Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Mover - awaria.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Ewka07

Ewka07

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 110 postów
  • SkądToruń
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus 500
  • Holownik:Vectra C

Napisano 20 marzec 2017 - 19:00

Witam. Dzisiaj pojechałem wymienić opony w naszej przyczepie i po wymianie chciałem zaparkować moverem. Niestety działał tylko na jedno koło. Pilot wskazuje diodami, że ma zasilanie i sygnał wysyła. Akumulator naładowany, działa mi tylko na jedno koło ( oczywiście mover docisniety) nie miałem szansy się położyć aby sprawdzić czy może jakiś kabel się przerwał - odłączył. Mieliście podobne sytuacje kiedy działa tylko na jedno koło? Od czego zacząć? Może jakieś programowanie centralki? To moja kolejna przyczepa ale pierwsza z takim urządzeniem. Może gdzieś są jakieś bezpieczniki które nie wytrzymały. B) Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Ewka07 edytował ten post 20 marzec 2017 - 19:15


#2 witus

witus

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3581 postów
  • SkądSosnowiec
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Eifelland Holiday 415 TM (5303)
  • Holownik:Hyundai i30

Napisano 20 marzec 2017 - 19:34

Woltomierz w dłoń i do przyczepy, najpierw czy wychodzi przy centralce, później czy dociera do silnika.

zdjęcia z wypraw: https://picasaweb.google.com/bogdziun

 

 


#3 Ewka07

Ewka07

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 110 postów
  • SkądToruń
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus 500
  • Holownik:Vectra C

Napisano 20 marzec 2017 - 19:36

Tak zacznę od sprawdzenia czy idzie napięcie - muszę poczekać na pogodę ponieważ stoi pod chmurką a pogoda nie rozpieszcza. Mam nadzieję, że to drobiazg.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



#4 Ewka07

Ewka07

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 110 postów
  • SkądToruń
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus 500
  • Holownik:Vectra C

Napisano 20 marzec 2017 - 20:31

Poczytałem trochę i jeszcze pytanie w temacie - czy po odłączeniu akumulatora na zimę mógł się pilot rozkodować?Może to jest powodem. Jak zrobić parowanie pilota z centralką? Mam również kabel którym łączy się pilota z centralka. Wygląda to tak jak na zdjęciu Dołączona grafika

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



#5 Kubaszyn

Kubaszyn

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 7 postów
  • SkądŁódź
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Burstner

Napisano 20 marzec 2017 - 21:35

Czuwaj.
Mialem problem podobny, ale u mnie za awarie odpowiadal klin ktory odpowiadal za sprzeganie silnika elektrycznego przy kole z napedem kola - z nieznanych powodow wyskoczyl. Po rozebraniu od zewnatrz obudowy udalo sie klin wcisnac na miejsce i problem ustapil. Nie wiem jak on wypadl, bo moim zdaniem nie bylo takiej mozliwosci - a wypadl...

#6 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3984 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 20 marzec 2017 - 21:43

moim zdaniem nie ma opcji aby pilot rozparował się z centralką i działał na jedno koło, ale to jakiś starszy mover wiec kto wie.

 

Szukałbym usterki elektrycznej -  słychać silnik movera na tym kole które nie jedzie ? w ten sposób wyeliminujesz czy to elektryczne czy mechaniczne uszkodzenie.

 

miernik lub żarówka 12V do ręki i do dzieła.

 

Opcje masz w sumie 3 :

 

- awaria centralki - przepalenie obwodu / uszkodzenie przekaźników

- brak styku na przewodach, być może uszkodzenie kabla po drodze lub odpiął się z silnika

- awaria silnika


Użytkownik maarec edytował ten post 20 marzec 2017 - 21:44

Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ Dołączona grafika

#7 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8455 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 21 marzec 2017 - 02:54

moim zdaniem nie ma opcji aby pilot rozparował się z centralką i działał na jedno koło, ale to jakiś starszy mover wiec kto wie.

 

Marku, masz rację,  :ok:  nie ma takiej możliwości. Gdyby nie działał w ogóle, to taka opcja była by możliwa, ale nie tak, jak to opisano, nawet dla tego konkretnego modelu.


Szukałbym usterki elektrycznej -  słychać silnik movera na tym kole które nie jedzie ? w ten sposób wyeliminujesz czy to elektryczne czy mechaniczne uszkodzenie.

miernik lub żarówka 12V do ręki i do dzieła.

 

Opcje masz w sumie 3 :

- awaria centralki - przepalenie obwodu / uszkodzenie przekaźników

- brak styku na przewodach, być może uszkodzenie kabla po drodze lub odpiął się z silnika

- awaria silnika

 

:bravo:  Dokładnie.

 W przypadku ostatniej opcji, najbardziej prawdopodobne jest zawieszenie się lub uszkodzenie "szczotek"/"szczotki". Bardzo często spotkać można skorodowaną sprężynkę szczotki, która tym samym jej nie dociska do komutatora i szczotka wisi w powietrzu.


Użytkownik Kristofer edytował ten post 21 marzec 2017 - 02:55

Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#8 Ewka07

Ewka07

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 110 postów
  • SkądToruń
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus 500
  • Holownik:Vectra C

Napisano 21 marzec 2017 - 08:20

Znalazłem swój mover na stronie www.powrwheel.com jest to klasyczny ich model jak sie okazuje nie jakiś stary ( instrukcje są z 2013 roku) może mój ma jedną z pierwszych centralek i pilot starszy ale jest pełen serwis części i instrukcje. Zacznę od pilota, może ten muszę resetować i pasować na nowo, jest to jeden z punktów awarii o której piszą w instrukcji.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



#9 bartosz_b

bartosz_b

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 1875 postów
  • SkądBielsko-Biała
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Hobby T70HQ

Napisano 21 marzec 2017 - 08:47

W przyczepie jak miałem movera parę razy zdarzyło że się zawiesił, z tym że nie działał wtedy na żadne koło., Pomagało wciśnięcie przycisku reset na centrali. Poszukaj powinien być gdzieś przycisk taki mały jak w routerach do internetu. Wpierw spróbowałbym to, a później chociażby żarówką sprawdził czy do silnika dochodzi napięcie. Albo nawet na odwrót, wpierw silnik a potem reset.



#10 Ewka07

Ewka07

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 110 postów
  • SkądToruń
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus 500
  • Holownik:Vectra C

Napisano 25 marzec 2017 - 15:17

Ostateczna diagnoza zawieszone szczotki. Wystarczyło jak je odczepilem i na nowo podłączyłem. Dojście dość dobre prosty demontaż i montaż. Mover działa jeszcze regulacja odległości mi pozostaje, opony które teraz mam to 185/80 i docisk to kłopot - ale to już tylko korekta na śrubach.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



#11 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8455 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 25 marzec 2017 - 19:28

:ok:

... a blokady masz prawidłowo założone :hmm:


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#12 Ewka07

Ewka07

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 110 postów
  • SkądToruń
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus 500
  • Holownik:Vectra C

Napisano 25 marzec 2017 - 19:32

Jakie blokady? Mam klocek do odległości i jest za mała odległość między rolka a oponą więc myślę, że to jest problemem docisku- wcześniej musiała być opona z profilem 70 i pewnie było ok.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



#13 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8455 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 25 marzec 2017 - 20:09

Ten tym napędu, który posiadasz (przypuszczam, że mocowany cybantami) bezwzględnie wymaga blokad dla każdego z silników.

Inaczej problem będzie Ci się powtarzał, a w skrajnym przypadku może nawet dojść do odkształcenia ramy.

Nie mam fotek tych blokad, ale chyba mignęły mi gdzieś w ubiegłym tygodniu w ofertach na Alle..., więc możesz poszukać.

Pisałem o tym dokładnie w tym temacie (nie pamiętam, czy zamieszczałem zdjęcia blokad, czy tylko rysunki i zasadę montażu):

http://forum.karawan...elnego-montażu/

Klocek, o którym wspominasz, służy jedynie do dobrania prawidłowej odległości rolka/opona.


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 


#14 Ewka07

Ewka07

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 110 postów
  • SkądToruń
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Knaus 500
  • Holownik:Vectra C

Napisano 25 marzec 2017 - 20:37

Widziałem na allegro takie blokady, ale nie wiem czemu mają służyć i gdzie je montować. Nie sądziłem, że mover może zrobić coś z ramą przyczepy.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka



#15 Kristofer

Kristofer

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 8455 postów
  • Telefon:Jest
  • SkądLubelskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Specjalny II
  • Holownik:Stary ale żwawy.

Napisano 26 marzec 2017 - 00:44

Służą do blokowania silników, ponieważ mocowanie na cybantach jest mało stabilne i podczas pracy napędów powstają w tych miejscach ogromne naprężenia. Blokady zapobiegają wzdłużnym przesunięciom mocowań.

To standardowe wyposażenie, które jest dołączane przez producentów dla tego typu mocowań.

Jeśli ktoś kupuje napęd używany lub ktoś inny go montował, a nie wiedział, do czego są te elementy, to może się okazać, że tych blokad po prostu nie ma, a są konieczne.

Fragment z instrukcji tego typu napędu, a na nim wyposażenie, które dołącza producent i które jest niezbędne dla montażu:

blokady.jpg

 

PS

Podałem Ci już link do tematu, w którym jest to omówione zaraz na samym początku (są zdjęcia i rysunek pokazujący, gdzie się blokady montuje).


Cenię swój wzrok i czas, dlatego nie czytam niechlujnie pisanych postów!  :foch:   

Oczekujesz pomocy? Używaj poprawnej pisowni. Popieraj akcję na rzecz poprawnej pisowni i ortografii w Internecie: BYKOM-STOP!

 

Zezwalam na kopiowanie bez pytania mnie o zgodę, powyższego tekstu, dotyczącego poprawnej pisowni i umieszczanie go w sygnaturze własnego profilu.

"Inteligencja, to zdolność, przy pomocy której pojmujemy ostatecznie, że wszystko jest niepojęte"  ;) 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych