Skocz do zawartości

KNAUS 560 Eifelland Holiday z Białogardu


bartosz_b

Rekomendowane odpowiedzi

W piątek ze znajomym jedziemy do Białogardu po przyczepę

http://www.otomoto.pl/oferta/knaus-560-eifelland-holiday-lozka-pietrowe-i-lozko-malzenskie-ID6yRviR.html

Z tego co wyczytałem to polecacie sprzedawcę, ale jakbyście zerknęli jeszcze dodatkowo krytycznym okiem na nią. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak w opisie z otomoto. DMC 1400kg długość wydaje mi się wynika z modelu czyli 560. MW obstawiam w okolicach 1200kg przy takiej przyczepie

EDIT

DMC 1500, MW 1165 

Edytowane przez bartosz_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Posiadam identyczną przyczepę. DMC wg DR i tabliczki znamionowej 1400 kg. Zastanawiam się natomiast nad zwiększeniem DMC ,ponieważ zważyłem swoją w zeszłym roku i przygotowana do wyjazdu (bez rzeczy osobistych: 

 

 ubrania,ręczniki itp )  ważyła ... 1590kg . z dodatkowego wyposażenia posiadam : mover + aku żelowy 100Ah ,Klima dachowa dometic b2100 bojler gazowy truma B10 + el. truma terme 5L . Przedsionka ( z którym ważyłem przyczepę ) już 

 

 nie wożę,nie chce mi się rozkładać :),zamieniłem na markizę  (przyczepa jest tak duża,że komfortowo można się bez niego obejść, przy 4 osobach,żadnego składania łóżek itp ). Z informacji z knaus.de można zwiększyć dmc tylko do 

 

 1500kg.  Z istotnych informacji przyczepa jest zbudowana na ramie BPW ,a nie jak większość na AL-KO . Nie ma to pewnie w użytkowaniu żadnego znaczenia ,chociaż system stabilizujący ATC do AL-KO można zakupić za ok 2600zł,a IDC 

 

 do BPW ok.1000 EUR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogółem układ fajny, a z fotek nie ma się do czego przyczepić. Wydaje mi się, że przyczepa pojawiła się w ostatnich dniach.

 

Przy tym rozmiarze przyczepa musi ważyć ok 1500kg, będzie im bardzo ciężko zmieścić się w tym składzie w DMC 1400kg. Z minusów jest wąsko w przejściu  - kanapa szeroka i tam pewnie nie ma nawet pół metra przejścia - będzie się trzeba mijać. Ale za to spań nie zabraknie, prysznic jest. Przedsionek do samochodu, a do przyczepy obowiązkowo mover.

 

P.S. patrząc na mapę to szczerze współczuję przejazdu po a tym bardziej powrotu. Nie ma dobrej trasy z do Białogardu z Bielska. Albo droga autostrada na Poznań i później na Piłę... albo ciągnąć A1 do Grudziądza i odbić na zachód. Obie trasy od autostrady marne, a tym bardziej na powrót z przyczepą.  Kawałek przed łodzią na A1 bramki viatoll i później od wysokości Strykowa cały czas na A1 viatoll, ale to chyba wyjdzie taniej niż na Poznań i według google szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie widziałem jej, nie było jej na placu, poza tym nie mój układ. 

Bartek masz do  nich ładny kawał drogi, jeśli tylko i wyłącznie jedziecie dla tej jednej przyczepy, osobiście bym tam nie jechał. poszukaj jeszcze czegoś po drodze.

Edytowane przez DOMINO7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to jest właśnie ten układ na jakim nam zależy. Kutna Klaje itp obdzwonione i nikt nie miał tej wielkości w tym układzie. Jakby się okazała lipna to mają jeszcze kilka w podobnym układzie na placu więc zostaje coś jako alternatywa, a jak nie to mówi się trudno, piątek w plecy i tyle :)

Wychodzi tylko 700km. Jedziemy A1 na Grudziąc w nocy z czwartku na piątek więc ruchu raczej nie będzie, a jazda z cepką (pewnie jak Marek wiesz :) ) po wąskich i lokalnych drogach to żadna dla mnie nowość więc tym się nie przejmuje akurat. I tak lepiej niż 1200 i więcej bo pierwsza opcja była żeby jechać do Dani. 

