Skocz do zawartości

Paweł Prokop

Użytkownicy
  • Postów

    221
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Paweł Prokop

  • Urodziny 21.06.1977

O mnie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Rzeszów
  • Zainteresowania
    Miłosnik Caravaningu
  • Zawód
    Informatyk, przedsiębiorca - Lenovo BP

Kontakt

  • Skype
    sequndo
  • Telefon
    509115116 Pn-Pt 9-17

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    Fendt 465SFB Tendenza
  • Holownik
    RENAULT Grand Scenic

Ostatnie wizyty

364 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Paweł Prokop

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Jest tu tyle niedomówień, że trudno odpowiedzieć na wszystkie.. Lodówka po zapłonie wymaga dwóch par i przekaźnika. Też mam wysoką lodówkę.. ale w niej grzałka to 175W co daje niespełna 15A. Trudno mi wyciągać wnioski z jakiego powodu Knaus nie podpina lodówek.. w takim razie po co produkować takie lodówki? Nie brnijmy w ten temat.. zrobiłem, używam i chłodzi bez zarzutów.. Co do boostera.. zależy jaki model PS sprawdź jaką masz lodówkę i jaką masz moc.. PS.. żarówka samochodowa świateł mijania często pobiera 55W. Zauważ jak cienkie przewody do niej idą.. nie dramatyzujmy więc, że gniazdo nie przeniesie prądu 20-25A..
  2. Ad 1.. Napięcie spada poprzez opór elektryczny. Długość przewodów oraz ich przekrój są czynnikiem decydującym o ich wielkości. Napięcie mierzone na na akumulatorze samochodu w trakcie pracy silnika wynosi 14.5V tymczasem to, które dociera do akumulatora przyczepy jest w wysokości 12.7 a z chwilą włączenia lodówki spada do 10.8 (przykład dla zrozumienia istoty boostera). Zatem Jeśli do akumulatora I lodówki dociera za niskie napięcie, te nie będą działać wlaściwie.. ładowanie akumulatora hotelowego jak i działanie lodówki będą nieefektywne. Booster ma za zadanie podwyższyć Napięcie do 14.5V właśnie i usprawnić proces ładowania akumulatora. Przy okazji lodówka otrzyma wyższe napięcie. W moim energobloku również jest jedno wejście 12V Batt+ To energoblok decyduje co w danym momencie jest źródłem zasilania. Nie zrozumiałeś tego co opisałem.
  3. Pozwól, że podpowiem Ci swoje rozwiązanie. Para 9 i 13 to zasilanie stałe.. ten obwód standardowo zasila lodówkę i energoblok. Lodówki często mają przekaźnik, do którego dostarczysz plus z 10 pinu. Plus po stacyjce na obwodzie 10-11, uruchamia w lodówce odbior prądu z 9-13. Dodatkowo równolegle zakładasz booster, który także jest sterowany plusem z przewodu 10. Reasumując: gasisz zapłon akumulator przyczepy jest odcięty, od instalacji auta, lodówka się wyłącza, a prąd akumulatora rozruchowego samochodu płynie do energobloku.. Akumulator przyczepy podłączasz osobnym przewodem w miejsce dla akumulatora w energobloku. W chwili obecnej masz instalacje, która działa tak: auto stale zasila energoblok parą 9-13, dodatkowo po zapłonie startuje ładowanie akumulatora poprzez booster i także lodówka pracuje dopiero po zapłonie. Gasisz silnik - lodówka przestaję chłodzić, akumulator nie jest ładowany. Energoblok ciągle zasilany jest z akumulatora auta (większość energoblokow tak wlasnie działa - akumulator przyczepy jest jak ups.. zaczyna działać jak nie ma zasilania ciągłego 9'13 lub 230v), dopiero jak odepniesz wtyk, energoblok przerzuca się na zasilanie zapasowe z akumulatora. Na postoju zasilasz lodówkę gazem. Przerwy w podróży masz prąd ale lodówka się wyłącza. Co dalej? Z akumulatora, możesz pociągnąć kabel bezpośrednio do lodówki. W ten sposób wzmocnisz jej pracę podczas jazdy (booster podnosi napięcie), oraz na postoju będziesz zasilać lodówkę z akumulatora przyczepy ale nie rozruchowego auta. Nie wiem, czy znajdziesz lepsze rozwiązanie.. W samochodzie kabel 4mm prowadzisz samodzielnie dla plusa i minusa 9/13 i przy samym akumulatorze rozruchowym zakładasz zabezpieczenie 25A. Taki zabieg jest dodatkowy ale pomaga zredukować spadki napięć. Jak coś to priv. Modyfikacja: Do energobloku zamiast prądu z 9/13 możesz puścić prąd 10/11. Kiedy zgasisz silnik, zgaśnie zasilanie lodówki z auta, przestanie ładować booster, energoblok straci zasilanie a to oznacza, że przerzuci się na prąd z akumulatora pokładowego przyczepy. Dodatkowo przewód z akumulatora do lodówki będzie zasilać lodówkę. To chyba jest idealne rozwiązanie dla Ciebie.
  4. Ktokolwiek miał do czynienia z którymkolwiek modelem pompki? Jak się ma w porównaniu do shurflo?
  5. Jak pisał jacek00, w sytuacji kiedy masz zakupioną już winietę D1, wtedy nie musisz już dokupować winiety... Screeny robiłem w celach udokumentowania sytuacji na dzień 15 maja 2023r. OOOO tak... wcześniej rzeczywiście było stanowisko, że kamper niezależnie od rodzaju i masy to obligatoryjny zakup winiety D2. sam to wyczytałem na starych stronach ematricy. Od niedawna jest nowy interfejs strony www a wraz nim nowe funkcjonalności, które powstały zapewne w odpowiedzi na potrzeby nowych regulacji prawnych. Możemy się cieszyć, że znacznie droższe winiety, nie uderzają w użytkowników kamperów do 3.5 T lub 7 miejsc.
  6. Nic nie piszesz o posiadanym bojlerze, który w zdecydowanej większości jest niezależny od pompy wody (zanurzeniowa czy ciśnieniowa)? Model przyczepy ani jej rok nie mają żadnego znaczenia, gdyż bojlery są często dodatkowym akcesorium, montowanym na życzenie użytkowników. Dlatego, zadbaj by włącznik bojlera - a takowy znajdziesz z pewnością gdzieś na meblach, był w pozycji OFF (grzałka sporo kosztuje a pali się kiedy bojler pracuje na sucho). Następnie uzupełnij wodę w zbiorniku i otwórz kran zimnej wody (do bojlera idzie zimna woda), dzięki czemu układ zimnej wody pozbawisz powietrza (pozostanie to co w bojlerze). Kiedy już z zimnej wody poleci ciągły strumień, wylewkę kranu przestaw na ciepłą wodę, kran zacznie prychać i kichać lecz trzymaj cały czas otwarty aż do momentu kiedy poleci ciągły strumień. Uzupełnij zbiornik z wodą. Instalacja została odpowietrzona z sukcesem.
  7. Nawet nie chyba co z pewnością. Wyłącznie na niej kupuję winiety sobie i znajomym od niepamiętnych czasów (przeszło 15 lat). Nie komentuję cen, bo te są nieraz połowę niższe względem pośredników ale wiadomo wygody kosztują a biznes polega na zarabianiu pieniędzy.? Ja również nie mam pozycji J w dowodzie. Co więcej ani w cepiku nie figuruje ta kategoria (w moim przypadku), a z tego co wiem, wszystkie urzędy komunikacyjne w Europie są ze sobą skomunikowane. Baza Cepik poprzez usługi sieciowe udostępnia dane o pojazdach. Dlatego ważne jest, by kupować winiety zgodnie ze stanem faktycznym pojazdu a nawet jego homologacją (max DMC i liczba miejsc). Jest pewne, że mając winiety D2 nie dostaniesz wezwania do zapłaty mandatu. Skąd wiem? Bo wielu znajomym dla ich spokojnej duszy kupowałem winietę D2. Niektórzy kupowali D1 i dostawali mandaty... oczywiście, trzeba się odwołać, udokumentować masę, maksymalną liczbę osób itd. A najlepiej okazać odpis homologacji i taki mandat zostanie anulowany. Obecnie zakup winiet jest o wiele prostszy, chociażby że względu na fakt, że po zalogowaniu do witryny ematrica jest dostępny przewodnik po winietach, którego kiedyś nie było. Na niego również warto się powołać przy ew. odwoływaniu się od mandatu. Generalnie odkąd zacząłem kupować winiety elektroniczne (mowa o Węgrzech), te zdrożały już ponad 300%❗ Dla przykładu: winieta 10 dniowa ciągle jest tańsza niż w Polsce JEDNORAZOWY przejazd zestawu na odcinku 162km Rusocin - Nowa Wieś ?‍♂️, który od 11 lutego 2012 roku kosztuje NIEZMIENNIE 71 zł... Jak dodać do tego e-toll, to okazuje się, że pół Europy można zjechać za cenę jednorazowych opłat drogowych w Polsce.
  8. Sprawdzalem w dniu 16 maja 2023 na oficjalnej stronie sprzedaży węgierskich winiet. Wybrałem przewodnik... "nie wiem jaka winieta dla mojego auta". Potem wskazałem kategorie RV, Następnie przewodnik zapytał mnie o liczbę miejsc z dowodu rejestracyjnego (wybrałem do 7 miejsc) a na koniec DMC pojazdu.. ( wybrałem do 3.5T), jak się domyślacie, wyszło mi: REASUMUJĄC D1 dla pojazdów rekreacyjnych do 3.5T lub do 7 miejsc, D2 dla pojazdów rekreacyjnych powyżej 3.5T lub powyżej 7 miejsc.
  9. Leharo camping https://www.campingvysoketatry.sk/en/ https://maps.app.goo.gl/HEMxN1WihQ3xG5Ku5
  10. MISIO, czy przypadkiem przywódcą SS był nikt inny jak HH (Heinrich Himmler)? Jeśli tak, to Heinrich, po polsku ma odpowiednik Henryk! Dodatkowo SS i HH to jakby analogiczne odwołanie
  11. FENDTA jak już u mnie DMC <1700 u kolegi, któremu opona eksplodowała DMC <1500 Świadomie Używam znaku mniejszości, bo jak kupujesz nową, producent deklaruje zakres DMC i tak w moim przypadku minimalne DMC wynosiło 1500 a maksymalne 1700 kg. Opony mieliśmy identyczne, a po zużyciu moich chyba łatwo sobie uzmysłowić dlaczego nastąpił wystrzał...
  12. Nie wiem od kiedy GT Radial stał się Chińskim koncernem, ale z tego co wiem firma jest koncernem Indonezyjskim z charakterystycznym logiem głowy słonia indyjskiego, ale nie tylko albowiem zarówno domena jak i adres siedziby są Indonezyjskie https://www.gtradial.co.id/id Ale do rzeczy, w swojej przyczepie z 1999 roku miałem opony GT Radial MaxMiller "made in INDONESIA", które w 2015 wymieniłem na identyczne zakupione w OPONEO.PL i o dziwo również były na niej napisy "made in INDONESIA". Dlaczego wymieniłem? bo wiek! Stan bieżnika nie był zużyty a opony pokonały tysiące KM. Nigdy nie miałem problemów z jakimkolwiek wybrzuszeniem czy dziwnym zużyciem a uprawiałem karawaning na dziko i zjeździłem Polskę drogami ściany wschodniej. MaxMiller Polecam.. w przeciwieństwie do opon firmy SEMPERIT Van-Life (made in Austria - grupa Continental), które po 5 sezonach wyglądają tak: PS. Spotkałem na jakimś zlocie użytkownika przyczepy FENDT, który dopiero miał przygodę - jedna mu eksplodowała podczas jazdy! (zniszczone nadkole, uszkodzona przyczepa). Wstawiłem zdjęcie oryginalnego bieżnika.
  13. Stały plus - zgodnie z instrukcją montażu. Wpierw stały plus wchodzi do ATC, potem powraca i ma iść na przyczepę. Pomarańczowy to zasilanie z samochodu, fioletowy to powrót na przyczepę. Biały to masa. Ot i cała filozofija
  14. A dupa tam! Stan systemu, o którym piszesz, symbolizowany jest czerwonym, ciągłym światłem diody led. Można jechać, ale bez działającego systemu. Samodzielnie można wykonać procedurę resetowania urządzenia, ale w polskich instrukcjach napisali: "udać się do serwisu", więc taką praktykę się stosuje. Zarabia się dodatkowy grosz na braku wiedzy użytkowników, z grubszym portfelem. Jeśli komukolwiek zdarzy się czerwony status, pisać, dzwonić, pomogę! Aaaa i jeszcze jedno... czerwony migający jest gorszy niż czerwony stale, bo uniemożliwia jazdę. - któryś z forumowiczów pisze odwrotnie! Więc jeszcze raz, z czerwonym stałym jedziesz tak jakbyś tego systemu nie montował w przyczepie. SERWIS NIE JEST POTRZEBNY System jest niezawodny i bezobsługowy! A na koniec, jak ktoś nie ma wiedzy, to zniechęci, żebyś przypadkiem nie chciał zweryfikować jego umiejętności. I nie zawracać Pan dipy, tylko uwierz, że to dziadostwo.. A ja mówię WARTO! Używam od 2015! PP
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.