Skocz do zawartości

Strona używa cookies (ciasteczek). Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    Nie pokazuj więcej tej informacji

Zdjęcie

Holowanie przyczepy automatem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
875 odpowiedzi w tym temacie

#616 czyś

czyś

    Miłośnik karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPip
  • 336 postów

Napisano 10 styczeń 2017 - 15:55

fajne :)


I działa z cepą, zestaw nie stacza się np. na skrzyżowaniu albo wjeździe do bramy jak jest lekko pod górkę. To zaleta, wada - brr, wymaga cofania tłoczków w zaciskach z poziomu komputera. Właśnie parę dni temu dostała mi się woda pod osłony prowadników zacisku, przyblokowało zacisk. Bez tego cuda pół godzinki roboty pod domem, zdjąć koło, zluzować zacisk, przesmarować prowadniki, lekko ręcznie wkręcić tłoczek, założyć zacisk i koło, i wio. A tu: najpierw komputer, cofnąć zaciski, potem robota, komputer - dosunąć zaciski, kalibracja. I im nowszy samochód tym trudniej, VAG CAN UDS po 2012 chce gadać tylko z kompem w ASO lub VCDs-em, z innymi Vagami nie... Kijek ma dwa końce :) Trzy miesiące po końcu gwarancji :)

#617 dudek_t

dudek_t

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 832 postów
  • Telefon:510602905
  • SkądBielsk Podlaski
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Opal 560 SRF
  • Holownik:Seat Alhambra 2.0 TDI 184PS 4drive DSG

Napisano 10 styczeń 2017 - 16:46

To prawda. Jednak wygoda jest tego warta IMO.



#618 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11203 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 10 styczeń 2017 - 17:40

Dobry automat po puszczeniu hamulca na wzniesieniu nie powinien cofnąć się do tyły w ogóle.



#619 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 9158 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 10 styczeń 2017 - 18:48

To prawda. Jednak wygoda jest tego warta IMO.

W nowych autach często jest i nie jest dodatkowo w cenniku. Np. nowy C-max ma to i nie w jakiejś wypasionej wersji. I z mechanicznym ręcznym. Przytrzymuje auto na 4 sek. by łatwo można było ruszyć.

 

Super sprawa :ok:



#620 Lza

Lza

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1157 postów
  • Skądokolice Krakowa
  • Sprzęt:Namiot
  • Model:minicamper
  • Holownik:Grand Tourneo Connect II

Napisano 10 styczeń 2017 - 23:22

nie mylcie stop assista z asystentem ruszania na wzniesieniu. To jednak nieco odmienne ficzery. Ten drugi jest raczej powszechny -  nawet dacie mają więc dziwne by było żeby 3 razy droższy c-max nie miał ;) Ten asystent ruszania na wzniesieniu używa hamulca roboczego a nie postojowego. (po zdjęciu nogi z hamulca utrzumuje ciśnienie w układzie przez jakiś tam krótki czas). Ten pierwszy steruje hamulcem postojowym, więc hamulec postojowy musi być sterowany elektronicznie a nie ręczną wajchą..


Użytkownik Lza edytował ten post 10 styczeń 2017 - 23:23


#621 szary11

szary11

    Ekspert karawaningu

  • Moderatorzy
  • 9158 postów
  • Skądpodlaskie
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:LMC
  • Holownik:Ford

Napisano 11 styczeń 2017 - 00:04

Sory racja, pomyliłem pojęcia.

#622 Misio

Misio

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2046 postów
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Dethleffs A-642DB 1,9TD 1992r
  • Holownik:bez haka...

Napisano 11 styczeń 2017 - 00:54

Misiu, co kupiłeś? Pisz jak na spowiedzi :)

 

Chodziło mi o auto Toma :D

Ja mam swoje (a nawet bardziej Mariolki) A4 już ponad rok :D

 

Dlatego super funkcją jest Auto Hold współpracujący z automatem. W większości auto już chyba standard ale tam gdzie nie ma na wyposażeniu seryjnym - zdecydowanie warto dopłacić. 

