Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Wybór / zakup / haka holowniczego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#1 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6987 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:daje radę

Napisano 28 sierpień 2016 - 21:53

Witam,

 

Właśnie " stoję " przed zakupem nowego haka holowniczego. Po kilkudniowej lekturze tematów - tutaj na forum oraz w necie / kilkanaście stron rożnej maści producentów, gdzie każdy chwali swój produkt / przyznam się, że mam delikatny mętlik w  głowie.

Moje oczekiwania:

- na pewno ma być to hak nie demontowany / przykręcany na dwie śruby do belki /, 

- dobrze i solidnie wykonany, 

- bez szybko występujących oznak korozji / a zdarzają się takowe już po kilku miesiącach po montażu /,

- chętnie polskiego producenta z 24 miesięczną gwarancją,

Parametrach:

- nacisk na hak min. 60 kg,

- uciąg min 1300 kg,

- D - min 7,00 / kN/.

 

Co wybrać? Jakieś sugestie ? Podpowiedzi ?

Thulle / Brink / ?   Imoła ?  Masterhak ? Czy cóś innego ?

 


Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 


#2 Commander

Commander

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 4172 postów
  • Telefon:Dla wybranych
  • SkądKraków/Tarnów
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Balbina
  • Holownik:Piękna albo Bestia

Napisano 29 sierpień 2016 - 07:34

Cześć.

Jeśli chodzi o polskiego producenta to na całym południu potentatem jest Steinhof z Tarnowa.

Z tego co wiem autoryzowane serwisy montują jego produkty w czasie gwarancji swoim klientom. Zdarzaja się od paru lat natomiast problemy z korozją. Szkoda bo kiedyś była to niemal górna półka...ale księgowi wiedzą lepiej.

Oris to marka warta uwagi. Warto też zwrócić uwagę na dedykowany, a nie uniwersalny moduł. Jaki to pojazd?


Użytkownik Commander edytował ten post 29 sierpień 2016 - 07:46


#3 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 8857 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 29 sierpień 2016 - 07:42

Cześć.

Jeśli chodzi o polskiego producenta to na całym południu potentatem jest Steinhof z Tarnowa.

Z tego co wiem autoryzowane serwisy montują jego produkty w czasie gwarancji swoim klientom. Zdarzaja się od parulat natomiast problemy z korozją. Szkoda bo kiedyś była to niemal górna półka...ale księgowi wiedzą lepiej.

Oris to marka warta uwagi. Warto też zwrócić uwagę na dedykowany, a nie uniwersalny moduł. Jaki to pojazd?

 

Ja do focusa i teraz s-maxa wybrałem właśnie Steinhofa. Z pewnością powłoka jest lepsza niż Imoła/hakpol - te po zimie już brązowiały. Steinhof w focusie wytrzymał bez malowania 3 zimy. 

Niemniej wydaje mi się, że jest niezłym kompromisem ceny i jakości. 



#4 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3528 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 29 sierpień 2016 - 08:03

to ja polecam haki pełen ocynk. Mam taki w cmaxie - śmiga już 4 sezon, dopiero teraz pojawiają się początki rudej, w miejscach gdzie ocynk został mechanicznie uszkodzony - wersja budżetowa z portalu na a..

 

a teraz hak z smaxa - wersje wypinane lub nie - http://steelcar.com....-hak-holowniczyhaki Galia - nie dość że bardzo solidne to jeszcze mocno uniwersalne. Mam od 2013 zamontowany, widać jedynie gniazdo haka spod zderzaka - nie ma tam korozji, a gniazdo 13 pin jest na zawiasie całkowicie schowane za zderzakiem. (Wiązka dedykowana od innego sprzedawcy moduł org.)

 

na czym polega jego uniwersalność - otóż potrzebowałem na szybko dodatkową kule haka w wersji obniżonej - bo po zmianie przyczepy na prawie 8m z dyszlem we własnej bramie prawie szorowałem tyłem o asfalt. Jeden telefon, pan  dobrał kulę niższą o 8cm i po sprawie. Za 2 dni paczka w domu i wszystko gra.  Z tego co wiem to wszystkie haki galia mają ten sam mechanizm i wytrzymałość, więc łatwo coś dobrać od ręki.  Miałem w maździe 6 hak Steinhof jak zadzwoniłem po inną niż oryginalna kula i usłyszałem jakie mają wymagania i jakie mam podać dane to zrezygnowałem z wymiany.

 

P.S. Hak galia  ma też wady - brak zabezpieczenia kradzieżowego, trzeba pamiętać odpinać w dziwnych miejscach jak już nie holujemy. W zestawie trwała torba na kulę i gumowe osłony na części brudne od smaru.


Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ Dołączona grafika

#5 lucas_ka

lucas_ka

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs 460 New Line Family i Predom N126NT
  • Holownik:Zależy w którym jest paliwo :-)

Napisano 29 sierpień 2016 - 08:11

Autohak.com.pl

 

Widzę że jesteś z Poznania,jak byś chciał to mogę taki hak  załatwić w dobrej cenie.

 

Nie wiem jak z korozją, ale w jednym aucie mam prawie dwa lata i jest o.k,a w drugim niecały rok.

Montaż bezproblemowy, wszystko pasuje na fabryczne otwory.

 

Masz dwa lata gwarncji i homolgacje Eu.



#6 powolniak

powolniak

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 749 postów
  • Telefon:mam dwa
  • Skądwoj. łódzkie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:młody
  • Holownik:jest i daje sobie radę

Napisano 29 sierpień 2016 - 10:31

W trzeciej z kolei furmance mam hak firmy AUTOHAK.

Nie mogę powiedzieć złego słowa o ich wyrobach, przy czym każdy był inaczej zabezpieczany antykorozyjnie.

W 1. aucie hak był ocynkowany i po kilku latach poza wytartą od zaczepu kulą nie nosił śladów korozji. W 2. aucie po 2 latach pokazała się ruda i musiałem czyścic i malować antykorozyjnie. W obecnej furmance już 4 rok i konstrukcja haka jest nadal bez rdzy.



#7 Woytek

Woytek

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 57 postów
  • SkądGdańsk
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Holownik:Mondeo

Napisano 29 sierpień 2016 - 21:09

Ja też mogę polecić AUTOHAK. Mam go od ponad 1.5 roku i nie widać oznak korozji.



#8 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6987 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:daje radę

Napisano 30 sierpień 2016 - 13:13

Witam,

 

masterhak z Rogalina - odpada w przebiegach, złe doświadczenia z obsługi i sprzedaży wysyłkowej poprzednich zakupów :nono:

 

autohak, dobry nacisk na kulę, ale słaby uciąg :oslabiony:

 

w grę może wejść steinhof, brink.... 

 

raczej szukam haka z dedykowanym modułem
 


Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 


#9 powolniak

powolniak

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 749 postów
  • Telefon:mam dwa
  • Skądwoj. łódzkie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:młody
  • Holownik:jest i daje sobie radę

Napisano 30 sierpień 2016 - 18:56

(...).

autohak, dobry nacisk na kulę, ale słaby uciąg :oslabiony:

 

(...) 

 

raczej szukam haka z dedykowanym modułem
 

Jurku, nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym słabym uciągiem.

Haki AUTOHAKA są dedykowane do konkretnego modelu/typu auta, przez co dopuszczalne parametry nacisku i uciągu nie mogą odbiegać od homologacji auta.

Przykładowo, ostatnio montowany hak, ma odpowiednie parametry, tj. 88 kg nacisku na kulę i uciąg 2200 kg, czyli dokładnie tyle ile ma auto. Podobnie zachowane były parametry haka w poprzednich autach.

Co do wiązek, to nie wiem jak jest w AUTOHAKU. Do furmanki potrzebowałem wiązkę do gniazda 13 pin wraz z modułem sterującym. Autohak nie miał takowego wyrobu w ofercie, nabyłem u kogoś innego (nie pamiętam u kogo). W każdym bądź razie wszystko jest OK, moduł elegancko działa i np. wyłącza czujniki cofania gdy podpinam przyczepę.   



#10 lucas_ka

lucas_ka

    Sympatyk karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPip
  • 146 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Dethleffs 460 New Line Family i Predom N126NT
  • Holownik:Zależy w którym jest paliwo :-)

Napisano 30 sierpień 2016 - 19:13

Zadzwoń do Auto Paki z Jelonka / Złotnik  Kiedyś kupowałem u nich Thule albo Brink.  mega fajna obsługa i dobre ceny.



#11 strzelik

strzelik

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 13 postów
  • SkądPyskowice
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Burstner

Napisano 30 sierpień 2016 - 21:47

Jeżeli ma być  stały, to polecam Auto-Hak Tani i solidny.

Automat to raczej coś z górnej półki cenowej.

Moduł firmy Quasar Polski producent.


Użytkownik strzelik edytował ten post 30 sierpień 2016 - 21:48


#12 Effendi

Effendi

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 6987 postów
  • SkądPoznań
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:spełniajacy wymagania
  • Holownik:daje radę

Napisano 31 sierpień 2016 - 01:38

Jurku, nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym słabym uciągiem.

Haki AUTOHAKA są dedykowane do konkretnego modelu/typu auta, przez co dopuszczalne parametry nacisku i uciągu nie mogą odbiegać od homologacji auta.

( ... )

 

Lucjan, to się wszystko zgadza. Problem jest taki, że dedykowane haki do konkretnego modelu w zależności od producenta mają różne naciski na kulę oraz różne uciągi.
Dlatego też chciałbym dokonać wyboru i zakupu  haka o większym nacisku i uciągu / skoro jest wybór /. Lepiej mieć te parametry ciut zawyżone / podniesione / na haku,  niż dokonać wyboru w drugą stronę. :hmm:


Użytkownik Effendi edytował ten post 31 sierpień 2016 - 01:39

Jeżeli ludzie ciągle Cię ranią myśl o nich jak o papierze ściernym. Ścieranie boli ale po takiej polerce Ty pięknie błyszczysz a oni są tylko bezużytecznymi śmieciami....

 

 


#13 jacek00

jacek00

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2184 postów
  • SkądWarszawa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Jeszcze Adria Altea 432PX | Wkrótce Adria Aviva 472 PK
  • Holownik:Citroen C4 Picasso 1.6 HDi

Napisano 31 sierpień 2016 - 08:35

Lucjan, to się wszystko zgadza. Problem jest taki, że dedykowane haki do konkretnego modelu w zależności od producenta mają różne naciski na kulę oraz różne uciągi.
Dlatego też chciałbym dokonać wyboru i zakupu haka o większym nacisku i uciągu / skoro jest wybór /. Lepiej mieć te parametry ciut zawyżone / podniesione / na haku, niż dokonać wyboru w drugą stronę. :hmm:

Sprawdź jeszcze w instrukcji auta jaki nacisk dopuszczają. Co z tego, że ja mam na haku 100 kg jak wg producenta max dla auta to 75 kg

#14 Dpong

Dpong

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 385 postów
  • SkądRokietnica
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Adora 502
  • Holownik:Volkswagen Passat B6 2.0TDI DSG

Napisano 31 sierpień 2016 - 08:51

Witam,

 

Właśnie " stoję " przed zakupem nowego haka holowniczego. Po kilkudniowej lekturze tematów - tutaj na forum oraz w necie / kilkanaście stron rożnej maści producentów, gdzie każdy chwali swój produkt / przyznam się, że mam delikatny mętlik w  głowie.

Moje oczekiwania:

- na pewno ma być to hak nie demontowany / przykręcany na dwie śruby do belki /, 

- dobrze i solidnie wykonany, 

- bez szybko występujących oznak korozji / a zdarzają się takowe już po kilku miesiącach po montażu /,

- chętnie polskiego producenta z 24 miesięczną gwarancją,

Parametrach:

- nacisk na hak min. 60 kg,

- uciąg min 1300 kg,

- D - min 7,00 / kN/.

 

Co wybrać? Jakieś sugestie ? Podpowiedzi ?

Thulle / Brink / ?   Imoła ?  Masterhak ? Czy cóś innego ?

proponuję abyś zadzwonił do firmy:

 Tempo s.c.

Adres: Jana Maklakiewicza 13, Poznań
Telefon: 61 868 17 22, 
 
Panowie wiedzą co robią, montują wszystkie haki dostępne na rynku i doradzą 


#15 maarec

maarec

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 3528 postów
  • SkądCzęstochowa
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Altea
  • Holownik:Smax 2.0 TDCI

Napisano 31 sierpień 2016 - 08:54

Sprawdź jeszcze w instrukcji auta jaki nacisk dopuszczają. Co z tego, że ja mam na haku 100 kg jak wg producenta max dla auta to 75 kg

 

wiadomo, że liczy się to co dopuszcza producent auta, ale jak producent haka przewidział nacisk 100kg, tzn że hak jest solidniejszy i pakowanie 75kg na stałe nie zrobi mu krzywdy (nie mówię, że zawieszeniu tylnemu nie).


Zapraszam na naszego bloga http://www.nacamping.pl/ Dołączona grafika




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych