Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

Różnica może wynikac z dwóch tematow. Sonda i zawór zwrotny przy pompie paliwa.

 

attachicon.gif20160713_145929.jpg

 

Rozszczelnienie w połowie samochodów volvo - nie czuć zapachu paliwa a paliwo odparowywuje. Można to wylapac gdy sie ostro pojedzie przez pare chwil a później na kanał i czuć paliwo od spodu.

 

Dzięki za wskazówki. Hmm, jakby to było coś z sondą to pojawiłoby się to gdzieś w błędach chyba. Da się to zweryfikować?

Co do odparowywania, czy możliwe żeby było AŻ TAK DUŻE? Różnica 1,5l/100 to wychodzi na baku nawet kilkanaście litrów paliwa. Chyba aż tyle nie odparowałoby. Czy tylko tak da się to sprawdzić jak opisujesz? Inaczej trzeba się dostać do pompy i zauważyć fizyczne jakieś uszkodzenie?

No i zawsze idealnie różnica się utrzymuje na poziomie 1,5l...

I jeszcze jedno. Na 100% różnica pomiędzy spalaniem rzeczywistym a komputera będzie tylko na automacie ☺ jedzcie na trybie ręcznym i porównajcie.

 

Kiedyś miałem taki pomysł, żeby to sprawdzić, ale skoro Ty na automacie nie masz różnicy 1,5l tylko jakieś "grosze" tzn że ta różnica pomiędzy automatem a ręczym nie będzie znacząca.

Teraz na to wpadłem, że w sumie jak jechałem cały dzień autostradą to tak jakbym jechał na ręcznym, bo automat biegów nie redukował, chyba że zjeżdżałem na odpoczynek na jakiegoś MOPA. Różnica była taka sama... 1,3-1,5l/100

Edytowane przez typ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno. Na 100% różnica pomiędzy spalaniem rzeczywistym a komputera będzie tylko na automacie ☺ jedzcie na trybie ręcznym i porównajcie.

 

Skąd ten wniosek? Ja mam skrzynię manualną - różnica w spalaniu 1,3 do 1,5l, z przyczepą rośnie do 2. O ile dobrze pamiętam, to aktualizacja oprogramowania licznika podobno rozwiązuje problem przekłamań spalania, ale nie znam wiarygodnego źródła tej informacji.

 

Oczywiście rozumiem, że pisałeś o trybie ręcznym w automacie, ale skoro na skrzyni manualnej też jest przekłamanie, to chyba nie do końca winny jest tu tryb automatyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może  jest tez różnica wskazywane przez komputer w jeździe z / w automacie  i z / w trybie ręcznym.  Ale na pewno zasadniczy wpływ mają  też postoje  na pracującym silniku,  wynikające  z różnych powodów, swiatła, przejścia dla pieszych, zatrzymania, itd.  Paliwo jest zużywane  a drogi nie przybywa.   Proponuję  zrobić test "prawdy"   z  litrażowaniem.  Tankujemy do pełna. Kasujemy wszelkie dane z komputera i obserwujemy co będzie.  Najlepiej jednak  obserwować to przez 2 - 3 pełne tankowania.    Zapewne u mnie ma tez wpływ  "zasilanie gazowe".   Wiec tylko na czystym paliwie : dieselek i  etylinka !  Spotkajmy się na forum za miesiąc, w odrębnym poscie, np.  zużycie paliwa a  wskazania komputera  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może  jest tez różnica wskazywane przez komputer w jeździe z / w automacie  i z / w trybie ręcznym.  Ale na pewno zasadniczy wpływ mają  też postoje  na pracującym silniku,  wynikające  z różnych powodów, swiatła, przejścia dla pieszych, zatrzymania, itd.  Paliwo jest zużywane  a drogi nie przybywa.   Proponuję  zrobić test "prawdy"   z  litrażowaniem.  Tankujemy do pełna. Kasujemy wszelkie dane z komputera i obserwujemy co będzie.  Najlepiej jednak  obserwować to przez 2 - 3 pełne tankowania.    Zapewne u mnie ma tez wpływ  "zasilanie gazowe".   Wiec tylko na czystym paliwie : dieselek i  etylinka !  Spotkajmy się na forum za miesiąc, w odrębnym poscie, np.  zużycie paliwa a  wskazania komputera  

 

To fakt, lepiej w osobnym wątku, bo tutaj zaśmiecamy. Natomiast co do wielu sprawdzeń - lubię cyferki i sprawdzam to odkąd mam D5. Zawsze leję tyle do pełna, zawsze kasuję wskazania po zatankowaniu, zawsze po zatankowaniu liczę różnicę i wychodzi mi niestety zawsze 1,3- 1,5l/100. To nie kwestia zatrzymań, świateł, czy nawet trybu geartronic czy automat. Po prostu problem jest gdzie indziej, bo różnica z tych opisanych wyżej powodów powinna być jakaś niewielka, max 0,5l/100. Albo to jakiś problem którego nie potrafię zidentyfikować, albo też rzeczywiście potrzeba zaktualizować oprogramowanie komputera.

