Skocz do zawartości
jarekd5

Naprawa podłogi

Rekomendowane odpowiedzi

jarekd5

Witam.

 

Pod przednią podporą załamała mi się podłoga - niestety konstrukcyjnie podpora opiera się na ramie z jednej strony, a z drugiej strony na podłodze. Przeciążyłem i wyłamałem.

Czy ktoś z Was miał taki problem i jak to naprawił?

 

Myślałem o wycięciu kwadratu i wstawieniu. Nie wiem tylko jak to skleić, aby było mocne i bez śladów w luku wewnętrznym.

 

Jak konserwujecie podłogę od strony spodniej - jakich używacie preparatów?

 

JarekD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawel67

Dołączam się do pytania o konserwację spodu. Moja przyczepa jest z 2000r ale już widać ślady eksploatacji na sklejce (bo chyba to sklejka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomii

No dobra ale szkielet podłogi jest cały, dziura zrobiła się tylko w sklejce która przykrywa szkielet od spodu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomii

Co do konserwacji - na pewno nada się bezbarwny drewnochron. Ja zastanawiałem się na czymś bardziej gumowatym, coś na zasadzie biteksu do podwozi samochodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawel67

Też myślałem o jakimś preparacie bitexopodobnym. Zastanawiam się tylko czy podłoga nie przestanie oddychać i problem z wilgocią murowany. Kiedyś na domku letniskowym Taty malowałem gonty paskudztwem do konserwacji podkładów kolejowych (rewelacja) - tylko gdzie to kupić. Kolega radził mi aby po sezonie na suche podwozie nałożyć warstwę konserwacji samochodowej w zakładzie wykonującym takie usługi (natryskowo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarekd5

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Podłoga wgniotła się od spodu , ze zdjęć z wizyt w fabrykach przyczep podłogi jak sądzę są z jednolitej sklejki, a tylko sciany i meble mają konstrukcję szkieletową ( moze się mylę dlatego pytam0.

podpora wyłamując sklejkę wyparła lekko u dołu ścianę ok. 1 cm.

 

Moje zdanie na wszelkie preparaty do podkładów kolejowych, bitex itp - wąchać to cały urlop w upały problematycznasprawa.

 

Bardziej skłananiałbym się do oddychających.

 

Przecież stanowczym środkiem jest żywica poliestrowa i mamy na lata, ale co z oddychaniem?

 

Może ktoś ma kontakt z serwisem fabrycznym , jak oni patrzą na te sprawy?

 

Jarekd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawel67

U mnie tak podłoga, jak i ściany boczne to jednolita płyta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomii

Podłoga wygląda na jednolitą płytę, ale według mnie nią nie jest :(. U mnie podłoga ma sosnowy szkielet, dość gęsto ożebrowany. Całość przykryta jest zarówno od góry jak i od dołu płytą :]. Przestrzeń międzyżebrowa wypełniona jest izolacją. Na potwierdzenie, że nie zmyślam foto z mojej przyczepy:

16b6297f1d2a5475m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marcin T

Tomii ma racje, podloga przyczepy jest zebrowana (to wzmocnienie) i pomiedzy zebrami jest ulozony fabrycznie styropian.

Jarek, obawiam sie, ze jak strzelila listwa to nic nie pokleisz, pozostaje, zdemontowac podpore, ubytek starannie wypelnic, i w tym miejscu do podwozia przyfastrygowac blache, nastepnie podpore przykrecic.

Robilem tak z kumplem dwa lata temu pod jego francuska baaardzo stara przyczepa z 1974 roku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hubkacz

Potwierdzam, pomysł z blachą zdaje egzamin - dokładnie rok temu tak naprawiłem swoją przyczepę, blacha ocynkowana - więc kłopot rdzy odpada. Miałem podobne problemy z podłogą w przednich narożnikach. Blachę umocowałem położyłem między budą a ramą i przykręciłem do ramy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Irek3

Pawel!! niech Cię Bóg broni przed szukaniem tego ŚWIŃSTWA do impregnacji podkładów kolejowych.To jest BARDZO RAKOTWÓRCZE!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawel67

Dzięki - już zapomniałem o tym pomyśle :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andy

Od spodu jest jest fabrycznie sklejka wodoodporna impregnowana na czarno. Czarny drewnochron polskiej produkcji lub inny droższy odpowiednik bondex czy sadolin do impregnacji drewna na zewnątrz będzie idealny.Zapach zanika po około 2 dniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarekd5

Dzięki wszystkim za uwagi. Biorę się do naprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pjp

Koledzy ja miałem podobną sytułacje z podłogą i właśne wczoraj wzołem sę do roboty i zakonserwowałem całość biteksem było co robć ale myślę rze warto sę pomenczyć pod cycepą ps miłej pracy bo sezon sie zacznie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×