 1115kg :-] Jak dla mnie wynik ok bo mamy 85kg na jedzenie i jakieś inne pierdołki, no i moge przyjąć że moje dane w DR są faktycznie realne Ale zaznaczam że my minimalistycznie podchodzimy do pakowania rzeczy na wyjazd i zabieramy tylko najpotrzebniejsze rzeczy a i budka ma tylko to co jest niezbędne bez żadnych cudów i wodotrysków :] Jak ktos jest gadżeciarz i lubi wszystko zabierać na wszelki wypadek a do tego ma jakieś bajerki powkładane do przczepy (movery, solary itp) to może się zdziwić :policja: Wiem też że są bliźniacze budki do Naszej które mają DMC-1100kg i wtedy mogły by byc problemy :bzik:

 

 

 

Ciekaw jestem jaka część forumowiczów ważyła przyczepe gotową do biwakowania? :hmm: jak wygląda konfrontacja rzeczywistej masy z danymi z DR? :hmm: Dużo na forum się słyszy o MW i DMC ale czy ktoś przejmuje się rzeczywistą masą czy nie ma to dla Was znaczenia i ważne by się na papierze wszystko zgadzało? :niewiem:

 

 

Wiem że jak się jedzie na kemping to odejdzie masa wody może i aku a dojdzie np przedsionek ... jednak ja patrze na sprzęt w momencie gdy jest wpełni samowystarczalny :-] bo noclegi w długich trasach się też zdarzają i wszystko musi mi sprzęt zapewnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie wiem na ile w tym prawdy, ale podobno to ważenie na stacji jest średnio miarodajne :niewiem:

 

moja podczas przeglądu (puste zbiorniki) plus trochę wyposażenia (garkuchnia, zbiorniki, butla, to co zostaje na zimę w cepce), miała 100kg nadwagi ... sporo IMO

zwłaszcza że całej ładowności jest 180kg (MW 820, dmc 1000kg)

 

staram się pilnować wagi, choć pewnie nie raz waga dobijała do 1100kg (załadowana na wakacje z ciuchami, przedsionkiem, jedzeniem)

ciężkie rzeczy wkładam do auta (napoje), zbiorników na wodę nie napełniam do pełna itp zabiegi

inna sprawa że doszedł solar plus aku, doszedł bojler CWU ... więc z 30kg ubyło z ładowności :(

 

na forum niewiadówek ktoś kiedyś pisał, że zważył eNke i wyszło coś koło 1000kg - DMC eNki do 720kg :bzik:

 

Finger chyba gdzies wrzucał na forum co ile wazy :hmm:

całkiem ciekawe rzeczy wyszły z tych pomiarów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem na ile w tym prawdy, ale podobno to ważenie na stacji jest średnio miarodajne :niewiem:

 

 

 

moja jak wazyli na oskp na rolkach - wynik byl 1300kg wydalo mi sie to za malo...

pol godziny pozniej wjechalem cepka na wage na zlomowisku tak ze kola i kolko podporowe byly na wadze - wyniki 1450kg...

 

wiec cos jest na rzeczy z tym co Konrad napisal

 

 

 

 

po tym jak ostatnio Szwedek zmierzyl mi nacisk na kule haka wiem tez ze musze inaczej ladowac klamoty... waga byla do 100kg a tak ją scisnelo ze malo jej nie polamalo :devil:

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem na ile w tym prawdy, ale podobno to ważenie na stacji jest średnio miarodajne :niewiem:

...

 

pytałem o dokładność pomiaru i diagnosta stwierdził że margines błędu nie powinien przekroczyć 2% Ile w tym prawdy :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytałem o dokładność pomiaru i diagnosta stwierdził że margines błędu nie powinien przekroczyć 2% Ile w tym prawdy :niewiem:

 

Mało w tym prawdy.

Kiedyś to przerabiałem i nigdy po ważeniu na rolkach nie potwierdzał się wynik na wadze zwykłej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy tam czasem wyniku nie podaje w kN?? i pozniej jaja wychodza w przeliczaniu, oraz nie uwzglednia ciezaru przekazywanego na kolko podporowe??