świetna rzecz - nawet myślałem nad adopcją do mojego auta (nie musi być elektryczny ręczny), ale za duże koszty i brak osoby która by się tego sensownie podjęła... a partaczowi dać by grzebał w hamulcach...to już nie - dziękuję...


klimatyzowanydom.jpgOsiolekMM.jpg

                         Adrianna                                              Hobbik                       Osiołek           


#623 Dpong

Dpong

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 418 postów
  • SkądRokietnica
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Adria Adora 502
  • Holownik:Volkswagen Passat B6 2.0TDI DSG

Napisano 11 styczeń 2017 - 18:23

nie mylcie stop assista z asystentem ruszania na wzniesieniu. To jednak nieco odmienne ficzery. Ten drugi jest raczej powszechny -  nawet dacie mają więc dziwne by było żeby 3 razy droższy c-max nie miał ;) Ten asystent ruszania na wzniesieniu używa hamulca roboczego a nie postojowego. (po zdjęciu nogi z hamulca utrzumuje ciśnienie w układzie przez jakiś tam krótki czas). Ten pierwszy steruje hamulcem postojowym, więc hamulec postojowy musi być sterowany elektronicznie a nie ręczną wajchą..

Hm w moim passerati Auto Hold jest realizowany ABS przez pierwsze kilka minut postoju na D, dopiero po upływie (chiba 3 min) przełącza się na automat ręczny 



#624 Misio

Misio

    Maniak karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • 2046 postów
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Kamper
  • Model:Dethleffs A-642DB 1,9TD 1992r
  • Holownik:bez haka...

Napisano 11 styczeń 2017 - 22:11

Dokładnie tak - dlatego myślałem nad przeróbkom mojej Adelki...


klimatyzowanydom.jpgOsiolekMM.jpg

                         Adrianna                                              Hobbik                       Osiołek           


#625 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 901 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 12 styczeń 2017 - 00:17

Dobry automat po puszczeniu hamulca na wzniesieniu nie powinien cofnąć się do tyły w ogóle.

To nie tak. Każdy automat się stoczy tylko kwestia wzniesienia.



#626 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11203 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 12 styczeń 2017 - 04:34

No tak to racja bo jak będzie duże wzniesienie to się cofnie.

#627 Zbyszek

Zbyszek

    Karawaning user

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPip
  • 441 postów
  • SkądTychy
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ABBEY GTS Vogue 516
  • Holownik:Volvo XC70 AWD Automat (210KM)LPG

Napisano 12 styczeń 2017 - 08:05

Zapewne zasady ogólne są znane,  podobnych poradników jest wiele, ale  może się przyda ogólna wiedza.

 

        Skrzynie automatyczne są wrażliwe na przeładowanie auta lub holowanie zbyt ciężkiej przyczepy

Czytaj więcej na http://magazynauto.i..._campaign=other



#628 AdamH

AdamH

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 1075 postów
  • Telefon:602 223 980
  • SkądKraków
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:Fendt Saphir 560 SKM
  • Holownik:VW Amarok 2.0 BiTDI 4MOTION 152 kW

Napisano 12 styczeń 2017 - 19:58

To nie tak. Każdy automat się stoczy tylko kwestia wzniesienia.

Nie masz racji.  Mój holownik się nie stoczy. Zsunie się na zablokowanych kołach, ale one się nie obrócą. Wielokrotnie wspinałem się na 100% wzniesienia jeżeli zwolniłem pedał gazu to auto stało ale się nie stoczyło. Identycznie przy zjeżdzie gdy włożę R. Mogę wyjść z auta nie zaciągając hamulca ręcznego. Tak raz się zapomniałem!!!!


Co masz zrobić dzisiaj, zrób pojutrze - jutro może być niepotrzebne
 


#629 TOM3653

TOM3653

    Ekspert karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPipPipPip
  • 11203 postów
  • Sprzęt:Brak

Napisano 12 styczeń 2017 - 20:17

A może działa wtedy hamulec?



#630 danielpoz

danielpoz

    Weteran karawaningu

  • Użytkownicy
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 901 postów
  • SkądPoznań/Swarzędz
  • Sprzęt:Przyczepa
  • Model:ADRIA Optima 4270 TD
  • Holownik:Ford Expedition

Napisano 12 styczeń 2017 - 20:19

Nie masz racji.  Mój holownik się nie stoczy. Zsunie się na zablokowanych kołach, ale one się nie obrócą. Wielokrotnie wspinałem się na 100% wzniesienia jeżeli zwolniłem pedał gazu to auto stało ale się nie stoczyło. Identycznie przy zjeżdzie gdy włożę R. Mogę wyjść z auta nie zaciągając hamulca ręcznego. Tak raz się zapomniałem!!!!

Jeżeli dobrze kojarzę to masz DSG a to bardziej zautomatyzowany manual niż hydrauliczny automat . Czy na pewno to działanie skrzyni biegów a nie układu hamulcowego? Funkcja hold lub coś w ten deseń.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych