Skocz do zawartości

Speedy

Użytkownicy
  • Postów

    1201
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O mnie

  • Płeć
    Mężczyzna

Sprzęt

  • Sprzęt
    Przyczepa
  • Model
    samojezdny
  • Holownik
    Coś na F

Ostatnie wizyty

378 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Speedy

Forumowicz

Forumowicz (3/3)

  1. Wracając do oryginalnego wątku: we włoskich przepisach dot. kar za przekroczeni prędkości jasno jest napisane, że są one wyższe dla pojazdów osobowych ciągnących przyczepy. Nie znalazłem o ile wyższe, ale ze słyszenia od "lokalesów" jest to dokładnie 2x. Jestem co roku we Włoszech i biorąc pod uwagę natężenie ruchu, ceny paliwa i mandatów....nie warto jechać z budka szybciej niż ciężarówki ( ich kierowcy też wiedza gdzie trzeba uważać z prędkością)
  2. Oczywiście , że może. Masa rzeczywista nie może być wyższa od masy rzeczywistej holownika... kategoria PJ nie ma tu nic do rzeczy
  3. Żeby ciągnąć 1500kg musisz mieć holownik o DMC 1995kg. ... a jak to jest? Tak jak było: większość diagnostów gówno wie, a nawet jakby wiedziało, to ich opinia prawna w zakresie interpretacji przepisów ruchu drogowego nie jest wiążąca
  4. Daj skan tego pisma od producenta. Przyczepa ( ten model i wariant) musi mieć homologacje na 1300kg ,żeby uznał to WK .Argument ze strony producenta,ze zarejestrowana jest zupełnie z czapy.
  5. Ktoś może kojarzy kemping na terenie ośrodka AMW Jurata ( niedaleko Juratacamp)?
  6. Jeżeli kolega ma dobry holownik i uprawnienia, to w jego interesie jest żeby nie zaniżać DMC ( tym samym ładowności) budki. Zacznijcie od osi- co mówi tabliczka. Jeżeli zgadza się z tym co jest na tabliczce całej budki (1600kg) , to z takim tematem jedziecie na stację ( jako błąd w dokumentach). Diagnost powinien potwierdzić stan faktyczny i z pismem od niego resztę robi się w WK
  7. Stacja diagnostyczna.Wartości powinny być z tabliczki w dowodzie poprawione. w drugą stronę trzeba by dostarczyć homologacje od producenta
  8. Na dzień dzisiejszy, to przy kontroli na drodze przyczepa ma wadę prawną= dokumenty zatrzymane, zakaz dalszej jazdy. W DE czy A to jeszcze mogą sprawdzać czy dokumenty nie sa podrobione lub zmieniona tabliczka znamionowa...tak czy siak laweta.
  9. Speedy

    Ważenie Kraków

    Jeżeli faktycznie masz zapas kilkudziesięciu kg ,to rozumiem ,że dokładność pomiarów Reicha Ci wystarcza. Sprawa wygląda inaczej jak masz 6m przyczepy i graty dla 5 osób;)
  10. Speedy

    Ważenie Kraków

    Na wadze z podziałka 20kg lub waga z tolerancją 3% (48kg dla 1600kg)...wydaje Ci się ,że wiesz. 300kg ładowności masz ...tylko jak kupiłeś gołą przyczepkę , bo tyle one ma w wersji podstawowej. Jestem z Piaseczna, przyjedź i pokaże Ci na 10 pomiarów waga Reicha ,że będzie 10 rożnych wyników ...możesz zgadywać , wyciągać średnie czy co tam chcesz....to ciągle szacowanie , nie pomiar. Oczywiście,że najlepiej jest zrobić tak,że przyczepę zważyć na pusto i potem wkładać graty. Problem jest taki,że przy podziałce 20kg to z dużej ilości gratów możesz niepotrzebnie zrezygnować (ja np mam już tylko w przyczepie rzeczy niezbędne, więc ciężko byłoby mi jeszcze wyrzucić 20kg)
  11. Speedy

    Ważenie Kraków

    Fajnie się czyta "ładujesz tyle ,żeby było.." Po prawdzie do 99% a nas nie ma pojęcia ile wynosi faktyczna masa własna przyczepy, więc nie ma jak zrobić "ładujesz tyle,żeby było". Wyjaśnię o co chodzi zanim się rozpęta gównoburza o ważeniu na składach węgla.... Wartość w DR podana jako masa własna -jest gówno warta dla nas ( dla Policji też bo ich interesuje rzeczywista masa). Każdy producent w instrukcji obsługi podaje informację ,że masa własna, jaką podaje katalogowo, to masa danego modelu (homologacyjnego) w wyposażeniu standardowym + 50kg gazu + woda (tyle ile wynosi pojemność standardowych zbiorników w przyczepie, tj: spłuczka +świeża woda) +3kg na kabel 220V. Dla przyczep importowanych wartość w DR może być zupełnie z czapy ( np ja tak mam). Żeby więc poznać masę faktyczną swojej przyczepy, należy znaleźć w katalogach masę podaną przez producenta -> dodać/odjąć gaz i wodę ( zależy kto co wozi) dodać wyposażenie dodatkowe. Powodzenia Zgadzam się też ,że jak się ma 200kg ładowności , to zrezygnowanie z 20kg ( na wszelki wypadek , bo taką ma podziałkę waga) to bolesna strata ...i nieakcpetowalna.
  12. Speedy

    Ważenie Kraków

    Tolerancja polega na tym ,że do 2% dostajesz upomnienie albo mandat typu 30Eur...ale ciągle musisz się przeładować żeby dalej jechać. W Szwajcarii jest 0% i od razu mandat jak hipoteka Mam...3% dokładności i bardzo duża wrażliwość na jakość pomiaru ( podłoże, szybkość przejechania, dokładne umiejscowienie wagi pod kołem itp). Używam bardziej "orientacyjnie" i po to ,żeby w razie "W" pokazać Policji ,że się "starałem wszelkimi dostępnymi sposobami i jest mi bardzo przykro"
  13. Speedy

    Ważenie Kraków

    W Austrii tolerancja jest 2% DMC . Poniżej tej wartości jest upomnienie i nakaz przeładowania aby jechać dalej. Dla przyczepy z DMC 1100kg (popularne w PL) te 2% to 20kg właśnie. Dobrze wiadomo ile ładowności (realnej!) maja takie przyczepy....100kg albo 50kg nawet. W takim układzie dostając wynik z wagi 1140kg..... to jak myslisz ile waży realnie przyczepa? 1159? 1121? Nie wiesz czy jesteś w tyle 20kg czy prawie 60?
  14. Przedłużacz typu wtyczka-wtyczka....hm interesujący koncept....wymagający dla użytkownika. Wystarczy jeden błąd w kolejności podłączenia końcówek oraz wilgotna trawa iiiii....ci co przeżyją mogą nie chcieć się kumplować
  15. Speedy

    Ważenie Kraków

    Sprawdź jaką podziałkę ma waga. Większość wag ciężarowych ma podziałkę 20kg...czyli pokazuje wynik co 20kg.Jak na nasze potrzeby to trochę mało precyzyjne niestety
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.