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja byłem na nowej wadze elektronicznej w nowym zakładzie koło mnie waga ma błąd plus minus 5 kg

 

i sama cepa waży za dużo

 

pamiętacie pisałem o tym temat i do dziś nie wiem dlaczego moja Hobby waży aż tyle

 

ale co poradze ostatnio jechałem na 2 dni i tak pewnie była przeładowana gdzieś o 50 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek , z tym dodatkowym wyposażeniem to u mnie jest niecałe 400kg i byłem pewny ,że mam sporo zapasu jak się okazało ( po zważeniu budy) to mam zapas 17 kg .........

ale mam :hehe: . Jestem maniakiem odchudzania sprzętu na lżejszy np. krzesełka alu ,stół duży ale naprawdę lekki , rurki przedsionka to CarbonX, butla 5kg, grill jednorazowy i pewnie jeszcze inne lżejsze drobiazgi to i tak klamotów zabieramy dużo :niewiem:

Odnośnie tej wagi na rolkach błąd pomiaru występuje dlatego ,że pewnie przyczepa była zapięta na haku .A przez to ubyło jej kilka kg. Nawet jak postawisz ją na kole podporowym to Ci dokładnie rolki nie zważą budy. A na wysypiskach lub skupach złomu to jesteś w stanie podjechać odpiać ją od samochodu i zważyć ją solo na tej wadze.Zawsze buda zapięta na haku (samochód poza platformą wagi) bedzie pokazywała mniejszą wartość od odpiętej .

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak.

Najpierw jeździliśmy samym autem i mieściliśmy się

Potem była cepka i już po roku brakło kilogramów.

No więc co koniecznie większa cepka.

I co, więcej kg to nic innego, jak więcej syfu zabranego z domu.

Ale mojej Pani nie da rady wytłumaczyć, że tą cepkę też można przeładować.

U mnie jest prosta zasada. Im więcej miejsca na utykanie różnych bzdur, tym więcej można zabrać. Coś takiego jak kilogramy się nie liczą.

A co mnie to te kilogramy?

Ale nie da rady wytłumaczyć, że paczka wacików też waży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ważyłem moją cepke na stacji okręgowej z całym stałym wyposażeniem - butla, kibel z płynami, przedsionek, zbiornik z wodą, podnośnik, łyżki etc. MW jak podaje fabryka to coś ok. 675 kg. DMC 900 kg na wadze wyszło po 380 kg na koło czyli 760 kg na oś + ok. 60 kg na haku ( ważyłem przed wyjazdem ) Zostaje mi jeszcze koło 90 kg na ciuchy i żarełko.

 

Nie wydaje mi się, żeby waga coś oszukiwała :niewiem::hej:

 

moja jak wazyli na oskp na rolkach - wynik byl 1300kg wydalo mi sie to za malo...

pol godziny pozniej wjechalem cepka na wage na zlomowisku tak ze kola i kolko podporowe byly na wadze - wyniki 1450kg...

 

wiec cos jest na rzeczy z tym co Konrad napisal

 

po tym jak ostatnio Szwedek zmierzyl mi nacisk na kule haka wiem tez ze musze inaczej ladowac klamoty... waga byla do 100kg a tak ją scisnelo ze malo jej nie polamalo :devil:

 

Wszystko się zgadza miałeś na kółku 150 kg obciążenia :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiem jak to jest z tymi wagami na stacjach diagnostycznych :niewiem: ale podobno przyczepa waży tyle ile było na monitorze (+/-2%) Niewiem czy ma to znaczenie ale miałem zważone i podane masy całego zestawu Diagnosta poprzestawiał coś w tym magicznym urządzeniu a potem kazał mi przejechać wszystkimi osiami po rolkach i na monitorze miałem dane 2240kg i 1115kg Może jest to na tyle mądre że przeliczy sobie nacisk na hak itd ... niewiem :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza miałeś na kółku 150 kg obciążenia :skromny:

 

hmmm nie mowie ze nie... tak by wychodzilo :niewiem:

wczesniej wspomnialem ze Szwedkowi mało wagi w ziemie nie wbilem

 

wniosek jest taki ze roki waża tylko ośke, nie uwzgledniajac tego co na dyszlu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie mowie ze nie... tak by wychodzilo :niewiem:

wczesniej wspomnialem ze Szwedkowi mało wagi w ziemie nie wbilem

 

wniosek jest taki ze roki waża tylko ośke, nie uwzgledniajac tego co na dyszlu

 

I tak jest.

No chyba, że to jakieś cudowne urządzenie z kulą w środku.

Z tą oczywiście od wróżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jest.

No chyba, że to jakieś cudowne urządzenie z kulą w środku.

Z tą oczywiście od wróżki.

 

Na stacji diagnostycznej można dowiedzieć się tylko jaki jest nacisk osi - potem trzeba trochę pokombinować zważyć kilogramy na kole podporowym i pododawać składniki. Niemniej powinno być dosyć dokładnie :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.