 

Odnośnie wagi z duńskiego scata wychodzi po nr rej że ma 1500DMC w dowodzie

Edytowane przez bartosz_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to jest właśnie ten układ na jakim nam zależy. Kutna Klaje itp obdzwonione i nikt nie miał tej wielkości w tym układzie. Jakby się okazała lipna to mają jeszcze kilka w podobnym układzie na placu więc zostaje coś jako alternatywa, a jak nie to mówi się trudno, piątek w plecy i tyle :)

Wychodzi tylko 700km. Jedziemy A1 na Grudziąc w nocy z czwartku na piątek więc ruchu raczej nie będzie, a jazda z cepką (pewnie jak Marek wiesz :) ) po wąskich i lokalnych drogach to żadna dla mnie nowość więc tym się nie przejmuje akurat. I tak lepiej niż 1200 i więcej bo pierwsza opcja była żeby jechać do Dani. 

 

Odnośnie wagi z duńskiego scata wychodzi po nr rej że ma 1500DMC w dowodzie

 

wiadomo, wszystko jest do objechania, tak tylko mówię, że nie jest to taki spacerek jak do Trójmiasta, że za 7 godzin jesteś z ogonkiem w BB..

 

Nie ma tam kogoś bliżej Białogardu na małe oględziny ?

 

odnośnie takiego układu, będzie bardzo ciężko o znalezienie drugiej sztuki. Sam szukałem i ten układ robi się popularny teraz, po 2012 roku ma go już prawie każdy producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale taki układ to chyba dla 2+3 bo w innym przypadku to szkoda miejsca, z drugiej strony jak dla 5 osób to znowu ciasno, Jak w 5 usiąść przy tym stoliku?

 

Dla 2+2. Dzieciaki na łóżko piętrowe, rodzice mają spanie na łóżku małżeńkim, a środek zostaje jeszcze na normalne funckjonowanie. Układ wg mnie najlepszy dla rodziny 2+2 właśnie. 

 

Czemu wg Ciebie taki układ to strata miejsca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla 2+2. Dzieciaki na łóżko piętrowe, rodzice mają spanie na łóżku małżeńkim, a środek zostaje jeszcze na normalne funckjonowanie. Układ wg mnie najlepszy dla rodziny 2+2 właśnie. 

 

Czemu wg Ciebie taki układ to strata miejsca?

 

aby wygodnie usiąść przy tym stoliku w 5-tkę to trzeba przynieść taboret i zastawić przejście lub wybrać wersję 250cm szeroką gdzie siedzisko jest jeszcze pod ścianą tylko wtedy dalej przejście pozostaje wąskie. Każdy układ ma jakiś kompromis, ten daje możliwość wyspania się wygodnego dla rodziny 2+3 lub ewentualnie 3 dorosłych i 2 większych dzieci. Niby 2+3 = 3+2 ale nie w tym przypadku :)

 

Największą zaletą tego układu jest stały osobny prysznic z którego można korzystać bez zalewania podłogi pod WC. Ciekaw jestem stanu zabudowy po 10 latach, nikt nie kupuje nowej przyczepy z prysznicem aby go nie używać.

 

W chwili, kiedy taka przyczepa służy dla rodzinki 2+2 to jest idealnie, na środku przy rozłożonym stoliku jest bardzo dużo miejsca, u mnie ten stolik ma ok metr na metr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największą zaletą tego układu jest stały osobny prysznic z którego można korzystać bez zalewania podłogi pod WC. Ciekaw jestem stanu zabudowy po 10 latach, nikt nie kupuje nowej przyczepy z prysznicem aby go nie używać.

 

W chwili, kiedy taka przyczepa służy dla rodzinki 2+2 to jest idealnie, na środku przy rozłożonym stoliku jest bardzo dużo miejsca, u mnie ten stolik ma ok metr na metr.

 

W tyn Knausie akurat masz prysznic razem z WC, więc nie jest to osobna kabina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.