Skocz do zawartości

Leśniczówka, Everest Off-Road MT Camp


cezarypl

Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie doczekałem się odbioru zamówionej przyczepki. Leśniczówka, bo holownik to leśniczy, który bardzo lubi jeździć po lasach :)

Wymiary wnętrza sypialnianego: szer. 147cm wys. 140cm, długość 224cm. Kuchnia o głębokości 50cm.

Grubość ścian i dachu ok 30mm płyty wypełnionej XPS. Podłoga, sklejka wodoodporna 22mm

Dwoje drzwi jak w przyczepach Careta, okna polskiego producenta z moskitierami i zaciemniającymi żaluzjami.

DMC 1000kg, ciężar przyczepy ze zdjęć 420 kg. Hamulec najazdowy Alco z zakresem 750-1000kg. Amortyzatory.

Lampy led wraz ze światłem cofania.

Planuję wykonanie: łóżka składanego do pozycji kanapy z oparciem, odchylanego stolika kawowego.

Pod łóżkiem trzy szuflady o długości 110cm, a w jednej z nich toaleta turystyczna wysuwana na noc.

W kuchni lodówka kompresorowa 47 dm3, zlewozmywak, pod blatem kanistry na wodę czystą i brudną, wisząca szafka kuchenna odchylana oraz kuchenka na kartusz.

Szyta na miarę bakista z blachy aluminiowej ryflowanej. W bakiście: GasBank 11l, ogrzewacz gazowy Propex HS 2000, LiFePo4 100Ah, Victron DC/DC i Victron MPPT.

Zawór do tankowania GasBanku i szybko-złącze do grilla.

Na dachu panel PV 200 Wp i pewnie jakieś zadaszenie 260cm, najchętniej na korbę.

 

 

20240517_135708.JPG

20240517_144537.JPG

20240517_144557.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Ciekawy pojazd, kiedy pierwszy wypad?

Jak się uporam ze zbrojeniami:) to na początek gdzieś w Polsce. Później, we wrześniu Chorwacja.

Na pierwszy rzut montaż panelu i budowa bakisty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy, niecodzienny temat i przyczepa. A leśniczy jest prawdziwym leśniczym czy takim co lubi jeździć po lasach ale nikomu o tym nie mówi? 🤣

Generalnie kojarzę kilka takich podejść do przyczepy w offroad ale niestety albo to był raczej wycieczkowóz tylko po lekko wyboistych drogach albo unieruchamiał terenówkę. Sam sporo spędziłem za kółkiem terenówki i ogon zapewne by mnie pogrążył nie raz. A nie pisze o topieniu a raptem lekkim leśnym błotku :) albo nieco większym wzniesieniu. 

Ale generalnie koncept terenówki z przyczepą to genialne zestawienie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego typu pojazdy znam wyłącznie z Internetów i to raczej z jakichś filmów reklamowych, fanie będzie poobserwować projekt w bliższych i bardziej realnych internetach 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru Forester absolutnie nie jest autem terenowym, bo ten model nie posiada reduktora, a ramy jak prawdziwa terenówka nie miał żaden z modeli, ale za to nie boi się leśnych dróg. Stały napęd na 4 koła 50% X 50% bez żadnych kompromisów w postaci załączania się napędu na tył w jakiś częściach sekundy.

W tym zestawie mogę śmiało jechać autostradą, a także skręcić do lasu i bez problemu zamieszkać na dziko. Skos z tyłu przyczepy pozwala na bezpieczne pokonywanie leśnych duktów. Nie zamierzam taplać się w błocie, będę wjeżdżał tylko tam gdzie traktor będzie miał blisko:D

Na kemping też zawitam. Zamysł był taki, aby można było przeżyć dwa/trzy dni bez konieczności dostępu do cywilizacji.

Wcześniej podróżowałem T4 Multivan miałem tam niezbędnie wyposażenie, czyli ogrzewanie Webasto, łóżko, toaletę i lodówkę. W jednym miejscu nocowaliśmy, max dwa dni.

T4-ka stała się leciwa i kapryśna, więc trochę było trudno utrzymać auto w perfekcyjnie niezawodnym stanie gotowym na dłuższe wyjazdy i tylko turystyczne.

Foresterem jeżdżę na co dzień, przez co auto jest zawsze gotowe jechać w trasę.

Ten model przyczepy nie nadaje się do offroad'u. Jedyne zalety to ścięty tył, który ma mniejszą możliwość haczenia o korzenie, a niewielkie rozmiary przyczepy nie będą łamały gałęzi drzew w lesie.

To są kompromisy. Jedni jeżdżą z trzypokojowym domkiem ze wszelkimi wygodami, a inni z namiotem, z twardymi ścianami.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, marek230482 napisał(a):

Fajna koncepcja :) a nie dało się zrobić krótszego dyszla? bo to jest widzę słaby punkt teraz. 

Ciekawe jak to zagospodarujesz, czekamy na relacje :D 

Nie miałem pojęcia że może być krótszy dyszel.

Ale na tym co jest, wyląduje bakista.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marek230482 Ależ Ty masz oko. Faktycznie dyszel ma 145 cm długości. Dyszel w innej mojej, towarowej Temared ma 100 cm.

Wydawałoby się że im dłuższy dyszel, tym lepiej, ale jednak nie we wszystkich aspektach życia:D

Na szczęście są w dyszlu dodatkowe fabryczne otwory, które pozwolą go skrócić o 12 cm. To znaczy, przesunąć w głąb podwozia.

Producent przyczepy przewiduje montaż na dyszlu bagażnika rowerowego, i / lub bakisty. Pewnie stąd ta długość wynika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, cezarypl napisał(a):

 

Nie miałem pojęcia że może być krótszy dyszel.

Ale na tym co jest, wyląduje bakista.

No właśnie. Lepiej chyba przy tak mikrych rozmiarach zrobić większą bakistę niż skracać dyszel. Sam pisałeś, że to nie przeprawowy zestaw B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.05.2024 o 12:45, BUMERANG napisał(a):

No właśnie. Lepiej chyba przy tak mikrych rozmiarach zrobić większą bakistę niż skracać dyszel. Sam pisałeś, że to nie przeprawowy zestaw B)

Przekonałeś mnie. Potrzebuję prawie 100 cm dyszla, aby korzystać z maksymalnego skrętu auto/przyczepa. Na bakistę zostaje 47 cm głębokości.

Odkręcę stopę pod zaczepem i trochę przeniosę koło podporowe, będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.