Skocz do zawartości

Instalacja akumulatorowa do kempingowania na dziko


Furman

Rekomendowane odpowiedzi

Skorzak, ,super rady ale z mego punktu widzenia Wyjazdu na Dziko,to nie wiem czy wiesz co to takiego!!!.Ja jeżdżę przewaznie tylko na Dziko i nam nic z twego zestawu nie potrzeba.Ja mam Aku-45 ah,żarówki zwykłe15 W,i z odbiorników -pompka wody i radio.Do wieczora jest jasno ,a w nocy podczas biesiady żarówka 12V/5W i to cały pobór pradu.Wchodząc w koszty które wymieniłes,lepiej jechac na kemping i wynająć miejsce w przyczepie. :-] .Dziko ,to znaczy Dziko,troszke natury i :-] .Jak nie wieżysz zapraszam w sobote do Wierzchucinka,bo tam własnie jade na Dziko,to zobaczysz jak to jest. :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

OK Irek, masz rację co do kosztów. Ale zobacz od czego zaczęła się dyskusja:

Planuję ponad miesięczny wyjazd z kempingowaniem na dziko.

Co innego jest jechać na 2 dni nad jeziorko, a co innego przetrwać z przyczepą miesiąc np. na Ukrainie - bo tak zrozumiałem dziki wyjazd na miesiąc.

 

Ale masz rację. Ze zwykłym akumulatorem idzie wytrzymać w terenie 2 dni pod warunkiem nie nadużywania oświetlenia wieczorem.

 

Co do weekendu w Wierzchucinku - z przyjemnością dołączę. Ale nie ten weekend. Jeszcze kończę swoją budkę. :-]

Zostały mi instalacje do skończenia. Coś nie działa mi ładowanie zdjęć na forum, dlatego zaniechałem raportowania o moim remoncie. Poza tym już niewiele się dzieje. Najbardziej ciekawe zdjęciowo było zrywanie dachu, instalacje są zwykłą dłubaniną, która zostaje na koniec i którą trzeba po prostu jakoś skończyć. Jak tylko budka wyjedzie chętnie będę umawiać się na spotkania w terenie. :-]:-]:-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe podejście to sprawy, ale czy solar 90W podładuje w ciągu zachmurzonego dnia rozładowany przez wieczór i noc 110Ah Aku.

pytam bo nie wiem i nawet nie wiem jak to obliczyć.

Czy w takiej sytuacji nie lepiej będzie podpiąć solar 3X40W. czy nie było by to pewniejsze.

ja też jeżdżę na dziko, i też preferuję takie spędzanie wolnego czasu.

Ale mam ze sobą dwójkę małych dzieci którym ciężko jest przypominać cały czas "dokręć kran bo pompka się nie wyłączyła", "zgaś światło"," wyłącz tv zgaś radio", itp. wtedy urlop zamienia się w obóz wojskowy. dlatego wolę mieć więcej prądu i spokojnie go ładować niż bawić się w ss-mana.

 

Jeśli chodzi o fotki to musisz je dość mocno zmniejszyć wtedy wchodzą bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam

honda 2 kilowaty zalatwia sprawe ,mozna znalezc uzywki onana 2-4 kilo zaokolo 500-1000 usd www.rvtrader.com w czesci parts generatorsmozna wtedy podlaczyc klime i cala reszte potrzebna przerobka z 110 na 230 volt reszta to lepienie, mozna kupic w europie ale ceny zaczynaja sie od 2000 euro wzwyz

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy, jestem zielony w temacie, ale zabieram się do instalacji akumulatora http://www.sonar.x12.pl/akumulator-marine-100ah-lm26mf-p-284.html prostownika http://www.sonar.x12.pl/ladowarka-ultipower-odwrotnego-pulsu-mikroprocesor-p-318.html i zabezpieczenia przed rozładowaniem. Założenie jest pospolite, podczas postoju na kempingach prostownik ładuje AKU z sieci, a podczas jazdy AKU dostanie 12 V z auta poprzez 13 pinowe gniazdo, (w samochodzie będzie zainstalowany przekaźnik, który poda zasilanie do przyczepy dopiero po odpaleniu silnika, co zapobiegnie obciążaniu akumulatora z przyczepy podczas odpalania silnika w aucie) Przerabiam narożne oświetlenie wewnętrzne przyczepy z 230V na 12V na ledach poprzez przepięcie kabli pod kanapą z 230V do puszki 12V, która dopiero zamontuje. Jakie jest niebezpieczeństwo ładowania akumulatora podczas jazdy z gniazda samochodowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem elektrykiem ale podpowiem z informacji zaczerpniętych z forum.

powinieneś poprowadzić osobny kabel z bezpiecznikiem który będzie ci ładował aku w przyczepie w czasie jazdy (pin nr 9) bo może instalacja samochodu nie wytrzymać takiego obciążenia. jak montowałem u siebie hak 13pin to elektryk podpiął mi instalacje przez jakiś moduł haka który zapobiega obciążeniu instalacji samochodu, fachowo mówią o tym że jest to wiązka dedykowana do konkretnego auta co za tym idzie droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez jakiś moduł haka który zapobiega obciążeniu instalacji samochodu, fachowo mówią o tym że jest to wiązka dedykowana do konkretnego auta co za tym idzie droższa.

 

3/4 samochodów z siecia CAN ma takie moduły haka .....ale one nie tyle zapobiegają obciążeniom ile pozwalają bezinwazyjnie i bezkolizyjnie wpiąć się w sieć i instalację samochodu . ECM silnika wie że podpieta jest przyczepa zmienia sie charakterystyka pracy silnika odcinane są czujniki parkowania z tyłu etc ..... :hmm:

 

 

Pamiętaj o przekroju kabla przekaźnik i bezpiecznik to konieczność .... :ok: poszukaj przekaźnika 70A z dokręcanymi stykami .... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedzę już na forum 4 godziny i czytam wszystkie posty dotyczące zasilania 12V z aku, i jestem coraz bardziej zdecydowany nie robić ładowania Aku z samochodu podczas jazdy, planuje na początku września wyjazd gdzie dojazd zajmie mi 3 dni, i głównie dlatego chciałem mieć gwarancje ładowania, ale przy aku 100Ah 3 dni spokojnie powinien dać radę a na miejscu podłącze się do ładowania i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aku 100Ah 3 dni spokojnie powinien dać radę

 

Pompka i oswietlenie tak z lodówką już nie da rady ..... :hmm: przy kwasówce rozładowanie poniżej 50% pojemnosci to destrukcja akumulatora wiec masz mozliwość obciążania go pradem 1a przez maksimum 50 godzin ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przespałem się z tematem i zaraz jadę kupić komplet na 13 pin, tym bardziej że Roger uświadomił mnie że w DE i A mogą sprawdzić czy podczas jazdy jest zakręcony zawór butli gazowej, ja do tej pory podczas jazdy chłodziłem lodówkę gazem. I teraz chciałbym to tak rozegrać że jeden kabel będzie podciągnięty do ładowania akumulatora a drugi będzie zasilał lodówkę podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepszą skuteczność lodówka osiąga na gazie potem na 220V a najsłabiej chłodzi na 12V ja bym ją przed wyjazdem schłodził na 220V a na trasie powinna utrzymać chłód na 12V.

wiem że ktoś na forum jeszcze robił przetwornice z 12V na 220V do pracy lodówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.