Speedy
Użytkownicy-
Postów
1201 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Osiągnięcia Speedy
Forumowicz (3/3)
-
Ostrzeżenie na mandaty we Włoszech
Speedy odpowiedział(a) na jacekzoo temat w Włochy, Watykan, Malta, Cypr
Wracając do oryginalnego wątku: we włoskich przepisach dot. kar za przekroczeni prędkości jasno jest napisane, że są one wyższe dla pojazdów osobowych ciągnących przyczepy. Nie znalazłem o ile wyższe, ale ze słyszenia od "lokalesów" jest to dokładnie 2x. Jestem co roku we Włoszech i biorąc pod uwagę natężenie ruchu, ceny paliwa i mandatów....nie warto jechać z budka szybciej niż ciężarówki ( ich kierowcy też wiedza gdzie trzeba uważać z prędkością) -
Współczynnik 1,33 zestawu
Speedy odpowiedział(a) na zoltar1 temat w Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia
Oczywiście , że może. Masa rzeczywista nie może być wyższa od masy rzeczywistej holownika... kategoria PJ nie ma tu nic do rzeczy -
Współczynnik 1,33 zestawu
Speedy odpowiedział(a) na zoltar1 temat w Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia
Żeby ciągnąć 1500kg musisz mieć holownik o DMC 1995kg. ... a jak to jest? Tak jak było: większość diagnostów gówno wie, a nawet jakby wiedziało, to ich opinia prawna w zakresie interpretacji przepisów ruchu drogowego nie jest wiążąca -
Nowa przyczepa z błędnym DMC
Speedy odpowiedział(a) na luktom temat w Przepisy, uprawnienia i ubezpieczenia
Daj skan tego pisma od producenta. Przyczepa ( ten model i wariant) musi mieć homologacje na 1300kg ,żeby uznał to WK .Argument ze strony producenta,ze zarejestrowana jest zupełnie z czapy.- 14 odpowiedzi
-
- homologacja
- dmc
-
(i 1 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Ktoś może kojarzy kemping na terenie ośrodka AMW Jurata ( niedaleko Juratacamp)?
-
Jeżeli kolega ma dobry holownik i uprawnienia, to w jego interesie jest żeby nie zaniżać DMC ( tym samym ładowności) budki. Zacznijcie od osi- co mówi tabliczka. Jeżeli zgadza się z tym co jest na tabliczce całej budki (1600kg) , to z takim tematem jedziecie na stację ( jako błąd w dokumentach). Diagnost powinien potwierdzić stan faktyczny i z pismem od niego resztę robi się w WK
-
Stacja diagnostyczna.Wartości powinny być z tabliczki w dowodzie poprawione. w drugą stronę trzeba by dostarczyć homologacje od producenta
-
Na dzień dzisiejszy, to przy kontroli na drodze przyczepa ma wadę prawną= dokumenty zatrzymane, zakaz dalszej jazdy. W DE czy A to jeszcze mogą sprawdzać czy dokumenty nie sa podrobione lub zmieniona tabliczka znamionowa...tak czy siak laweta.
-
Jeżeli faktycznie masz zapas kilkudziesięciu kg ,to rozumiem ,że dokładność pomiarów Reicha Ci wystarcza. Sprawa wygląda inaczej jak masz 6m przyczepy i graty dla 5 osób;)
-
Na wadze z podziałka 20kg lub waga z tolerancją 3% (48kg dla 1600kg)...wydaje Ci się ,że wiesz. 300kg ładowności masz ...tylko jak kupiłeś gołą przyczepkę , bo tyle one ma w wersji podstawowej. Jestem z Piaseczna, przyjedź i pokaże Ci na 10 pomiarów waga Reicha ,że będzie 10 rożnych wyników ...możesz zgadywać , wyciągać średnie czy co tam chcesz....to ciągle szacowanie , nie pomiar. Oczywiście,że najlepiej jest zrobić tak,że przyczepę zważyć na pusto i potem wkładać graty. Problem jest taki,że przy podziałce 20kg to z dużej ilości gratów możesz niepotrzebnie zrezygnować (ja np mam już tylko w przyczepie rzeczy niezbędne, więc ciężko byłoby mi jeszcze wyrzucić 20kg)
-
Fajnie się czyta "ładujesz tyle ,żeby było.." Po prawdzie do 99% a nas nie ma pojęcia ile wynosi faktyczna masa własna przyczepy, więc nie ma jak zrobić "ładujesz tyle,żeby było". Wyjaśnię o co chodzi zanim się rozpęta gównoburza o ważeniu na składach węgla.... Wartość w DR podana jako masa własna -jest gówno warta dla nas ( dla Policji też bo ich interesuje rzeczywista masa). Każdy producent w instrukcji obsługi podaje informację ,że masa własna, jaką podaje katalogowo, to masa danego modelu (homologacyjnego) w wyposażeniu standardowym + 50kg gazu + woda (tyle ile wynosi pojemność standardowych zbiorników w przyczepie, tj: spłuczka +świeża woda) +3kg na kabel 220V. Dla przyczep importowanych wartość w DR może być zupełnie z czapy ( np ja tak mam). Żeby więc poznać masę faktyczną swojej przyczepy, należy znaleźć w katalogach masę podaną przez producenta -> dodać/odjąć gaz i wodę ( zależy kto co wozi) dodać wyposażenie dodatkowe. Powodzenia Zgadzam się też ,że jak się ma 200kg ładowności , to zrezygnowanie z 20kg ( na wszelki wypadek , bo taką ma podziałkę waga) to bolesna strata ...i nieakcpetowalna.
-
Tolerancja polega na tym ,że do 2% dostajesz upomnienie albo mandat typu 30Eur...ale ciągle musisz się przeładować żeby dalej jechać. W Szwajcarii jest 0% i od razu mandat jak hipoteka Mam...3% dokładności i bardzo duża wrażliwość na jakość pomiaru ( podłoże, szybkość przejechania, dokładne umiejscowienie wagi pod kołem itp). Używam bardziej "orientacyjnie" i po to ,żeby w razie "W" pokazać Policji ,że się "starałem wszelkimi dostępnymi sposobami i jest mi bardzo przykro"
-
W Austrii tolerancja jest 2% DMC . Poniżej tej wartości jest upomnienie i nakaz przeładowania aby jechać dalej. Dla przyczepy z DMC 1100kg (popularne w PL) te 2% to 20kg właśnie. Dobrze wiadomo ile ładowności (realnej!) maja takie przyczepy....100kg albo 50kg nawet. W takim układzie dostając wynik z wagi 1140kg..... to jak myslisz ile waży realnie przyczepa? 1159? 1121? Nie wiesz czy jesteś w tyle 20kg czy prawie 60?
-
Sprawdź jaką podziałkę ma waga. Większość wag ciężarowych ma podziałkę 20kg...czyli pokazuje wynik co 20kg.Jak na nasze potrzeby to trochę mało precyzyjne niestety