Skocz do zawartości

Moje auto


Talapik

Rekomendowane odpowiedzi

Akubit dyskutujemy w tym temacie a nie innym i może określisz, co dla Ciebie znaczy twoje określenie: rzeczywista masa przyczepy.

 

Dokładnie to:

 

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym

Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:

53. masa własna - masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego;

55. rzeczywista masa całkowita - masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób;

Jeszcze raz apeluję, poczytaj przytoczony wątek, a jeżeli masz zastrzeżenia, podawaj przepisy prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 84
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Mam przed sobą kolejny dowód rejestracyjny samochodu gdzie, DMC przyczepy pozycja O.1 jest 900kg a MW samochodu 0kg i zaznaczam, że jest to nowy dowód rejestracyjny. :(

 

Świadczy to o tym, że nie posiadając kat. E prawa jazdy, nie możesz tym autem holować żadnej przyczepy powyżej DMC 750 kg. Chyba, że to pomyłka urzędnika WK i ją sprostujesz.

 

No i jesteś pierwszy, co nie zrozumiał sprawdź sobie wpisy w dowodzie a przekonasz się, że nie ma tam określenia rzeczywista masa przyczepy.

 

Wpisy w dowodzie rejestracyjnym określają konstrukcyjne ograniczenia holownika i nie mają nic wspólnego z ograniczeniami ogólnymi dotyczącymi rodzajów pojazdów, którymi można ciągnąć przyczepy i jakie są tego warunki, w dodatku w zależności od posiadanych uprawnień do holowania przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akubit nadal nie rozumiesz, o co mi chodzi a mianowicie nie używasz prawidłowych określeń i dlatego zwróciłem na to uwagę. Piszesz „rzeczywista masa przyczepy nie przekracza rzeczywistej masy holownika.” a na moje pytanie, czym dla Ciebie jest twoje określenie „ rzeczywista masa przyczepy” podajesz wyjaśnienie: 55. rzeczywista masa całkowita

 

 

Proszę Cię zapoznaj się z fachowymi określeniami i takich używaj, o których ja wspomniałem a one są takie:

 

Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:

1) kategorii A - motocyklem;

2) kategorii A1 - motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW;

3) kategorii B:

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

:( pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,

 

 

Czyli jest dokładnie tak jak pisałem wcześniej.

 

http://bap-psp.lex.pl/serwis/du/2005/0908.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akubit nadal nie rozumiesz, o co mi chodzi a mianowicie nie używasz prawidłowych określeń i dlatego zwróciłem na to uwagę. Piszesz „rzeczywista masa przyczepy nie przekracza rzeczywistej masy holownika.” a na moje pytanie, czym dla Ciebie jest twoje określenie „ rzeczywista masa przyczepy” podajesz wyjaśnienie: 55. rzeczywista masa całkowita

 

To Ty zrozum, że ja używam określeń z przepisów prawa, tylko Ty ich nie znasz. Na Twoje pytanie co to jest "rzeczywista masa przyczepy" przytoczyłem Ci Art. 2 pkt 55 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym, gdzie podana jest definicja masy rzeczywistej.

 

 

Proszę Cię zapoznaj się z fachowymi określeniami i takich używaj, o których ja wspomniałem a one są takie:

 

Art. 88. 1. Dokumentem stwierdzającym uprawnienie do kierowania pojazdem silnikowym jest prawo jazdy określonej kategorii.

2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania:

1) kategorii A - motocyklem;

2) kategorii A1 - motocyklem o pojemności skokowej silnika nieprzekraczającej 125 cm3 i mocy nieprzekraczającej 11 kW;

3) kategorii B:

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla,

:( pojazdem, o którym mowa w lit. a, z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dopuszczalna masa całkowita zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t,

 

Ależ zrozum, że przytoczone przez Ciebie przepisy odnoszą się tylko do ciągnięcia przyczep z kat. B.

Jeżeli masz kat. B+E to ważny jest przepis ogólniejszy:

art. 62 ust. 1 Prawa o ruchu drogowym mówi:

Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:

1/ samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3.5 tony lub autobus – nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

Nie ma tu mowy ani o DMC pojazdu, ani MW pojazdu, ani DMC przyczepy a tylko o masach rzeczywistych. Nie jest to również zależne od posiadanego prawa jazdy!

