Skocz do zawartości

maju

Użytkownicy
  • Postów

    29
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Wrocław
  • Zawód
    inżynier

Sprzęt

  • Sprzęt
    Brak
  • Holownik
    4x4 + van

Osiągnięcia maju

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Nie wymaga - w przyczepie, kamperze, aucie, w domu, w firmie itd. Nigdy nie wymaga nabijania. Każda. A jeśli wymaga to znaczy, że jest nieszczelna - a to jest usterka a nie normalna sytuacja. Filtra klimatyzacji (osuszacza) też się nie wymienia jeśli klimatyzacja jest sprawna. Wymieniać trzeba filtr wentylacji, ale to oczywiste i nie ma nic wspólnego z faktem posiadania (lub nie) klimatyzacji.
  2. Popytaj na Karkonoskiej across.pl Nic tam nie naprawiałem, tylko kupowałem części, wiec nie mogę wydać opinii o naprawach. Ale rozmawiałem kiedyś z właścicielem właśnie o działaniu hamulców i mówił iż je też serwisuje.
  3. - Skoda Octavia, 2001, 1,9TDI, 110KM, MW 1350kg, DMC 1860kg; MMP z ham. 1300kg, bez 500kg - Opel Zafira B, 2012, 1,7CDTI, 125KM, MW 1600kg, DMC 2175kg; MMP z ham. 1375kg, bez 750kg
  4. Rozpatrujesz 2 opcje: - ciężka ale wygodna przyczepa, przekraczasz 3,5 tony a więc więcej ograniczeń i opłat, - lekka ale ciasna przyczepa, mieścisz się w 3,5tony, brak dodatkowych opłat. Nic nie piszesz o trzeciej opcji: zmiana holownika na lżejszy. Takie rozwiązanie załatwia wszelkie problemy. Wiem, że to duża zmiana i poważna decyzja, ale skoro myślisz o karawaningu poważnie to na dłużą metę to ciekawe rozwiązanie.
  5. Ostatnio wypożyczałem tam przyczepę. Było to na ostatnią chwilę, więc nie maiłem dużego wyboru. Wziąłem co akurat było przygotowane do zabrania. Ale i tak przyczepa była bliska temu co chciałem - podobny rok i cena, więc było ok. Przyczepa z tych starszych, ok 20 lat. Miała jakieś zarysowania, drobne wgniecenia itp. Wyglądała na suchą, wrak dziwnych zapachów środku, bardzo ładny stan mebli. Wszystkie urządzenia działały, a 13 pinowa wtyczka w moim holowniku i przyczepie doskonale współpracowały. Przyczepa normalnie jechała, hamowała, przetrwała niezła burzę, itd Wady? Generalnie brak, jakaś firanka nieoryginalna, jakiś zaczep ułamany - czyli same pierdoły. Stan "mojej" przyczepy pozytywnie nie zaskoczył. Po powrocie odzyskałem całą kaucję, a wynajmujący zapytał się czy zauważyłem jakieś wady które mógłby naprawić. Ma sporo przyczep więc nic dziwnego, że może nie widzieć drobnych usterek - wynajmujący przyczepę ma większą szansę na takowe spostrzeżenia.
  6. Sanitariaty bardzo czyste, dużo kabin prysznicowych i w dodatku rozsądnie wyposażone, nic nie pourywane itd. W stosunku do innych kampingów w PL wypada pod tym względem bardzo pozytywnie. Jest specjalne miejsce zlewania chemii z WC oraz osobne stanowisko aby zlać bezpośrednio z kampera. Czysto, dużo i gęsto dużych kubłów na śmieci - nie trzeba daleko targać odpadków. Ogólne wrażenia jak najbardziej pozytywne. Portier udaje szefa i próbuje wszystko ustawiać po swojemu, ale... na takim stanowisku (jak zauważyłem) to częsta przypadłość.
  7. Po lewej na dole jest uszkodzony narożnik - to też wypatrzyłem. Dziwnie wyglądają otwarte drzwi - bardziej odstają na górze... To nie nówka, przyjmuje do wiadomości iż coś będzie do poprawy. Ale stan ogólny, ważniejszych elementów (np. poszycie) jest istotny. Drobne i drobniejsze braki to nie problem - ale czy baza jest w stanie akceptowalnym ?
  8. Kolejna Adria Chojnice woj. Pomorskie http://olx.pl/oferta/przyczepa-adria-5205-przedsionek-CID5-IDgFaBx.html#355996e463 Ktoś lokalny ja zna? Może oglądnąć? Jakieś uwagi na podstawie zdjęć?
