Skocz do zawartości

Haki holownicze + wiązki 7 lub 13-pin


haki24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jest taki problem: w nowo kupionym samochodzie zamówiłem hak i wiązkę 13pin, na pierwszym wyjeździe okazało się że podłączono tylko światła ,chyba do tylnych świateł się podłączyli bo za osłoną widać kostki. Po interwencji w serwisie poprowadzono mi 12v do gniazda , no i teraz w czym problem: w gniazdach 9 i 13 jest 12v stale (sprawdzane pompką do wody) podłączenie z przyczepą i w przyczepie ciemność, dopiero po przekręceniu stacyjki zapala się wszystko w przyczepie, nie mam akumulatora w przyczepie, o co tu może chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 172
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W przyczepie pewnie masz przekaźnik, który chroni akumulator samochodowy przed rozładowaniem. Odszukaj te przekaźniki i ten od oświetlenia puść na wprost (dopiero jak włączysz światła w samochodzie przekaźnik puszcza zasilanie z 9 i 13).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie dotyczące zakupu haka do Mazdy 6. Co by Pan polecił? Jeżeli jest to możliwe chciałbym żeby był on maksymalnie schowany i niewidoczny po demontażu końcówki. Może jakieś przykłady z ebay-a bo tam będę kupował.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, zakupiłem juz hak wypinany na kluczyk z wiązką 13pin dedykowaną do mojego scenica-a. Z wiązki biegnącej od gniazda haka do modułu wyprowadzone są w białej wtyczce dwa grubsze od pozostałych przewody Czerwony- STAŁY plus? i żółty - ładowanie aku? - także tu moje pytanie - jak rozumiem oba należy pociągnąć do akumulatora?

 

22w0.jpg

druga rzecz- od modułu wyprowadzone są dwa przewody czerwony wpięty w gniazdo oznaczone "30" - stały plus?? i brązowy w gniazdo "31" - masa? Zgadza się? - czerwony ciągnąć do akumulatora samochodu?
 

1zp.JPG

Z głównej wiązki wyprowadzone są jeszcze 2 przewody - gruby brązowy  i też gruby biało-brązowy - rozumie, że to są masy?

 

9wxn.jpg

 

Z wiązki lecą też dwa przewody zakończone podwójnymi wtyczkami - jak mniemam trzeba wypiąć oryginalne wtyczki przy lampach i w ich miejsce wpiąć jedną z tych wtyczek a później drugą podpiąć do wiązki biegnącej oryginalnie do lampy.?

3u0p.jpg

Edytowane przez Wodnik Szuwarek (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

1. 44L -kierunkowskaz lewy,
2. 52 -tylne przeciwmgielne,
3. 31 -wspólna masa dla zacisków (1-8),
4. 44R -kierukowskaz prawy,
5. 58R -światło pozycyjne prawe,
6. 54 -światło stop,
7. 58L -światło pozycyjne lewe,
8. 62 -światło cofania,
9. (+) -plus z zacisku akumulatora,
10. (+) -plus po przełączeniu stacyjki,
11. wolny -rezerwa,
12. wolny -rezerwa,
13. 31 -wspólna masa dla zacisków (9-12).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Mam mondeo 2010 rok, kombi z CANem

Hak mechanicznie mam już założony.

Teraz szukam wiązki z modułem elektronicznym. O ile na 7 pin pokusiłbym się o wiązke uniwersalną wpinana w przewody to gniazdo 13 pin to chyba  już warto zastosować wiązkę z dedykowanym modułem i wtyczkami pod CANa tego samochodu.

Co możecie polecić, jak najtaniej kupic jakąś dedykowana wiązkę do mojego wozu ?. Cena gra rolę :(.

 

 

z forum mondeo odnosnie modułu:

******************************************

Do modułu powinny dochodzić dwie wtyczki:
jedna pięciopinowa, w której
pin 3 sygnał "hamulca" z GEMa
pin 4 masa (modułu, nie gniazda przyczepy)
piny 1 i 2 magistala CAN

Druga wyczka dwupinowa zasilanie
pin 2 +12 V

 

 

Pozdrawiam

Pink25

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam troszke sie podepne mam problem z instalacja haka w vw caddy maxi ('08) kupilem samochod z hakiem (na wszystkim oryginalne znaczki vw nie mam pojecia kto podlaczal - wiekoszosc przewodow chyba idzie do lewej lampy i tylko 2 ida do prawej). i tak wszystko dziala poza prawym kierunkiem (znaczy w samochodzie dziala a w przyczepie nie). W lampie podpiety byl przewod od haka do przewodu szaro czerwonego (i to wyglada ok bo to jedyny przewod na ktorym nastepuje jakakolwiek zmiana napiecia jak kierunek jest wlaczony). Ciezko zmierzyc napiecie z powodu przerywnika, ale nie wyglada to na 12 (nawet mierzone na stykach wtyczki do tylnej lampy napiecie na mierniku pokazuje 0.5-0.7 v ????? (kierunek miga ok w samochodzie). Pomyslalbym, ze to jakis problem z modulami etc, ale drugi kierunek i reszta swiatel dzialaja ok. (gniazdo 7 pin). napiecie mierzone od gniazdka przyczepy (nie rozbieralem lampy lewej) prawidlowo zmienia sie 0-12v (tzn osiaga ok 7 czy 10 v normalne bo miernik ma pewna bezwladnosc a napiecie jest impulsowe). Awaryjne tez w vanie ok, ale w przyczepie mruga tylko lewy. Ktos moglby mnie oswiecic? (do tej pory podlaczylem hak w almerze '01 i passacie '00 nigdy nei mialem takich problemow wszystko dzialalo "od kopa").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.