Skocz do zawartości

witam. potrzebuję pomocy w rozwiązaniu co i jak z urządzeń sie włącza przyczepa weltbummler


Rekomendowane odpowiedzi

Fotografia nr 13, tak, jak Kolega Pasjonat Ci napisał.

Uzupełnię, aby było Ci lepiej to ogarnąć:

 

Ten regulator jest od systemu pobierania zimnego powietrza z pod przyczepy "Truma AirMix".

Są dwa takie systemy i nazywają się tak samo, mimo, że trochę się różnią konstrukcją, a jedynie regulatory (foto 13) są identyczne.

Nie wdając się w szczegóły, istnieje pewna zależność w regulacji powietrza - szczegóły w załączniku.

 

 

 

Drugi załącznik, to opis do samej regulacji nawiewu, którą masz na ścianie (obudowa regulatora wygląda inaczej, ale działa identycznie, jak ta z poniższego opisu).

 

 

:banan:

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witaj kristofer. Dziękuję za pomoc i wyczerpujące opisy. Tak szczerze to chyba muszę to wszystko co pisałeś i pisali inni koledzy wydrukować i iść do przyczepy, bo za dużo tego wszystkiego. Trochę mnie przeraża to wszystko ale jak już to uruchomię i opanuję to na pewno się uspokoję. Jutro biorę się za izolowanie wszystkich możliwych i niepokojących przewodów. Myślę że czytałeś wypowiedzi innych kolegów i zauważyłeś że PASJONAT zwrócił uwagę na kable przy przetwornicy fotki 2 i 3 pisał że mogą być zamienione, nie to żebym nie wierzył czy nie ufał pasjonatowi bo sam zaproponował mi wizytę elektryka w celu sprawdzenia. Chodzi mi tylko o to że wszystko działa na 12 V i czy możliwe jest coś nie tak z tymi kablami. Jak myślisz???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kristofer. Dziękuję za pomoc i wyczerpujące opisy. Tak szczerze to chyba muszę to wszystko co pisałeś i pisali inni koledzy wydrukować i iść do przyczepy, bo za dużo tego wszystkiego. Trochę mnie przeraża to wszystko ale jak już to uruchomię i opanuję to na pewno się uspokoję. Jutro biorę się za izolowanie wszystkich możliwych i niepokojących przewodów. Myślę że czytałeś wypowiedzi innych kolegów i zauważyłeś że PASJONAT zwrócił uwagę na kable przy przetwornicy fotki 2 i 3 pisał że mogą być zamienione, nie to żebym nie wierzył czy nie ufał pasjonatowi bo sam zaproponował mi wizytę elektryka w celu sprawdzenia. Chodzi mi tylko o to że wszystko działa na 12 V i czy możliwe jest coś nie tak z tymi kablami. Jak myślisz???

 

Pasjonat bardzo dobrze Ci wszystko opisał i dał najlepsze w tym przypadku rady. Z tego powodu, ja też już więcej nie pisałem. Jeśli nie jesteś zbytnio obeznany w elektryce, to powinien to przejrzeć dobry elektryk, powtarzam dobry i najlepiej taki, któremu przyczepy nie są obce. Chociaż instalacja w Twojej budce jest jednak bardzo prosta.

 

Jeśli chodzi o Twój zasilacz (foto nr 2) :

od lewej strony "Output" kabel brązowy + (plus), a niebieski - (minus) i tu jest dobrze, dlatego w przyczepie wszystko działa, tym bardziej, ze nie masz aktualnie odbiorników (po za pompką wody), które wymagają selektywnego podłączenia biegunów zasilania (czyli, że nie jest im obojętne podłączenie "plus" i "minus").

Pompka wody ma też oznaczenie na obudowie, gdzie +, a gdzie - (ewentualnie kolory kabli wychodzących z pompki).

Sprawdź czy jest dobrze (nawet miernikiem), bo dla życia samej pompki i jej wydajności, nie jest to obojętne (plus do plusa, a minus zasilania do minusa pompki).

Następne wyjście zasilacza (drugie od lewej) "Charge Battery" :

tu już jest źle, jeśli chodzi o kolor kabli. Czerwony powinien być podpięty do plusa, a czarny do minusa :excl:

Oczywiście można czysto teoretycznie założyć, że nic się nie stanie, jeśli z drugiej strony kabli, ktoś, kto te kable zamienił, jednocześnie pamiętał, aby do plusa akku przyłączać kabel czarny, natomiast do minusa czerwony. W takim sposobie rozumowania, byłoby wszystko OK, tylko w jakim celu zamieniać te kolory i później o tym pamiętać :niewiem: Naraża to na uszkodzenie podłączony akumulator (w razie pomylenia kolorów).

Dalsze rozważania zależą już od tego, gdzie te kable się kończą i czy w ogóle są do czegoś podłączone. W zasadzie jest to wyjście ładujące akumulator, więc na ich końcu powinien taki być, a jeśli go brak, to w przyszłości możesz dołożyć.

