Skocz do zawartości

kalapan

Użytkownicy
  • Postów

    1641
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

O mnie

  • Imię
    Marek
  • Płeć
    Brak danych
  • Skąd
    KCH

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    Adria Optima 380 TD/ 4270TD
  • Holownik
    Nissan X-trail 2.0 benzyna

Ostatnie wizyty

437 wyświetleń profilu

Osiągnięcia kalapan

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Już jestem 3 tygodnie na Powidzu - tak małej ilości turystów to jeszcze nigdy nie widziałem. I dobrze, przynajmniej spokój. Na dodatek w tym roku amerykańce niewiele latają ?
  2. Z którego roku mocie tę babcię Primę? Ja robiłem cały komplet w Adrii Optimie z 1990 roku więc wiem, że się da. Zrób zdjęcie puszek z rozprowadzeniem kabli do całej przyczepy. U mnie były one pod prawym siedzeniem z przodu obok tego wielkiego zasilacza. U mnie doskonale się sprawdził ten schemat więc radziłbym na nim bazować.
  3. Czyli mam rozumieć, że z zimną krwią kupiłeś zgnilca mając nawet świadomość, że nie masz pojęcia jak to się naprawia?
  4. No niestety, jedyne co się zgadza - to fakt, że Ci się tylko wydaje. Po co pisać głupoty? -/ Von 2015 bis 2020 legte der Bestand an Wohnmobilen in Deutschland nach Zahlen des Kraftfahrt-Bundesamts von gut 390 000 auf knapp 590 000 zu. -/ Mit Stand Ende 2020 waren laut CIVD in Deutschland 698.596 Wohnwagen zugelassen * */Nicht erfasst sind nicht angemeldete Wohnwagen (Dauercamper)/ Warto być uczciwym... ktoś kiedyś coś tam takiego powiedział... Aha - żeby już całkiem pogrążyć w ciemnościach Twoją wypowiedź - to tych przyczep nie ujętych w tym wyliczeniu - czyli tych tzw. Dauercamperowców trzymających swoje przyczepy stacjonarnie - jest drugie tyle!!! Amen...
  5. Idzie nowe - rozwijają się, to cieszy. Lubię to miejsce https://www.facebook.com/polenamiotowefrydman/
  6. A dla mnie różnica między przyczepą a kamperem jest w głównej mierze jedna - finansowa! Kto ma - ten sobie kupi i tyle. Co tu wiele dyskutować, a temat się ciągnie przez 88 stron. Całe szczęście, że większość ludzi z tego forum nie ma takich problemów - czyli problemów wyboru. Osobiście nie kupiłbym ani nowej przyczepy, a tym bardziej kampera. Ale jak ktoś ma - to czemu nie? Gdybym miał wydać ponad 300 tys. na nowego kampera, to na 100% wolałbym następny dom budować - bo to w przeciwieństwie do kupki styropianu na kółkach ma jakąś wartość i będą miały gdzie wnuki mieszkać. Ale jak ktoś ma - to czemu nie? Całe szczęście, że się sknerą urodziłem - przynajmniej mi nie odbija na stare lata i nie szukam sobie "problemów wyboru". Poza tym mimo podeszłego już wieku nie mam problemów z kręceniem korbką podpór, bo i tacy tu są - co kampera kupili , bo kręcenie korbką ich męczyło... Pozdrawiam wszystkich "zdroworozsądkowych" - tych co im korbka z kieszeni wystaje, a nie gruby portfel...
  7. Jezioro powidzkie jest corocznym początkiem lub końcem naszych wyjazdów. Tak więc - wyjeżdżam z domu i jeżdżę z miesiąc gdzie się da, ostatnio po Polsce bo sytuacja taka , a nie inna - a potem zjeżdżam na Powidz i siedzę tam miesiąc , albo dłużej z żurawiami. Albo siedzę na Powidzu miesiąc i dopiero później ruszamy dalej w trasę. Ja nigdy nic nie planuję - żyję chwilą i jadę tam gdzie mnie oczy poniosą, albo gdzie lepsza pogoda - bo i tak bywało. Na sam Powidz w ogóle nie potrzebowałbym przyczepy, bo mamy tam wszystko zagospodarowane , włącznie z moją Niewiadówką, w której trzymam tylko gumowce, bo do niczego innego to się nie nadaje. Czytałem tu już różne dziwne rzeczy w tym temacie - nawet te, że kamperem wszędzie się wjedzie, a z przyczepą nie. To ja się tylko uśmiechnę, bo gdyby ktoś chciał kamperem wjechać tam gdzie ja byłem z przyczepą - to już to widzę... Śmiechu warte. Przypominam sobie jak po drobnym deszczu wyjeżdżały kampery z kempingu gdzieś koło Mikołajek - po osie zakopane i ani drgnęły, po kolei musiałem je wyciągać pod górę... A ja z przyczepą najmniejszego problemu nie miałem.
  8. A jaki jest problem w wieku emeryckim szlajać się po dzikich zakątkach z przyczepą? To mówię ja - emeryt, który dłużej jak 2 dni na dupie nie usiedzi... Na dodatek z wielką ulgą na sercu przesiedliśmy się z małego kampero-busa do małej przyczepy i dobrze nam z tym... Lepszej decyzji w życiu nie podjąłem i nigdy do ciasnego gówna bym nie wrócił...
  9. Niepokojących rzeczy , ani perfidnej rzeźby na fotkach nie widać więc zapowiada się ciekawie. Sprawdź dokładnie czy nie ma gdzieś w szafkach, przy narożnikach jakiś śladów choćby dawnego przecieku.. Widać, że rzeczywiście zadbana przyczepa i właśnie dlatego podchodzić trzeba do niej ze zdwojoną uwagą. Jak na ten rocznik to cena wysoka, ale aktualnie to raczej norma. Osobiście uważam, że ciekawa oferta.
  10. A ja bym zaproponował zrobienie w jednym temacie takiego forumowego zestawienia posiadanych przyczep w formie takiej ankiety. Wypisać w tabelce większość marek dostępnych na rynku + dopisek angielki i tyle. To pokaże jednoznacznie preferencje kupujących i pokaże czego jest najwięcej na forum, a czego najmniej. To może stanowić również dla innych taki punkt początkowy - czym inni jeżdżą i czego jest najwięcej w tym gronie ludzi, trochę już obeznanych w temacie. Sam bym to zrobił i odpalił na forum , ale nie umiem tu wprowadzać ankiet.
  11. Trudno jest oceniać przyczepę, która kiedyś tam była zmalowana w środku i ma poobklejane meble. Poza tym dla mnie ta przyczepa ma oś do regeneracji , albo wymiany - bo leży na glebie jak stara Calibra po wiejskim tuningu.
  12. Co prawda stare ogłoszenie i dotyczyło bocznych szyb od Adrii, ale na zdjęciu jest przednia - to ten sam model przyczepy. Zadzwoń - może akurat ma... https://sprzedajemy.pl/adria-szyba-okno-kemping-oryginal-boczna-skosna-lh-rh-swidnica-2-6bea9f-nr56936350
  13. Za jedyne 161 Eurasów kupisz w Niemczech nówkę
  14. HU-Fristen für Wohnanhänger - Bis 750 kg zulässiges Gesamtgewicht: nach Erstzulassung 36 Monate, danach alle 24 Monate - 750 bis 3.500 kg zulässiges Gesamtgewicht: von Beginn an alle 24 Monate - Über 3.500 kg zulässiges Gesamtgewicht: alle 12 Monate. Wszystko co w Niemczech się porusza po drogach musi mieć przeglądy - przyczepa do 750 kg również. Nowa dostaje przegląd na 3 lata, później co 2 lata trzeba robić przeglądy. Koszt przeglądu od 50-53 Euronów co dwa lata. W Niemczech zaleca się również zrobienie przeglądu gazu, nie jest to co prawda wymagane, ale przy przeglądzie TUV jeżeli nie ma sprawdzenia instalacji gazowej to diagnosta wpisuje, (a przynajmniej powinien), że przyczepa przeszła przegląd z małym zastrzeżeniem. Nie wpływa to jednak na przyznanie plakietki, bo jednak to tylko zalecenie. Koszt przeglądu gazowego z plakietką 20-50 Euronów. Ludzie przeglądy robią, bo niektóre kempingi niemiecki mają świra na tym punkcie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.