 

Normalnie. Masz kategorię E i rzeczywista masa przyczepy nie przekracza rzeczywistej masy holownika.

 

Prawidłowo to DMC ( dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem) pozycja w dowodzie O.1 nie może przekraczać MW ( masy własnej samochodu ) w dowodzie pozycja G

 

Podawajmy prawidłowe określenia, bo za chwile ktoś nie zrozumie i zacznie się zbędna dyskusja.

 

Podałem określenia prawidłowe, zapisane w Prawie o Ruchu Drogowym. Ty ograniczyłeś się do wąskiego wycinka dotyczącego kat. B prawa jazdy.

Jeszcze raz apeluję, przeanalizuj przytoczony wątek, dowiesz się z niego wszystko i nie będziesz zarzucał nikomu niezrozumienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ zrozum, że przytoczone przez Ciebie przepisy odnoszą się tylko do ciągnięcia przyczep z kat. B.

 

 

Tak rozumiem, bo cały czas o tym była mowa, lecz Ty dodałeś w pewnym momencie „E” a potem sam przyznałeś

 

Kit napisał/a:

ROBICAR napisał/a:

Prawidłowo to DMC przyczepy nie może przekraczać MW samochodu

to mam jakieś nieprawidłowe auto bo mam większą masę przyczepy od masy auta

Na szczęście, to tylko jeden z warunków holowania przyczepy bez kategorii E prawa jazdy

 

Zauważ, że tematem była Siena z "lekką" przyczepą ( tylko nie pisz, że lekka to do 750kg bo to wiem) wiec do tego tematu była kat B i przepisy, które podałem.

Myślę, że niema, co się więcej rozpisywać. Podzieliliśmy problem na kat. B i B+E :(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to mam jakieś nieprawidłowe auto bo mam większą masę przyczepy od masy auta

Na szczęście, to tylko jeden z warunków holowania przyczepy bez kategorii E prawa jazdy

 

Akubit wszystko pisał jak trzeba... ktoś przytoczył, że ma wyższe DMC przyczepy od MW auta stąd weszła w dyskusję kategoria E.

 

Zresztą u mnie też w dowodzie jest tak, że DMC przyczepy mam 1450kg, a MW auta 1360. I czy mogę holować bez kat. E? Nie mogę :( I nie waże jakie by było auto i zapis w dowodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szary11, mam pytanie: też mam MDO kombi, tylko 2.0 i masa własna w dowodzie to 1298, a DMC 1955. Tak się zastanawiam, czy te masy są jakoś "znormalizowane", czy też zależą od tego, jakie widzimisie miał diagnosta??? Dodam, że mam Ghie prawie ze wszystkim, co możliwe, więc też chyba najcięższą.... Dziwne, prawda?

Pzdr, Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam, czy te masy są jakoś "znormalizowane", czy też zależą od tego, jakie widzimisie miał diagnosta???

 

Wynikają ze świadectwa homologacji konkretnego auta.

 

Dodam, że mam Ghie prawie ze wszystkim, co możliwe, więc też chyba najcięższą.... Dziwne, prawda?

 

Ale co jest w tym dziwnego, bo nie widzę? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o to, że im więcej dodatkowych rzeczy w aucie, tym jest cięższe. Każdy gadżet przecież musi ileś ważyć, stąd też powinna być większa MW pojazdu....

Pzdr, Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zresztą u mnie też w dowodzie jest tak, że DMC przyczepy mam 1450kg, a MW auta 1360. I czy mogę holować bez kat. E? Nie mogę

 

Mam takie pytanie wartości wagowe, które podałeś to z dowodu rejestracyjnego samochodu czy przyczepy. Nie rozumiem ostatniego twojego zdania.

I nie waże jakie by było auto i zapis w dowodzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy gadżet przecież musi ileś ważyć, stąd też powinna być większa MW pojazdu....

 

Ale nie podałeś, od czego ma być większa ta MW. Od jakiegoś innego modelu Mondeo? Te 1298 kg MW, to mało? W porównaniu do czego? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale Mondeo kombi to było kilka generacji...

 

Stu zapewne nie chodzi o generacje tylko o dodatkowe gadżety jak pisał wcześniej:

 

Chodziło mi o to, że im więcej dodatkowych rzeczy w aucie, tym jest cięższe. Każdy gadżet przecież musi ileś ważyć, stąd też powinna być większa MW pojazdu....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.