Temat bezpiecznego montażu i użytkowania opisałem kiedyś na forum, chyba znajdziesz (ważne), jeśli nie to może ktoś podpowie, albo sam sobie przypomnę.

Aby dalej pisać, w zasadzie powinieneś idąc po kablach zlokalizować ich drogę i sprawdzić co jest na końcach (jeśli nic, to je dobrze zaizoluj, albo odłącz te końcówki od zasilacza), do chwili, kiedy okażą się np. potrzebne.

Napisz co odkryłeś, a dalej będzie wiadomo, co Ci odpowiedzieć. To tak w skrócie. Powinieneś dać radę.

Czy nie znalazłeś gdzieś miejsca w przyczepie lub jej lukach ze śladami po akumulatorze (jakieś nie podłączone kable, klemy, ślad na podłodze) ?

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego nie znalazłem,ale jutro będę szukał po przewodach aż znajdę ich koniec. Jesli na końcu są klemy lub ich brak to można założyć i podłączyć akumulator który jest ładowany poprzez to właśnie urządzenie TAK? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego nie znalazłem,ale jutro będę szukał po przewodach aż znajdę ich koniec. Jesli na końcu są klemy lub ich brak to można założyć i podłączyć akumulator który jest ładowany poprzez to właśnie urządzenie TAK? :hmm:

 

Teoretycznie tak, ale ...

Wszystko zależy co wyjdzie z Twojego sprawdzenia. Popatrz dokładnie gdzie przewody się kończą oraz, czy przypadkiem gdzieś się po drodze nie rozgałęziają.

Podłączenie akku do tej skrzynki, rozwiązuje tylko problem ładowania, natomiast z akku, trzeba jeszcze zasilić przyczepę i tu mnożą się kolejne pytania. Poczekajmy, aż sprawdzisz co z tymi kablami.

Rozumiem, że innych "czarnych skrzynek", niż te na fotkach nie odkryłeś ;) Nie wiem na ile jest to dla Ciebie skomplikowane, ale gdybyś dał radę odkręcić górną osłonę tego zasilacza i zrobić fotki, to może też się przydać na przyszłość. Czy innych gniazd i kabelków z niego już nie zauważyłeś ?

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeśli chodzi o Twój zasilacz (foto nr 2) :

od lewej strony "Output" kabel brązowy + (plus), a niebieski - (minus) i tu jest dobrze,

 

Właśnie też jest źle . Kriss, przyjrzyj się jeszcze raz jak zostały wpięte :)

Kolory opisałeś prawidłowo bo tak jest w międzynarodowym standardzie . Analogia z sieci 230 czyli brąz - faza , niebieski - neutral.

Pompka pompuje (jeśli pompuje a nie tylko bulgocze) to została podłączona odwrotnie (plus do niebieskiego)

 

Tak czy inaczej należało by to zmienić . Ktoś to podłączał jak leci bo przecież żarówki mu zadziałały (polaryzacja nieistotna) lodówka działała bo polaryzacja nieistotna , ale jak przyjdzie do podłączenia czegoś gdzie polaryzacja istotna to się sfajczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też jest źle . Kriss, przyjrzyj się jeszcze raz jak zostały wpięte :)

Kolory opisałeś prawidłowo bo tak jest w międzynarodowym standardzie . Analogia z sieci 230 czyli brąz - faza , niebieski - neutral.

Pompka pompuje (jeśli pompuje a nie tylko bulgocze) to została podłączona odwrotnie (plus do niebieskiego)

 

Tak czy inaczej należało by to zmienić . Ktoś to podłączał jak leci bo przecież żarówki mu zadziałały (polaryzacja nieistotna) lodówka działała bo polaryzacja nieistotna , ale jak przyjdzie do podłączenia czegoś gdzie polaryzacja istotna to się sfajczy.

 

Robert, nie tak do końca jest z tymi kolorami. Sieciowe Ok, ale te w instalacjach 12 V, zwłaszcza z "dojczlandu" często jako masę mają przyjęty kolor brązowy i tym się kierowałem w moim rozumowaniu. Np. w moim samochodzie masa wszędzie to różnej średnicy brąz i żaden inny kolor. Nawet od Akku z minusa idą brązowe, a w tej budce ciągneli wszystko chyba jednym rodzajem kabla, dlatego brąz wypadł dobrze, a na plus pozostał niebieski :hmm:

Oczywiście, tak jak pisałeś innym przyjętym kolorem dla masy, jest czarny, ale już wtedy wymaga się dla plusa czerwonego.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam pasjonat. Kolego kris i pajonat jutro jeszcze raz wszystko dokładnie posprawdzam tzn. gdzie co jest bo elektryke sprawdzi mi elektryk tak jak radzicie. Jutro rano ide i szukam po nitce do kłębka. pozdrawiam was serdecznie dziękuję za poświęcony czas jutro napiszę. :banan::dzieki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert, nie tak do końca jest z tymi kolorami. Sieciowe Ok, ale te w instalacjach 12 V, zwłaszcza z "dojczlandu" często jako masę mają przyjęty kolor brązowy i tym się kierowałem w moim rozumowaniu. Np. w moim samochodzie masa wszędzie to różnej średnicy brąz i żaden inny kolor. Nawet od Akku z minusa idą brązowe, a w tej budce ciągneli wszystko chyba jednym rodzajem kabla, dlatego brąz wypadł dobrze, a na plus pozostał niebieski :hmm:

Oczywiście, tak jak pisałeś innym przyjętym kolorem dla masy, jest czarny, ale już wtedy wymaga się dla plusa czerwonego.

 

Witam. Przepraszam że tak z bomby bez witania poprzednio.

Tak , stare instalacje mieli z niebieskim na plus ale już chyba ewoluowali do standardów. Co najmniej w urządzeniach domowych i reklamach stosują plus na brąz . W samochodzie faktycznie mają nadal minus .

Był moment kiedyś że o mało nie skopałem sterowania do wieży przez te ich maniany.

 

Z tym końcem w puszce może być tak jak piszesz . Faktycznie wchodzą dwa a jeden wychodzi.

 

michalgm będziemy czekać na relacje.

Pozdrawiam

 

Ps. wrzuć fotki cepki z zewnątrz to rozkminimy jaki masz model.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przepraszam że tak z bomby bez witania poprzednio.

Tak , stare instalacje mieli z niebieskim na plus ale już ewoluowali do standardów. Co najmniej w urządzeniach domowych i reklamach stosują plus na brąz.

 

Z tym końcem w puszce może być tak jak piszesz . Faktycznie wchodzą dwa a jeden wychodzi.

 

michalgm będziemy czekać na relacje.

Pozdrawiam

 

Ps. wrzuć fotki cepki z zewnątrz to rozkminimy jaki masz model.

 

... nie ma sensu przecież witać się przy każdym wpisie :rolleyes:

 

Powiem Ci, że te kolory zawsze mnie irytowały (różnie u różnych producentów, różne w zależności od lat produkcji, różne z uwagi na część świata z której pochodzą itd.)

Patrząc często na ten mętlik, zwłaszcza w instalacji samochodowej, zdarzało mi się :klnie:

Dobrze, że obecnie robi się trochę normalniej i może taka mieszanka w końcu nie będzie robiona.

Zobaczymy, co wyniknie przy poszukiwaniu końcówek w/w kabelków :D

 

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie ma sensu przecież witać się przy każdym wpisie :rolleyes:

 

Powiem Ci, że te kolory zawsze mnie irytowały (różnie u różnych producentów, różne w zależności od lat produkcji, różne z uwagi na część świata z której pochodzą itd.)

Patrząc często na ten mętlik, zwłaszcza w instalacji samochodowej, zdarzało mi się :klnie:

Dobrze, że obecnie robi się trochę normalniej i może taka mieszanka w końcu nie będzie robiona.

Zobaczymy, co wyniknie przy poszukiwaniu końcówek w/w kabelków :D

 

:hej:

 

Dokładnie tak ale myślę że elektryk koledze mimo wszystko powinien zmienić plus na brąz (obecne standardy) by potem z choćby wymianą pompki wody nie było problemów wszak wszystkie pompki mają zasilanie plus na brąz a minus na niebieskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak ale myślę że elektryk koledze mimo wszystko powinien zmienić plus na brąz (obecne standardy) by potem z choćby wymianą pompki wody nie było problemów wszak wszystkie pompki mają zasilanie plus na brąz a minus na niebieskim.

 

najlepiej jakiś znajomy elektryk - piwka można się napić, posiedzieć i powoli sprawę rozwiązać i znaleźć defekt:)

grillczuń mały

 

proponował bym elektryka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich. Kontynuując wczorajszą rozmowę podaję zdjęcia cepki w celu identyfikacji modelu :niewiem:

Znalazłem też koniec kabla o którym była mowa wczoraj, dodatko znalazłem 2 wolne kable opisane na zdjęciu. sami zobaczcie na fotkach. pozdrawiam

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Z fotki nr5 (o ile dobrze widzę ) kabel z ładowania (czerwono czarny) jest w kostce niewykorzystany

Co do listwy z fotki nr 6 to na pewno jest tam namieszane bo jak pisałem wcześniej przewody kolorami sobie nie odpowiadają > Patrz złącze nr 2 . niebieski podłączony do brązowego.

Co do ostatniej fotki to podejrzewam że pompka w bagażniku jest podłączona brązowy z niebieskim a niebieski z brązowym , Czyż nie?Jeśli nie to wyjaśnia zamiana na listwie z fotki nr 8.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.