Skocz do zawartości

Przyczepy po 2015r z osobnym prysznicem


Teodor2424

Rekomendowane odpowiedzi

38 minut temu, piorun napisał(a):

Zerknąłem w specyfikację Adrii 2024, model Altea 552PK:

* przy DMC1500kg masa własna (fabryczna) wynosi 1235kg, masa w gotowości do jazdy 1320kg

* przy DMC1700kg masa własna (fabryczna) wynosi 1260kg, masa w gotowości do jazdy 1345kg

A to ciekawe, bo mam otwartego jeszcze PDFa Altei 552 PK przy standardowym DMC 1500, Data: 16.10.2023 i mam tak podane:

Masa niezaładowanego pojazdu ( kg ) 1170-1190

Masa w gotowości do jazdy min (kg) 1190-1210

Masa w gotowości do jazdy max (kg) 1367

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 116
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

7 minut temu, marian36 napisał(a):

A to ciekawe, bo mam otwartego jeszcze PDFa Altei 552 PK przy standardowym DMC 1500, Data: 16.10.2023 i mam tak podane:

Masa niezaładowanego pojazdu ( kg ) 1170-1190

Masa w gotowości do jazdy min (kg) 1190-1210

Masa w gotowości do jazdy max (kg) 1367

Na polskiej stronie faktycznie takie dane są podane, ale jak dla mnie mało to realne, w samej specyfikacji brak jest nawet amortyzatorów osi czy AKS'a.

Ja zawsze bazuję na katalogach z DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, piorun napisał(a):

Na polskiej stronie faktycznie takie dane są podane, ale jak dla mnie mało to realne, w samej specyfikacji brak jest nawet amortyzatorów osi czy AKS'a.

Ja zawsze bazuję na katalogach z DE.

Może tak być, w końcu w przypadku przyczep walka między producentami jest nie tylko na PLN, ale również i na kg, więc odchudzają "standard", żeby w katalogu lepiej wyglądało ;) A później 99,9% dilerów i tak dokłada 1 - 2 pakiety, bo inaczej jej nie sprzedadzą (amorki, ogrzewanie, ciepła woda, prysznic, AKS, itp).

Ja w ubiegłym roku byłem w Elcampie i tam oglądałem właśnie Alteę 552 PK - dość dobrze wyposażoną, bo miała ogrzewanie podłogowe, klimę FreshJet 1700 (fabryczną), potrójne łóżko piętrowe i jeszcze jakieś pierdoły (drobniejsze). Sprzedawca twierdził (nie wiem na ile to prawdziwa informacja), że w Adriach jest tak, że każdy egzemplarz, który zjeżdża z taśmy finalnie (już po dopasażeniu we wszystko) jest ważony i ta waga jest gdzieś w papierach zapisywana. Na moją prośbę sprawdzał ten egzemplarz, który oglądałem i mi podał, że waży 1271,5kg. I to by miało w miarę sens, bo do powyższych wag doszło około 100kg, więc pasuje. I tu do 1500 zostaje jeszcze prawie 230kg ładowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marian36 napisał(a):

A to ciekawe, bo mam otwartego jeszcze PDFa Altei 552 PK przy standardowym DMC 1500, Data: 16.10.2023 i mam tak podane:

Masa niezaładowanego pojazdu ( kg ) 1170-1190

Masa w gotowości do jazdy min (kg) 1190-1210

Masa w gotowości do jazdy max (kg) 1367

Masy pojazdu są różne w zależności od wyposażenia standardowego. Inna będzie masa dla DE a inna masa dla PL. 

2 godziny temu, piorun napisał(a):

Na polskiej stronie faktycznie takie dane są podane, ale jak dla mnie mało to realne, w samej specyfikacji brak jest nawet amortyzatorów osi czy AKS'a.

Bo w PL to nie jest wyposażenie standardowe, a w DE już tak. Stąd różnice w masach golców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marian36 napisał(a):

że w Adriach jest tak, że każdy egzemplarz, który zjeżdża z taśmy finalnie (już po dopasażeniu we wszystko) jest ważony i ta waga jest gdzieś w papierach zapisywana.

Dla pojazdu w wersji wyposażenia np. na PL idą masy z katalogu z wersji na PL. Jak dobierzesz ekstra wyposażenie to ono jest potem w homologacji, ale nie wlicza się wcale do masy pojazdu gotowego do jazdy.

