Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Pneumatyczne zawieszenie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#16 AdamH

AdamH

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1120 postów
  • Telefon:602 223 980
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Saphir 560 SKM
  • Holownik:VW Amarok 2.0 BiTDI 4MOTION 152 kW

Napisano 09 grudzień 2017 - 16:03

Sprężarki czy zawory, zasilanie to żaden problem. Problemem jest przeniesienie sił z poduszki na ramę.Trzeba ją wzmocnić przed wyboczeniem. Chyba nawet połączyć obie części ramy poprzeczką.  Mam nadzieję,że nie oprzecie poduszki o podłogę.

Drugą stronę poduszki należy oprzeć o wahacz.  Tylko nie mówcie, że przyspawacie do wahacza jakąś płytkę :]

Proszę przeanalizować film. Poduszka oparta jest o solidny wleczony wahacz. i o wzmocnienie w ramie. Nie jest łatwo adaptować to rozwiązanie do tego co mamy pod podłogą. W camperach z osią jak w furgonie to owszem. Ale z osią poszerzoną - Alco - nie słyszałem.


Co masz zrobić dzisiaj, zrób pojutrze - jutro może być niepotrzebne
 


#17 Magneto61

Magneto61

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • Telefon:508-836-596
  • SkądGdynia
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Coachman Pastiche 390/2
  • Holownik:Dacia Duster 1,6 105 kucyków

Napisano 09 grudzień 2017 - 20:47

Taaa, mam świadomość problemów i dlatego "wsadziłem kij w mrowisko". Widzę jednak, że nasze "zaprzyjaźnione mrówki" zapadły w sen zimowy albo niewielka Ich liczba jest zainteresowana takim czymś.

Jestem więc myślę:

-      co prawda nie uczyli mnie o zawieszeniu przyczep kampingowych ale zdążyłem już odrobinę poznać te systemy (przynajmniej tej najprostsze
i najbardziej rozpowszechnione) zawieszenia więc na pewno nie oprę poduchy o podłogę;

-      ale płytkę do wahacza jestem skłonny przyspawać;

-      do ramy przykręcić drugie wsparcie dla poduchy, miecha;

-      oczywiście prościej byłoby gdyby buda była przypięta do ramy, a rama do osi resorami albo sprężynami;

-      system pneumatyczny ma wspomagać, wspierać oryginalny układ zawieszenia lub dawać dodatkowe możliwości - nie wyręczać ani zastępować.

Miałem i mam nadzieję, że Ktoś z "Naszych" próbował albo przerobił takie cóś.



#18 Krzysztof57

Krzysztof57

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 797 postów
  • Skądświętokrzyskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Wilk 540 de Luxe 1993
  • Holownik:MB 290TD 1996

Napisano wczoraj, 09:06

 

-      system pneumatyczny ma wspomagać, wspierać oryginalny układ zawieszenia lub dawać dodatkowe możliwości - nie wyręczać ani zastępować.

 

 

 Podobne ( hydropneumatyczne) rozwiązanie przez długi czas ( pierwsze moje spotkanie z tym rozwiązaniem to model 123 kombi z roku 1978 - ostanie

; aktualnie używany 210 kombi z 1996r) stosował MERCEDES na tylnej osi w kombi i sedanach. Układ : zbiornik gazu + siłownik hydrauliczny wspomagał sprężynę pełniąc rolę amortyzatora i układu utrzymującego wysokość nadwozia nad jezdnią. Obecnie stosują układy pneumatyczne ale niewiele o nich wiem.


"Umysł jest jak parasol. Działa kiedy jest otwarty" - Frank Zappa.

#19 Magneto61

Magneto61

    Nowy

  • Użytkownicy
  • PipPip
  • 14 postów
  • Telefon:508-836-596
  • SkądGdynia
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Coachman Pastiche 390/2
  • Holownik:Dacia Duster 1,6 105 kucyków

Napisano wczoraj, 20:54

  No właśnie...podobny system też brałem pod uwagę - jakieś amorki z regulowanymi sprężynami lub pompowane ale:

1.     w mojej cepce nie ma amorków ani nawet uchwytów do nich;

2.     dostosowanie czegokolwiek z aut lub motocykli ze względu na masy, przenoszone siły mało realne;

3.     właśnie ze względu na masy i obciążenia bliższe rozwiązania byłyby z kamperów lub dostawczaków (przecież nawet opony musimy stosować z dostawczaków).

Nie jestem leniwy ale nie chciałbym wyważać otwartych drzwi. Może żeby wzbudzić temat i dyskusję parę linków i zdjęć:

https://autokult.pl/10492,zawieszenie-pneumatyczne-jak-dziala-jakie-sa-jego-wady-i-zalety

http://sklep.elcampzawieszenia.pl/

  

 No ale zdjęć wklejania jeszcze nie pojąłem  :hmm:  wiec będą innym razem : . 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych