Skocz do zawartości

skok zawieszenia Knott


bialygro

Rekomendowane odpowiedzi

Kolezanki i Koledzy,

 

Szukalem, ale nie znalazlem nic istniejacego juz na forum stad pisze. Macam "w te i wewte" moj nowy nabytek no i wymacalem.... Pytanie - jaki jest prawidlowy skok zawieszenia (wahacza) osi (oś Knott GB13-63....) ? Pomierzylem i wyszlo mi ze skok u mnie to tylko 1,5cm(!!!) (różnica w "glebokosci schowania" kola w nadkolu, przy kole na ziemi, a po podlewarowaniu - kolo nie dotyka ziemi (oczywiscie lewarek pod osia a nie pod wahaczem). Zakladam, ze podczas jazdy po wybojach skok jest wiekszy (bezwladnosc kola itp) ale nich to bedzie +/- kolejne 1,5cm w gore i w dol, znaczyloby to ze calkowity mozliwy skok zawieszenia to 4,5 cm? Czy może mam cos nie tak z ośką? Oś wyglada na zupelnie niezużytą, nic nie wybite, nie trzeszczy nie stuka itp. Fenomen wykrylem podczas przymiarki do zalozenia amortyzatorow, aktualnie brak - a gotowe miejsca do zalozenia sa...:slina:

 

 

Co o tym sadzicie?

 

pozdrowienia

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym poście masz wykres ugięcia wahacza osi Knott-a : http://forum.karawan...h__1#entry86788

 

 

Dzieki Maras, znaczyloby to ze z moja oska wszystko jest OK - skoro 56mm to ugiece przy maksymalnym obciazeniu..(waga wlasna przyczepki to okolo 900kg wiec na jedna strone ~450 kg czyli ~1/3 obciazenia czyli cos kolo moich zaobserwowanych 15mm. Troche mi to dalej sie w glowie nie miesci i zastanawiam sie czy amortyzatory moga cokolwiek poprawic w prowadzeniu przyczepy skoro skok jest tak maly... Moze niepotrzebnie automatycznie odnosze to wszystko do zawieszenia w samochodzie gdzei skok w porowniu jest wielki i stad moje watpliwosci.

 

Tak czy owak kolejny zywy dowod ze to forum wymiata -> 0,5h po pytaniu odpowiedz - WIELKI SZACUN KOLEGOWIE - wtym przypadku wielki MARAS :blagac:

 

pozdro

 

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś KNOTT VGB 13-M a taką chyba posiadasz.

- nacisk na oś 1350 kg

- ET 25 do 35

- długość wahacza 160 mm

- ugięcie przy pełnym obciążeniu 52 mm

- ugięcie przy podwójnym obciąż. 80 - 90 mm

- odległość od osi do płaszczyzny mocowania 133mm ( bez obciąż. )

- rozmiar hamulca koła 200 x 50

-średnica osadzenia koła na bębnie 57 mm

ten typ osi waży od 52 do 70 kg i ma śruby mocujące albo 100 x 4 albo 112 x 5 albo 98 x 4

Pozdrawiam

AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś KNOTT VGB 13-M a taką chyba posiadasz.

- nacisk na oś 1350 kg

- ET 25 do 35

- długość wahacza 160 mm

- ugięcie przy pełnym obciążeniu 52 mm

- ugięcie przy podwójnym obciąż. 80 - 90 mm

- odległość od osi do płaszczyzny mocowania 133mm ( bez obciąż. )

- rozmiar hamulca koła 200 x 50

-średnica osadzenia koła na bębnie 57 mm

ten typ osi waży od 52 do 70 kg i ma śruby mocujące albo 100 x 4 albo 112 x 5 albo 98 x 4

Pozdrawiam

AdamH

 

 

Dzieki AdamH, za info. Co do typu osi, to mam naklejona na ośce oryginalna nalepke (w dobrym stanie wszystko widac) gdzie jest napisane GB13-63.... (os jest z 1996 roku) i raczej literka V sie nie wytarla, moze to jakas wczesniejsza wersja VGB...:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.