Wystarczy spojrzeć na moją homologację na pozycje 13 gdzie podana jest homologowana masa pojazdu gotowego do jazdy i 13.2 gdzie mamy podaną masę ze wszystkimi dodatkami, które dobrałem:

image.png.e8650123331a40fa58d7b3940372cd7d.png

Czyli do DR zawsze idzie masa pojazdu gotowego do jazdy z poz. 13, natomiast wersja przyczepy z dodatkami jest ujmowana w pozycji 13.2. Oczywiście te masy nie miały nic wspólnego z rzeczywistościa ;) 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak dobrze to rozumieć?

13 - Mass of the vehicle in running order to jest goła wersja + woda + butla?

13.2 - Actual mass of the vehicle to jest realna masa własna pojazdu bez wody i butli itp? U mnie by sie to zgadzało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ciornyj napisał(a):

A jaki masz budżet? 

Standardowy jak na ten rozmiar cepki: 120 -140k brutto. Tylko myślałem nad leasingiem na 3 lata wpłata 60k , tylko czy to się opłaca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Crn napisał(a):

Czyli jak dobrze to rozumieć?

13 - Mass of the vehicle in running order to jest goła wersja + woda + butla?

To jest wersja z wyposażeniem dla danego kraju + woda + pełna butla + woda w spłuczce jesli jest + woda w kibelku.

15 minut temu, Crn napisał(a):

13.2 - Actual mass of the vehicle to jest realna masa własna pojazdu bez wody i butli itp? U mnie by sie to zgadzało

To masa własna pojazdu wraz ze wszsytkimi dobranymi dodatkami. Pozycja 13 ląduje w dowodzie rejestracyjnym jako masa własna pojazdu. Pozycja 13.2 to w zasadzie dla naszej wiadomości 

11 minut temu, Teodor2424 napisał(a):

Standardowy jak na ten rozmiar cepki: 120 -140k brutto. 

No to bierz nową i się nie zastanawiaj. Za 120-140k masz tą Altee 552 PK z klimą, ogrzewaniem podłogowym i ultraheatem. One są bardzo dobrze wyposażone bo w standardzie mają już podłączenie do aku, ładowarkę, panel sterowania itd. 

12 minut temu, Teodor2424 napisał(a):

Tylko myślałem nad leasingiem na 3 lata wpłata 60k , tylko czy to się opłaca?

Kwestia jakie warunki leasingu. Może się opłacać a wcale nie musi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Teodor2424 napisał(a):

Standardowy jak na ten rozmiar cepki: 120 -140k brutto. Tylko myślałem nad leasingiem na 3 lata wpłata 60k , tylko czy to się opłaca?

Jak masz taki budżet to ja bym brał te Alteę 552 PK z klima, ewentualnie zobaczył czy w Niemczech nie ma też czegos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam specyfikacje przyczepy, ktoś coś może doradzić i ewentualnie przyjrzeć się ofercie, żeby nie było wtopy?

Sprzedawca zapewnia mnie że podłoga jest ogrzewana, mam wątpliwości. Mogę zrozumieć że klimę dołożyli u nas w PL, ale podlogowkę? 

Screenshot_20240609_112019_Samsung Notes.jpg

20240609_112430.jpg

20240609_112455.jpg

20240609_112513.jpg

20240609_112535.jpg

20240609_112553.jpg

20240609_112610.jpg

20240609_112626.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest specyfikacja tej konkretnej przyczepy tylko ogólna modelu 552PK na rynek PL, nawet AKS jest jako opcja. Jedynie homologacja jest od tej oferowanej budki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Która to budka? Klima też może być dołożona w fabryce, wątpie aby dealer ot tak sobie dołożył klimę. Ogrzewanie podłogowe tylko w fabryce, tego się nie da dołożyć u dealera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, jacek00 napisał(a):

Która to budka? Klima też może być dołożona w fabryce, wątpie aby dealer ot tak sobie dołożył klimę. Ogrzewanie podłogowe tylko w fabryce, tego się nie da dołożyć u dealera

No właśnie a dealer ma specyfikacje od każdej konkretnej budy? Bo coś mnie zastanawia ta podłoga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Teodor2424 napisał(a):

No właśnie a dealer ma specyfikacje od każdej konkretnej budy? Bo coś mnie zastanawia ta podłoga.

No ma, czemu ma nie mieć? W ofercie powinno być wyszczególnione wyposażenie dodatkowe. I specyfikacja to nie homologacja, którą wkleiłeś powyżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.