Skocz do zawartości

przyczepką sam za granicę


na forum

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem posiadaczem fajnej przyczepki towarowej SAM (500kg). Bez pełnych burt, bez plandeki, po przejściach (bez amortyzatorów).
Dodatkowo odrapana :)
Czy ktoś mi powie czy można, a jeśli tak to na jakich warunkach jechać z taką przyczepką za granicę. Dokładniej Niemcy, Holandia, Austria, Szwajcaria.
Czy mogąc poruszać się nią w naszym kraju, mogę legalnie jeździć z nią za granicę?
Czy mogą się czegoś czepiać w razie kontroli?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak

Poczekaj, bo tego nie wiemy :-) Nie wiemy czy przyczepa jest dopuszczona do ruchu przecież. Jest tylko informacja, że to SAM. Może ktoś zbudował i stoi w stodole :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj, bo tego nie wiemy :-) Nie wiemy czy przyczepa jest dopuszczona do ruchu przecież. Jest tylko informacja, że to SAM. Może ktoś zbudował i stoi w stodole :-)

 

zapytał , czy mogąc jeździć po drogach krajowych legalnie, może jeździć za granicą legalnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytał , czy mogąc jeździć po drogach krajowych legalnie, może jeździć za granicą legalnie

No właśnie. Skoro ktoś pyta czy może jeździć legalnie to znaczy, że coś jest na rzeczy. Jeśli ktoś ma dopuszczony pojazd do ruchu to nie pyta chyba czy może tym legalnie się poruszać. Tak to rozumiem przynajmniej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Skoro ktoś pyta czy może jeździć legalnie to znaczy, że coś jest na rzeczy. Jeśli ktoś ma dopuszczony pojazd do ruchu to nie pyta chyba czy może tym legalnie się poruszać. Tak to rozumiem przynajmniej

 

Potwierdzam. Jest zarejestrowana i w ciągłym użyciu.

Tak, jeśli mają wątpliwości co do stanu technicznego.

Tak, jeśli wieziesz jakikolwiek ładunek a nie masz plandeki ani siatki.

Stanu technicznego? Brak amortyzatorów pod to podpada? Bo nie są przecież obowiązkowe.

 

Ale jeśli mam ładunek  spięty pasami to chyba załatwia sprawę?

 

A co z innymi wymaganiami? Np. w osobówkach w zależności od kraju trzeba mieć różne wyposażenie (apteczka kamizelki itp). Czy w przypadku przyczepki również?

Może jakieś obostrzenia? Np: że przyczepką na autostradzie to max 70km/h??

Edytowane przez na forum (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Stanu technicznego?

...

 

Nie pisałem o amortyzatorach lecz o stanie technicznym w szerokim pojęciu.

.

Sprawy wyposażenia pojazdów reguluje Konwencja Wiedeńska = obowiązują przepisy kraju w którym pojazd jest zarejestrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się taką nie ruszał za granicę, zwłaszcza na Niemcy lub Austrię. Tu kierowcy zawodowi mogli by sporo opowiedzieć, (są tu na forum, może ktoś opowie jakąś historię). W każdym razie jak Cię Bundes Authoban Gestapo zatrzyma, to będziesz szczęśliwy, jeśli tylko na mandacie się skończy - a może się skończyć na kosztach większych, niż dasz za nową, sprawną i pewną przyczepkę. (odholowanie do serwisu, naprawa i przegląd techniczny lub złomowanie). Pamiętaj też, że Niemcy uznają tylko specjalnie homologowane pasy do zabezpieczenia ładunku, a także sprawdzają datę homologacji pasów. (każdy pas musi mieć metkę z homologacją i datą ważności). Ładunek musi się opierać na przedniej części naczepy / przyczepy. Jeśli jej nie masz - nie wiem, czy w ogóle możesz wieźć jakikolwiek ładunek. Widziałem, że gdy ciężarówki wiozły stal, która nie mogła się opierać o przednią część przyczepy - montowano specjalne konstrukcje z drewna, które uniemożliwiały przemieszczenie ładunku do przodu w razie kolizji.

 

Trzeba jeszcze dodać, że Polizei, BAG i inne twory uprawnione do gnojenia słowiańskich nacji stoją i polują na wschodnie blachy na co drugim parkingu, więc prawdopodobieństwo że Cię zatrzymają określił bym na duże.

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 5 lat regularnie szwendam się zawodowo po całej Brandenburgii a ostatnio nawet po Saksonii, autostrady i drogi lokalne - jakoś nie zauważyłem polowania o którym wspominasz.

Policji jest czasem dużo, bardziej prewencyjnie. Mandatu nie lepią bez podstawy prawnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

( ... )  Ładunek musi się opierać na przedniej części naczepy / przyczepy. Jeśli jej nie masz - nie wiem, czy w ogóle możesz wieźć jakikolwiek ładunek. Widziałem, że gdy ciężarówki wiozły stal, która nie mogła się opierać o przednią część przyczepy - montowano specjalne konstrukcje z drewna, które uniemożliwiały przemieszczenie ładunku do przodu w razie kolizji.

 

( ... )

 

nie musi się opierać !!! czy samochody transportowane na tzw. lorah też muszą być oparte o kabinę ciągnika siodłowego ? a kolejne auta na lorze MUSZĄ się opierać o poprzedzający je pojazd ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

). Pamiętaj też, że Niemcy uznają tylko specjalnie homologowane pasy do zabezpieczenia ładunku, a także sprawdzają datę homologacji pasów. (każdy pas musi mieć metkę z homologacją i datą ważności).  

 

 

   

Mógłbyś podać konkretny przepis lub link odnośnie daty ważności pasów transportowych 

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.