Skocz do zawartości

Jaką przyczepę wybrać?


bacagg

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad kupnem nowej lub max 3 letniej przyczepy o DMC max 1300. Wybarałem już ustawienie które mnie satysfakcjonuje (łóżko składane podwójne + 2 oddzielne dla 2 dzieci).

Prosze o podpowiedź którą najlepiej wybrać:

1: Dethleffs 470V http://www.dethleffs-caravan.pl/index.php?cat=11&id=2&articles=8

2: Fendt saphir 410 QK http://www.fendt.pl/index.php?cat=27&articles=3&item=7

czy 3: Knaus sudwind 450EL http://www.knaus.pl//modules/content/index.php?id=28&mid=1&pid=przyczepy&sid=2&_id=20&content_id=11

czy może jeszcze coś porównywalnego polecicie?

Dodatkowo mam pytanie czy w związku z tym że prawo jazdy i DMC mojego samochodu (Rav 4) pozwala na przyczepę do DMC 1300 warto na dłużej kupić przyczepę o DMC do 1300 czy może od razu robić prawko E i się tym nie przejmować. Dodam że zamierzam użytkować przyczepę na daleki trasy (Korsyka południowe Włochy itp) i słyszałem że na takie dalekie wyjazdy i tak nie warto dużej przyczepy więc czy taka jak powyżej jest wystarczająca by dłużej (w związku z tym że w miarę nowa) użytkować.??

czy warto wg was kupować nową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie warto dużej na długie wyjazdy? Chyba własnie jest to atutem -komfortowe warunki.Niestety opłaty promowe i niektóre autostradowe zależą właśnie do długości zestawu (autostradowe również liczba osi) Więc jest to tylko kwestia ceny, jeśli cie stac to kupuj dużą ja bym tak zrobił.

Jeśli chodzi o nowa czy użwywana to również CENA , osobiście kupiłbym coś ok 2-3 lat w idealnym stanie gdzie cena mocno spadła względem nowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy te podane powyżej ok 1300DMC traktujesz jako duże czy małe? Wydaje mi się że dla 4 osobowej rodziny z 2 dzieci jest wystarczająca i w miarę duża a nie ogromna? A tłuc się w dalekie wyjazdy po krętych drogach z przyczepami powyżej 5,5m zabudowy też mi się nie uśmiecha i dodatkowo musiałbym zdawać na dodatkowe prawko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że dla 4 osobowej rodziny z 2 dzieci jest wystarczająca i w miarę duża a nie ogromna?

Ja kiedyś tez tak myślałem ale po wyprawie do Rumunii zrozumiałem, że najlepszym rozwiązaniem jest jednak przyczepa która pozwala bez składania łóżek mieć jeszcze stolik do zjedzenia. Teraz mam ponad 5m i dla 4 osobowej rodziny uważam to za minimum, Chyba że ktoś jeździ stacjonarnie to wtedy wystarczy przyczepa z ilością miejsc do spania, równej ilości osób.

Jeszcze kwestia jak duże masz dzieci, im mniejsze tym większa przyczepa.

 

Pozdrawiam

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym do porównania polecił Buerstnera 500 TK, który ma piętrowe łóżko, łóżko małżeńskie i stoliczek który obsłuży 2 dorosłe osoby i dwoje dzieci. Tak jak pisze Artly stoliczek w środku warto mieć a w razie czego masz ekstra spanie dla gościa/gości.

http://www.buerstner.com/de/caravans/modelle/averso/grundrisse_preise/details.html?products%5BmodelId%5D=336&cHash=61c8c75dd2.

 

Taka przyczepa z kolei stoi w Chorzowie u dilera Buerstnera i jak dla mnie do objazdówek lepszej nie ma:

http://www.buerstner.com/de/caravans/modelle/averso_plus/grundrisse/details.html?products%5BmodelId%5D=399&cHash=65c7b3c89e

http://www.buerstner.com/de/caravans/modelle/averso_plus/innen.html

Przyczepa jest niewielka a funkcjonalność ogromna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta Dethleffs 470V ma 550cm zabudowy i całkowitej dł. 693cm czyli prawie 7m?!

 

[ Dodano: Pon 19 Lip, 2010 19:58 ]

do AgaMi: ale obie podane przez Ciebie przyczepy mają DMC 1360 a mnie puszcza Ravka na 1310 więc musiałbym zdawać prawo jazdy na E więc właśnie pytam czy warto zrobic te prawko i kupić co pasuje czy ograniczać się sztywno na 1300?? A z tych co podałeś wybrałbyś do dłuższych objazówek Buerstnera 500 TK czy tego mniejszego Averso Plus 440 TK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obniżenie DMC przy zakupie nowej przyczepy kosztuje 60 euro. My skorzystalismy z tego sami i obniżyliśmy z 1360 do 1300 kg. Masa własna tych przyczep jest stosunkowo niska 1120 w przypadku Averso 500 TK co daje 180 kg ładunku i 1100 w przypadku Averso Plus co daje 200 kg ładunku. W mojej ocenie i w jednym i drugim przypadku całkowicie wystarczy. Trzeba pamiętać, że niemcy z Buerstnera podają masę netto przyczepy z uzupełnionym zbiornikiem na wodę czystą (info od niemieckiego dilera) co daje kilkadziesiąt kg a tak naprawdę tyle wody nie potrzeba w drodze więc od masy netto można trochę odjąć.

 

Co bym wybrał ? Powiem tak. Jeżeli będziesz jeździł bardziej stacjonarnie to brałbym 500 TK a jeżeli bardziej objazdowo to zdecydowanie 440 TK i markizę fiamy z dopinanymi bokami (chyba model ZIP) zamiast przedsionka.

Obie przyczepy widziałem na żywo i moim zdaniem obie są bardzo fajne, choc 440 rozpoczyna tzw nowy rozdział jakości Buerstnera a co za tym idzie lepsze i dokładniejsze wykończenie a także inowacyjne rozwiązania (choćby elektrycznie opuszczane z podsufitki łóżko małżeńskie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.