Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mi się wydaje, że w Volvo masz skrzynię Asin, Od ładnych paru lat wiadomo, że skrzynia ma wady konstrukcyjne. Niestety i Volvo i Opel i Fiat ją stosują i we wszytkich tych markach jest problem z automatem. Co gorsza trudno o części do tych skrzyń i jak są to drogie.

Przykładowy wpis z forum Vectry http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/137553-af40-szarpanie/:

 

"dotyczy skrzyni AF40/TF-80SC!
Jeżeli ktoś przy zimnym oleju włącza D, jest zwłoka i zapina bieg z szarpnięciem oraz ma szarpnięcia przy redukcji 5/4 jest to problem mechaniczny związany z nadmiernym luzem w koszu C1. Jest to wada fabryczna tej skrzyni polega mniej więcej na tym, że tłok stalowy nie wiedzieć czemu tylko w tym koszu ma możliwość obrotu. Kanał olejowy jest usytuowany pod kątem i olej pod ciśnieniem obraca nim. Efekt jest taki, że po jakimś przebiegu wirujący tłok ściera się, następnie mając luz wyciera sąsiadujące elementy.
"

 

Tutaj przykładowe ceny części: http://midparts.com.pl/pl/c/TF80SC/217/1/default/1/f_producer_19/1 Tanio nie jest - niestety. Ja z powodu opinii o tej skrzyni odpuściłem kiedyś pomysł Zafiry z automatem. A bardzo bym chciał mieć automat. Bardzo, bardzo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Volvo V70/XC70 (wersja II) zastosowano skrzynię Aisin Warner AW 55-50. Tu można troszkę poczytać:  http://www.prnd.pl/aw55-50-automatyczna-skrzynia-biegow,4,44.html Wbrew obiegowej opinii, ta skrzynia jest stosunkowo wytrzymała. Mój przypadek, przy przebiegu praktycznie 400kkm pokazuje, że tak właśnie jest. Pracuje bez zarzutu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lagunie 2,2dCi też mam ASB firmy Aisin Warner. Moim zdaniem rewelacyjna skrzynia, inteligentna, ucząca się od prawej stopy kierowcy. Na liczniku moja lalka ma już 225 kkm i autko chodzi jak tallala, turbnia jeszcze oryginalna.

Tylko, że: wymieniam olej w skrzyni biegów (kto nie wymienia, to jest kiep), tak samo jak co 15 kkm wymieniam olej w motorze, mimo iż w instrukcji pisze że wymienia się co 30 kkm.

 

Użytkownicy którzy uwierzyli w te instrukcyjne brednie i się do nich stosują później wypłakują jakie to Laguny są be, bo skrzynie się sypią, bo turbnina pada, albo panewki się wycierają. A żaden się nie zastanowił, że skąpiąc wydatki na serwisie wali sobie kuku w kolano.

 

Automatyczna skrzynia biegów jest dla myślących i szanujących swój samochód i portfel, wówczas odpłaci się bezawaryjną i długą pracą.

Edytowane przez powolniak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..

bardzo bym chciał mieć automat. Bardzo, bardzo...

Zatem jako miłośnikowi gwiazdy polecam W/S210 poliftowy.

Skrzynie tam są praktycznie nienaprawiane nawet w 3,2CDI. Podobnie w 211 - ja mam w Pb/LPG ale

napisz o opinię do Lucek26, on ma w Dieslu.

.

Dobre skrzynie wstawia też Ford ale mam tu na myśli starsze modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucka26 i jego auto poznałem - spotkałem go z żoną w wakacje na Węgrzech. Zaprosili nas na miłą wieczorna pogawędkę i o samochodach też było. Piękna jest jego gwiazda. Ale niestety dla mnie nie te pieniądze. Mimo najlepszych opinii o skrzyniach nie dam rady kupić takiego auta, a przede wszystkim nie dam rady utrzymać. Ja dbam o samochody i nie mogę mieć za drogich w serwisowaniu, bo nie potrafię olać wymian, napraw itd. Musi być wszystko zrobione jak należy. A niestety W210 do tanich w serwisie się nie zalicza.