Edytowane przez typ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek, to że zatrzymujesz się w różnych okolicznościach w mieście też jest uwzględniane przez komputer. Co prawda w momencie zatrzymania chwilowe spalanie jest bez wartości, ale średnie jak najbardziej wykazuje zużycie paliwa. Wiem to, bo tankuję na jednej stacji, z której do najbliższych świateł jest jakieś 200 m. Wystarczająco dużo, żeby komputer zaczął pokazywać spalanie średnie (po resecie kompa) i wystarczająco mało, żeby zaobserwować wręcz galopujący wzrost spalania średniego, gdy stoję na czerwonym świetle. Oczywiście im dłuższy dystans się przejedzie, tym średnie spalanie mniej się zmienia podczas postoju z włączonym silnikiem.

Edytowane przez krzy_ (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sredniej... Policzcie sami... stanie w korkach w Brnie-30minut, stanie w korkach pod Wiedniem-ponad godzina...

 

post-11643-0-81596000-1475160714_thumb.jpg

 

post-11643-0-15611900-1475160742_thumb.jpg

 

post-11643-0-56745000-1475160761_thumb.jpg

 

post-11643-0-40300100-1475160776_thumb.jpg

 

Pozdrawiamy wszystkich z Chorwacji....

 

 

post-11643-0-61517700-1475160863_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Może ktoś tu coś powie na temat skrzyń Powershift Forda, przymierzam się do zakupu własnie Forda s-maxa 2.0 i mam dylemat bo automat mnie kusi wygodą, ale zastanawia mnie czy nada się do holowania przyczepy przez połowę europy co prawda pewnie raz może dwa razy w roku, przyczepa w okolicach dmc 1300 

Może miał ktos już okazję testować ta skrzynię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BartoszK - Nie dramatyzuj. Mam w rodzinie nową Kugę 2015r. Ma automat i na haku 2000kg. Diesel 2.0.

Do przyczepy 1300kg i automat i manual będzie ok.

 

W Smaxie nie ma innego diesla niż 2.0 i moc zaczyna się od 120 przez 150, 180 do 210KM w twin turbo.

 

Jeżeli kolega ma budżet to osobiście celowałbym w wersję 210KM i nie wykluczam, że za 2-3 lata taki motor nabędę, tylko kwestia w jakim modelu forda.

 

Teraz sprawa automatu. Ja śmigam smaxem 2.0 163KM w wersji manual. Od święta mam okazję pojechać wspomnianą kugą automat. Wrażenia są takie, że myślę już (nawet dziś byłem w salonie) nad zmianą auta dla siebie i drugiego dla żony na automaty. Wygoda, precyzja, szybkość zmiany biegów. Dla mnie ten automat to sprawa super, zrobiłem nim ok 1000km. Nie wiem jak da sobie radę z przyczepą, na wiosnę zrobię przejazd testowy z moją (dmc 1700kg, realnie ok 1600kg).  Na razie jechałem tylko raz z towarówką pełną złomu żeliwnego ok 900kg kugą po mieście i dawał sobie radę, szczerze to nawet nie czułem nic na haku (MR auta ok 1800kg w tamtym momencie).

 

Ford dość fajnie podchodzi do tematu jazd testowych, ja każdy wybrany model dostaję na weekend za darmo na jazdy testowe i Ty też powinieneś taki dostać. Nie wiem tylko czy będzie taki z automatyczną skrzynią. Najlepiej jakby jeszcze miał hak :) (tylko zapytaj czy możesz podpiąć przyczepę - co będzie w umowie). Jak masz pytania odnośnie smaxa, fordów, to pisz na PW, zadzwoń. Śmigam fordami od lat i trochę już o nich wiem.

 

podsumowując do 1300, 1500kg spokojnie i automat i manual - za to ręczę, przy większych masach nie sprawdzałem doświadczalnie (automata), nie dam sobie ręki uciąć.

 

 

 

post-8007-0-32758700-1479124533_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PowerShift forda jest super! Ta skrzynia nie jest nowością i przetestowana jest już w setkach tysięcy egzemplarzy różnych fordów. Wady wieku dziecięcego z pewnością ma dawno za sobą. Montowana jest masowo na rynku amerykańskim, gdzie współpracują z kompletnie innymi silnikami niż w Europie (wielolitrażowe, mocne benzyniaki). jestem pewny że amerykanie też ciągają przyczepy.. Mam i ja od pół roku, w tej chwili 12800km nalatałem i jak na razie, cytując klasyka: same same plusy dodatnie. Spalanie mam o 0,5-1 litra niższe niż koledzy z fordowskiego forum z tym samym silnikiem-samochodem w manualu. Jeździ się z nią komfortowo, działa szybko cicho i płynnie. Co ciekawe silnik z tą skrzynią ma większy moment obr. niż te same wersje manualne.

 

Jak na razie jeździłem tylko z towarową przyczepą i skrzynka działała wzorowo. Ale przyczepka lekka, wąska i niska więc raczej nie są to doświadczenia które można zakwalifikować do przyczep kempingowych. W jakiejś mniej lub bardziej odległej przyszłości chcę dokupić przyczepkę kempingową. Moim zdaniem nie ma się czego bać, poza kosztem wymiany oleju - w ASO 1100zł co 60000km. możliwe, że przy częstym ciąganiu p.kempingowej trzeba będzie częściej wymieniać olej.


Jeśli chodzi o DMC przyczepy to ja mam 1140kg, więc mało - ale to wynika nie z ograniczeń skrzyni PS tylko z konstrukcji samochodu - manuale tego modelu co mój mają zbliżone DMC.

 

DMC przyczepy masz podane w każdym samochodzie na tabliczce znamionowej i w dowodzie rejestracyjnym. 

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.