Skocz do zawartości

Przyczepa z USA a pick up z UK/EU


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem tu nowy zdążyłem się już przywitać teraz przyszedł czas na rozwiązywanie problemów :D Nabyłem Keystone Couagar 292RKS, po kupnie (jeszcze nie odebrany) dotarło do mnie że to nie takie hop aby wyruszyć tym w drogę. Proszę powiedzcie mi do jakiego pickupa z rynku UK/EU po zamontowaniu zaczepu będę mogł wyjechać tym bezpiecznie na drogę. Piszę bezpiecznie ponieważ trzeba rozwiązać jakoś problem elektrycznych hamulców, stoję pod scianą i nie wiem co zrobić. Przerabiał ktoś temat? Wiem że sama wymiana wtyczki z USA na EU nie wystarczy bo będzie cyrk w oświetleniu... Są chyba jakieś zewnętrzne sterowniki do monitorowania układu hamowania ale jak to ogarnąć? Każdy pickup się z tym połączy? Pomocyyy :D

IMG_20240526_161135.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W UK sie da tylko trzeba miec odpowiednie prawo jazdy.

Sprawdz dach, w tych przyczepach dach jest z membrany (materialu) i pewnie w Twojej przecieka wiec bedziesz mial zabawy ;)


W PL nie jestem pewien (masz dozwolona szerokosc 2.55m) - wiem za to cos innego, wielkie to i nie wszedzie tym dojedziesz ;)

Musisz miec specjalny zaczep na pake do pickupa i modul do obslugi hamulcow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@IamLargo właściciel autocampu mazury takim czymś jeździ 

Może poszperaj w necie albo się skontaktuj z facetem.

@mundek28 nie męcz dupy, bo takie pieprzenie nic nie wnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałem na dane tej przyczepy i nic naszego/europejskiego tego nie łyknie. Wg. tego https://www.jdpower.com/rvs/2008/keystone-rv/m-292-rks/4098311/specs

5,5t DMC i 753 kg nacisku na hak/siodło. Do tego trzeba coś z seri 250/2500 pikapów usa. Coś takiego https://www.cars.com/articles/2024-gmc-sierra-2500-denali-ultimate-review-bigger-better-even-more-expensive-467503/

i wszystko inne tej wielkości.

I z tego co się orientuje to większość pikapów usa serii 250/2500 ma już sterowanie elektryczne hamulcami w p-pie

Edytowane przez Tomiy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tym dmc to faktycznie zaden pickup europejski tego nie pociągnie, ale poza dmc moze byc problem z zastosowaniem siodła bo wersje europejskie nie maja fabryczych mocowac, pozostaje ci chyba tylko pociagniecie jakiegos pickupa z usa, ale wtedy odpadnie ci problem podłaczenia elektryki, działania hamulcow, ale dojdzie kwestia przerobienia holownika na wersje eu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże Sierry, Silverado, Ramy. Wg mnie do czegoś takiego to nawet nie 250/2500, ale 350/3500 HD z osią  na bliźniakach. 
Widuję podobny zestawik regularnie na żywca 2x w roku, właśnie na bliźniaku z tyłu, nie wyobrażam sobie tego na light truck-u na pojedynce. To już nawet nie chodzi o same opony i naciski, ale sam most, wytrzymałość dyfra i łożysk. Starczy spojrzeć na most - pochwy, „orzech” - inna liga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było że teoretyzuję, porównaj sobie dane techniczne mostów Dana 60 („pojedynki” w 250/2500) i Dana 80 (duble do 350/3500 HD). Średnice pochw, grubość (średnicę) wałków półosi, liczbę klinów na wieloklinach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś "bezpiecznie". Teraz inne (w znaczeniu bardziej "liberalne") przepisy w UK. Amarok dla czegoś takiego to mała popierdółka, jazda tym to typowe "ogon merda psem", a nawet bardziej - pies pójdzie tam, gdzie postanowi ogon. Czyli wywalamy warunek "bezpiecznie". Co amarok da radę? Raz w roku przeciągnąć toto ostrożnie parędziesiąt km tam i z powrotem. Przy odobinie szczęścia i umiejętności to by było na tyle. Oczywiście, z tym nie jeździ się na długie regularne wyprawy, ale jak to napisał klasyk, znaj propoporcjum, mocium panie. Dla europejskich pickupów to m.zd. za duże wyzwanie (choćby delikatna rama i zawieszenie) - pickup europejski i "prawdziwy" (nie robiony jako model globalny bulwarówki z odkrytą paką, ale jako wół roboczy dla farmera) amerykański to jak jeleń vs słoń. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, IamLargo napisał(a):

Widziałem coś takiego z vw amarokiem obok w uk, gość tym targa ale nie odpisuje w sprawie hamulców. Kwestię tego chciał bym najbardziej rozwiązać. W UK są lekko inne przepisy do ciągania tego.

Nie słyszałem aby amarok mógł pociągnąć więcej niz 3,5t, ale przy siodle może jest inaczej. W europie nie projektuje się po prostu aut "cywilnych" do ciągarnia takich ciężarów

 

3 godziny temu, czyś napisał(a):

Żeby nie było że teoretyzuję, porównaj sobie dane techniczne mostów Dana 60 („pojedynki” w 250/2500) i Dana 80 (duble do 350/3500 HD). Średnice pochw, grubość (średnicę) wałków półosi, liczbę klinów na wieloklinach. 

Oglądam czasami filmy jak i czym ludzie z USA podróżują, i 7,5t. ciągną HD 2500 np sierrą 6,3 diesel, więc 5,5t. tym bardziej. I to nie jest jakieś tam turlanie się 50km/h, tylko normalna jazda autostrada 120-130 km/h. Zresztą gościu z filmu powyżej ma właśnie do takiej przyczepy 250 HD. Z wypowiedzi polaków mieszkających w usa i ciągających wcześniej po europie budy, układ pikap+naczepa+hamulec elektryczny jest znacznie stabilniejszy.

Na ostatnich targach w Nadarzynie rozmawiałem z ludźmi importującymi z Usa takie cacka. Przy mniejszej budzie takiej do 3.5t to może i da rade europejczykiem, ale trzeba się liczyć, ze przy wyjazdach - Chorwacja, Grecja, itd skrzynie szybko polecą

Edytowane przez Tomiy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Napisz do Szeryfa z USA. Jest na naszym forum. On ma Rama 250 z elektrycznym sterowaniem z kabiny które dozuje siłę hamowania.  Tyle ze bude z dyszlem.

Na pewno Ci pomoże i podpowie co kupić i jak szukać.  Na pewno auto musi mieć 2 wtyczki i najlepiej zamontowane już siodło.

Co do jazdy po Europie jest to możliwe,  bo systematycznie widuję ekipę cyrkową z Czech,  która ma takie cacko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.