 

Z automatami jest teraz pewien problem. Może faktycznie Volvo V70 ma bardzo dobrą skrzynię. Ale wiele samochodów współczesnych ma niestety automatyczne skrzynie mniej trwałe niż starodawne auta. Stare skrzynie VW. MB, Toyota były naprawdę długowieczne. A teraz wiele marek wstawia badziewie. Wspominasz o Fordzie - zobacz na opinie i kłopoty ze skrzynią automatyczną w dość nowych Fordach. Co innego PowerShift. Ta skrzynia jest super, ale to nie automat tylko dwusprzęgłowa skrzynia zautomatyzowana (bez przetwornika momentu ale za to z kołem zamachowym dwumasowym). Ale nowe prawdziwe automaty są w Europie rzadkoscia i do tego wiele z nich cierpi na drogie usterki. 20 lat temu nie było tego problemu.

 

Poza tym nie jestem aktualnie na etapie kupowania samochodu. Niedawno byłem i bardzo chciałem kupić właśnie automat, ale nie znalazłem. Trafił się samochó z manualną skrzynią i kupiłem. I tak trwało to długo.

Szukałem też Citroena Picasso z motorem 2.0 HDi i automatyczną skrzynią biegów (prawdziwy automat, a nie to zautomatyzowane badziewie). No i nie tylko w Polsce nie trafiłem, ale zamówiłem u człowieka sprowadzajacego auta z Francji i też przez ponad pół roku nie znalazł. Mimo, że chciałem zapłacic cenę adekwatną, a nie najniższą z allegro. Mało tego jest i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam renówkę z automatem producenta  Aisin Warner AW 55-50 u mnie ta skrzynia nazywa się SU 1 rewelacyjna przebieg ponad 200000 bezawaryjna nie szarpie ale warunek to tak jak kolega powolniak napisał wymiana oleju wbrew opini serwisu i instrukcji. Vel Satisa szukałem koniecznie z automatem i silnikiem 2,2 dci bo taką miałem Lagune poprzednio i też wszystko ok.

Jazda z moją przyczepą zużycie paliwa między 10 a 11 litrów paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A mi fachowiec od skrzyń automatycznych powiedział, że z przyczepą powinienem jeździć na biegu 3 ( mam P_R_N_D_3_L ) i tak jeżdżę. Chłodnicy oleju nie mam, ale chyba profilaktycznie założę.

Tu jest fajny opis automatów http://www.asbserwis.com/porady.html

 

 

No wlasnie kolego , my chyba mamy te same skrzynie w naszych amerykancach ;)

Mi tez gdzies ktos mowil o jezdzie z przyczepa nma 3ce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odgrzeje własnego kotleta :]  co prawda jeszcze nie jeździłem nowym nabytkiem z przyczepą ale myślę że nie będzie źle :hmm:

co prawda automat jest raczej starej konstrukcji, ale powinien działać z moją przyczepa raczej swobodnie :hmm:  się zobaczy.

Pytanie do tych którzy długo jeżdżą automatami, do jak dużej pochyłości drogi automat powinien trzymać auto bez cofania

do tyłu :hmm:  czy jest to kwestia rodzaju skrzyni biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem wieloma automatami i wygląda to różnie. Ale generalnie musi być spora góra aby cofał. Zresztą na D hamujesz więc stoi, na P sam się hamuje, więc problem nie może się pojawić przy normalnym użytkowaniu. Tylko jak chcesz się z nudów pobawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, gdy na podjeździe zatrzymujesz się, wybierak biegów pozostaje zawsze na D, trzymasz nogę na hamulcu. Zestaw nie ma prawa się cofać.

 

Niektóre skrzynie mają sterowniki zawierające funkcję:

-tzw. pełzania, czyli po puszczeniu hamulca, bez dodania gazu autko rusza powoli do przodu (baaaaaardzo przydatna do jazdy zestawem w korkach). W takiej sytuacji, na podjeździe, nawet dość stromym, gdy po zatrzymaniu się zwolni się hamulec, funkcja ta powinna przeciwdziałać cofaniu sie auta/zestawu (kwestią pozostaje masa zestawu oraz stromość podjazdu, które mogą pokonać siłę pełzania,

- HHC (Hill Hold Control), która zapewnia, że po zatrzymaniu się, można zwolnić pedał hamulca i auto stoi zahamowane, rusza się do przodu wciskając pedał gazu (tę funkcję mają nowsze modele skrzyń, a w zasadzie ich sterowniki). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.