Skocz do zawartości

Turbobenzyna jako holownik ?


konrad_b

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z tym męczeniem to tak na wyrost, miała być działka lub najdalej Hel, po płaskim, a już Chorwacja mi chodzi po glowie :) Polatam, potestuję (ze świadomością ograniczeń, z założenia miał ciągać tylko n-250kę z łódką uwiązaną na wierzchu, a wyszło inaczej), napiszę jeśli będzie coś wartego uwagi. Oby tylko dobre pierwsze wrażenie nie minęło zbyt szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czyś koniecznie co 15, ba ja bym poszedł dalej i wymieniał (tak wymieniam) co 10-12 tyś. km.

 

Co 30 to ich słynny long life najgorsze co może być po 200, a niektórzy co 100 tyś. km mają szlam w silniku. Mam turbo i ssak olejowy od takie interwału się najzyczajniej zapchał, druga sztuka tylko przy wymianie co 10 tyś. km silnik czysty.

 

Im częściej tym lepiej.

 

wysłane z Nokii 6210.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czyś koniecznie co 15, ba ja bym poszedł dalej i wymieniał (tak wymieniam) co 10-12 tyś. km.

 

U mnie kiedys w C4 wymienilem olej po 31.000 - tak jakoś wyszło (mialem w trakcie urlopu - 2 podejscia i nie mieli 0W30 i objechalem urlop 4.500), komunikat pokazywał ze jeszcze 500km do zmiany - ale ... Olej byl tak przepalony ze spływał i spływał ....

 

 

Po zmianie silnik ciszej pracował (mniej dzwonił - jak silniki PSA) - zaintrygowało to mnie i później zmieniłem olej już po 6.000 później znowu zmienilem po 5.000 i pozniej juz stale co 10.000 i co? jesli zmieniasz olej częściej - ciszej pracuje silnik, rzadziej się włącza wentylator, mniej kopic przy obciążeniu a najlepsze jest to, ze komunikatu DPF już później nie widziałem ani razu...

 

Obecnie zmieniam olej w kazdym aucie prywatnym co 10.000 nawet jeśli producent zaleca inaczej, zawsze leje olej pewnego źródła i zawsze klasę lepszy/rzadszy niz zaleca producent.

 

Obecnie np w Volvo mam 352.000 przebiegu (od 5 sierpnia przejechałem ponad 16.000) i na obecnym oleju mam przejechane 5.000 na 0W30 w temperaturach >25st i caly czas but na autostradach (średnie po okolo 130-140km) i nie wziął ani grama - wczesniej mialem 5W40 i na 11.000 dolałem około 1L - wniosek jest jeden - im rzadszy olej i częściej zmieniasz tym mniej go przepalasz.

 

Podobnie miałem w benzynie S80 - silnik 2.8L - jeśli miałem przejechane na oleju ponad 10.000 zaczynało go ubywać - jesli byl swieży to trzymał poziom... a miało przejechane do chwili wypadku około 390.000.

 

Jesli panujecie autem jeździć latami to nie oszczędzajcie na oleju - zmiana co 10-15k, i na płynie chłodniczym - co rok zmiana i wymiana chlodnicy co 100k lub co 5 lat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo po zimie to co zostaje z naszego petrygo czy borygo to zupa a nie chlodziwo, om częściej zmieniasz tym mniej zamulona chlodnica i glowica, mniejsza podatność na przegrzanie.

 

W zeszłym roku zmienilem plyn w chlodnicy i stary zostawiłem w misce w garażu... Zamarzl przy -15, miał okolo roku i okolo 80k przejechane. Z tego co pamiętam powinien wytrzymać do -30...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniam w dieslu co 25 lub jak mi się zapomni co 35 tysięcy. I tak od prawie pół miliona km. Na świeżym oleju jeździ tak samo jak na starym. Ani ciszej ani głośniej. Ani szybciej, ani wolniej. Spala zawsze w mieście po 12,5 litra, więc po co wymieniać częściej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn chlodniczy krąży w obiegu zamknietym dzięki czemu nie odparowuje z niego alkohol. Jak zostawiłeś go na powietrzu w misce to co najlepsze uciekło no i zamarzł.

Wymiana co 5 lat zbiega się zwykle z wymianą rozrządu z pompą wody (o ile typ nie ma łańcucha).

Od zamiechrzłych czasów stosuje Dynagel inni polecają Prestone, ale głównie dlatego, że ładnie się miesza z innymi bo jest bezbarwny i nie robi się wielobarwny koktajl.

Co do oleju 15 to jest dobra wartość do wymiany zwłaszcza jeśli robimy trasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanowisko kol. Commandera wydaje się bardziej logiczne i w teorii i w praktyce.Nie popadajmy w ekstrema.Paranoicy to włosy czeszą nawet co 15 sekund.No ale nikt nikomu nie broni robić to tak często.Na pewno nie jest to błąd ale o ekonomiczne uzasadnienie już trudniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.