Skocz do zawartości

Hamulce w Sterckeman 390CP ?


Arecky69

Rekomendowane odpowiedzi

@Arecky69

Obrazek poglądowy, lokalizacja simeringa+sprężynki

attachicon.gifsimering.jpg     więcej...

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

 

@Arecky69

Przed wymianą zmierz wymiary starych  łożysk  +  simering...

attachicon.gifłożysko.jpg             attachicon.gifsimering2.gif

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

IRED, miszczu !!! jak nie masz pojęcia na temat o którym tu rozmawiamy to lepiej nie wklejaj żadnych obrazków nie mających nic wspólnego z tymi elementami układu jezdnego.

Na załączonych wcześniej fotkach widać wyrażnie  łożysko  dwurzędowe tzw. kompaktowe .Łożysko te nie potrzebuje żadnego simeringu i żadnej sprężynki i wklejanie takich bzdur świadczy o twojej niewiedzy .

Lepiej wklejaj mapy i trasy z Google bo w tym jesteś dobry.

A wracając do tematu to intuicja mi podpowiada ,że jest to rozmiar 200/50. Zwykłą zwijaną miarką można to zmierzyć.

Po feldze widać ,że temperatura zrobiła  swoje i należy przede wszystkim znalezć przyczynę  tej usterki . Zaczynając od suwadła ,cięgna ,linek hamulcowych , rozpieraku szczęk , regulatorze i na automacie cofania kończąc.

Bęben IMO jest do wymiany (na filmie widać jaki miał luz na czopie)  ,plus jest taki ,że występuje on razem z łożyskiem . Pozostałości  łożyska , które widzimy na czopie ściągniemy odklejaczem   - to tak najprościej. Jak ktoś ma jakiekolwiek zdolności manuale i robił to już nie raz to fleksem z tarczą o grubości 1mm zrobi to tak ,że nie będzie żadnego śladu ciecia na czopie. Przed wymianą szczęk należy sprawdzić poprawne działanie rozpieraka ,regulatora szczęk oraz automatu cofania. Zerknij też na całą tarczę kotwiczną czy jest wszystko ok. Obowiązkowo nowa nakrętka  łożyska i dokręcenie z odpowiednią siłą - 280Nm.

I tak jak  strus już napisał drugie koło  też do  sprawdzenia  a na koniec regulacja hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Maras

 

Czesci ALKO juz mi sie udalo kupic nawet.

To jest typ hamulcow 1637 i szczeki maja rozmiar 160x35mm.

Lozysko juz mam wprasowane w beben.

Beben w miare bedzie gitara wyszlifowalismy i powinno byc ok.

Teraz jeszcze ktos musi mi to poskladac i wyregulowac ;)

post-12835-0-03337300-1458200183_thumb.jpeg

post-12835-0-73588100-1458200215_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież pisałem aby sprawdzić działanie czy biorą równo (to się robi na postoju obracając ręką koło).

To co wisi to blacha podtrzymująca, nie może tak być :(

 

 

No sprawdzilismy i nie biora rowno.

Idzie to jakos wyregulowac czy trzeba wymienic druga strone czyli lozysko + okladziny ?

Co zrobic z ta blacha ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ta blacha to jest wspornik od cięgna hamulca, popatrz od spodu powinny być gdzieś jakieś otwory gdzie powinna ona być przymocowana do podłogi. U mnie jest tak

post-15544-0-62372300-1458239400_thumb.jpg

 

A temat regulacji hamulców nie raz już był poruszany,tylko by trzeba było poszukać.

Edytowane przez WojtexJanex7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi byc ta zaslepka wlozona w miejsce nakretki i lozyska ?

Tamta zniszczylem podczas demontazu i teraz trzeba nowa....


A ta guma zwisajaca to nie jest cos od piorunow hehe ?

Tak mi niemiaszek znajomy napisal ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A toto gumowe jest co tam wisi? Cóż to za pioruny tam macie? Po oponie nie chcą przejść ino po takim pasku muszą?

A zaślepka to musi, coby piorun, tfu... piasek albo inna bruda do łożyska nie wlizła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A toto gumowe jest co tam wisi? Cóż to za pioruny tam macie? Po oponie nie chcą przejść ino po takim pasku muszą?

A zaślepka to musi, coby piorun, tfu... piasek albo inna bruda do łożyska nie wlizła.

 

 

Spox zaslepke jutro kupie tylko czy aby to sie komu przyda do piorunow ;)

Nazwal to tak:  BLITZABLEITERGUMMI ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulujesz naciągiem linki od danego koła. Blacha powinna być przymocowana do podłogi.

 

Ta guma "od piorunów" to przesada ale do auta się zakładało (przykręcone do masy) aby odprowadzała w ziemie ładunek statyczny auta. Dzięki temu nie ma efektu "przeskoku iskry" jak dotykamy auta.

Ona ma w Sobie paski z miedzi, to nie jest sama guma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulujesz naciągiem linki od danego koła. Blacha powinna być przymocowana do podłogi.

 

Ta guma "od piorunów" to przesada ale do auta się zakładało (przykręcone do masy) aby odprowadzała w ziemie ładunek statyczny auta. Dzięki temu nie ma efektu "przeskoku iskry" jak dotykamy auta.

Ona ma w Sobie paski z miedzi, to nie jest sama guma.

 

Czyli moze se tak zwisac tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.