  9. Dodam jeszcze, że tego typu termostat można na czas testów po prostu pominąć. Elektrycznie działa on jak zwykły włącznik - zwiera lub rozwiera dwa przychodzące do niego przewody. Zwierasz więc oba przewody ze sobą i wówczas sprawdzasz czy chłodziarka pracuje. Warto też wiedzieć iż w kapilarnej rurce termostatu jest gaz, który nie może uciec bo termostat jest do wyrzucenia. Kapilary więc nie poddajemy torturom - nie zginamy zbyt mocno, nie pozwalamy aby ocierała (drgała) o inne elementy.
  10. Mnie też można przekonać do innej oferty, jeśli rzeczywiście warto Ważne aby była w normalnym stanie, a nie jakaś padlina. Generalnie wymagania mam bardzo mało sprecyzowane, więc jest spory rozrzut w poszukiwaniach. Masa (DMC) najlepiej do 1300kg (obecnie nie mam ograniczeń, ale przyszłościowo lepiej mieć coś co pociągnie nawet przeciętny samochód). Długość może być z 5 metrów wewnątrz, lepiej większa niż mniejsza. Obowiązkowo WC (opr. z zewnątrz), jeśli będzie prysznic to super (ech, kobiety...) Najlepiej popularna marka, nie jakiś wynalazek. Rocznik... powiedzmy od 1998 - aby jakoś współcześnie wyglądała. Cena 10 - 20 tyś, najchętniej coś koło 15.
  11. Właśnie tego chcę uniknąć - takie bezpośrednie pisanie do osoby jest mniej komfortowe dla niej. Wywieram w ten sposób pewną presję - a po co mam kogoś stresować. W końcu po to są fora aby osoby zainteresowane odpowiedzią jej udzieliły. Pozostałe bezstresowo mogą się nie udzielać. Tak bardziej wypada - ale to moje zdanie... Dzięki Kristofer. Podałeś konkretne fakty, które już wystarczająco dużo mówią o sprzęcie. To w zasadzie wyczerpuje temat tej przyczepy.
  12. Chłodziarka o większej pojemności to jednak więcej niż 1500zł, raczej 2500. Jak się doda jej koszt to już wychodzi ponad 18tyś. Jeśli więc przyczepa jest ok, a sprzedający uwzględnił już w cenie braki, to cena robi się już mniej podejrzana. Dodatkowo rózne marki, różnie się cenią. A Adrii nie ma za wiele. Ciężko z czymś porównać... Pisząc w tym poście właśnie podpytuje lokalnych czy mają jakieś informacje o tej przyczepie. Bardziej dyskretnie chyba się nie da prosić o poradę/ pomoc. Jeśli ktoś ma poświęcić swój czas na oględziny czegoś dla obcej osoby, to po prostu nie wypada być nawet trochę nachalnym. Jeśli ktoś będzie miał ochotę pomóc/ zabrać głos to to uczyni.
  13. To ja też Adria z Łodzi: http://olx.pl/oferta/sprzedam-przyczepe-kempingowa-CID5-IDagxT7.html#8eded0e1fd Ma tradycyjną chłodziarkę (tylko na 230V) - to już wypatrzyłem. Nową (12/230/gaz) można zakupić za ok 1500zł (zgadza się?) - więc tyle trzeba doliczyć do ostatecznej ceny zakupu. Zakładam, że instalacja gazowa jest doprowadzona, bo oryginalnie była pewnie inna chłodziarka. Jakieś spostrzeżenia? A może ktoś już ją oglądał? Wygląda na godną uwagi?
  14. Z przyczepą na Korsyce... ciężko. Tylko główne drogi są szerokie i mają normalne łuki (delikatne). Jak popatrzysz na mapę to zobaczysz, że taka droga to tylko jedna pętla na południu i wschodzie wyspy. Najlepsze są te drogi w górach ale są bardzo wąskie i strasznie kręte. Na większości z nich minie się tylko samochód i motocykl. Dwa samochody muszą się już upychać po mijankach. Widziałem kampery przeciskające się przez takie drogi, ale nie pamiętam zestawu z przyczepą. Patrząc na trasę na Korsyce którą zaznaczyłeś - nie będzie problemu z jej przejechaniem - to główna trasa Bastia - Ajaccio. Ale przy tej trasie nie ma nic interesującego - nie poznasz Korsyki jadąc tą drogą. To zwykła kontynentalna droga. Jedyna atrakcja widoczna na tej trasie to podwójny most koło Vivario.
  15. - Suzuki Grand Vitara 2014 (5d), benzyna 124kW, MW 1569kg, DMC 2100kg, MMP z ham. 1850kg, bez 750kg - Opel Frontera B 2000 (5d), diesel 2,2; 115KM, MW 1856kg, DMC 2450kg, MMP z ham. 2400kg(PL) 2800kg(DE), bez 750kg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.