Skocz do zawartości

Idzie nowe 8 - Burstner Premio 495 TK


Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, marian36 napisał(a):

Hej,

Mam problem z zarejestrowaniem tej przyczepy. Ona fabrycznie miała DMC 1400, ale zmieniałem na 1500 (już po wyprodukowaniu ale bez zmiany podwozia oczywiście).

Dziś mnie z wydziału komunikacji wygonili, bo oświadczenie dilera o 1500 nie pokrywa się z danymi w ITS (gdzie dalej jest 1400). Analogicznie nie zgadza się nacisk na oś. Mam zaświadczenie od producenta ale jest po niemiecku i w urzędzie go ignorują, chyba że będę miał tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego. Diler mówi, że sprzedają dziesiątki przyczep i nigdy z ITS nie było problemu i oni tego nigdy nie zmieniali.

Czy ktoś się z tym spotkał? Kto ma rację?

Kupowałem przyczepę w DE, więc oświadczenie dealer'a musiałem sam przygotować i dać tylko do podpisu. Zrobiłem błąd w nacisku na oś i przy rejestracji w WK odrzucili mi to oświadczenie właśnie z powodu braku zgodności z tym co mieli w systemie ITS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 298
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

8 minut temu, piorun napisał(a):

Kupowałem przyczepę w DE, więc oświadczenie dealer'a musiałem sam przygotować i dać tylko do podpisu. Zrobiłem błąd w nacisku na oś i przy rejestracji w WK odrzucili mi to oświadczenie właśnie z powodu braku zgodności z tym co mieli w systemie ITS.

No ale tutaj to Ty zrobiłeś błąd i była niezgodność. Rozumiem, że musiałeś dostarczyć poprawione oświadczenie i tyle. Ale u mnie jest w drugą stronę. Zmieniły się parametry przyczepy (na moją prośbę), a w ITS nic się nie zmieniło. Kto powinien do ITS wprowadzić nowe wartości (DMC i nacisk na oś)? Producent, diler, wydział komunikacji, czy ja? Czy w ogóle ktoś jeszcze inny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marian36 napisał(a):

No ale tutaj to Ty zrobiłeś błąd i była niezgodność. Rozumiem, że musiałeś dostarczyć poprawione oświadczenie i tyle. Ale u mnie jest w drugą stronę. Zmieniły się parametry przyczepy (na moją prośbę), a w ITS nic się nie zmieniło. Kto powinien do ITS wprowadzić nowe wartości (DMC i nacisk na oś)? Producent, diler, wydział komunikacji, czy ja? Czy w ogóle ktoś jeszcze inny?

Tak, chodziło mi tylko o to, że faktycznie weryfikują dane w ITS i musi im się wszystko zgadzać aby bez przeszkód zarejestrować pojazd.

Jeżeli od Ciebie wymagają jedynie tłumaczenia przysięgłego zaświadczenia od producenta to bym się nawet nie zastanawiał, to będzie najszybsza ścieżka. Przeważnie jak są wątpliwości to kierują jeszcze na SKP i wymagają oświadczenia od diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piorun napisał(a):

Tak, chodziło mi tylko o to, że faktycznie weryfikują dane w ITS i musi im się wszystko zgadzać aby bez przeszkód zarejestrować pojazd.

Jeżeli od Ciebie wymagają jedynie tłumaczenia przysięgłego zaświadczenia od producenta to bym się nawet nie zastanawiał, to będzie najszybsza ścieżka. Przeważnie jak są wątpliwości to kierują jeszcze na SKP i wymagają oświadczenia od diagnosty.

Od diagnosty nic nie dostaną, bo przyczepa jest nowa i co diagnosta ma do powiedzenia? Wg mnie producent wystawił papiery na podniesienie DMC, tylko ta informacja nie trafiła do ITS. I o ile można to załatwić tłumaczeniem, o tyle wątpię, aby to była normalna ścieżka. Wg mnie ktoś jednak powinien te nowe dane wprowadzić do ITS. Tylko kto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marian36 napisał(a):

Hej,

Mam problem z zarejestrowaniem tej przyczepy. Ona fabrycznie miała DMC 1400, ale zmieniałem na 1500 (już po wyprodukowaniu ale bez zmiany podwozia oczywiście).

Dziś mnie z wydziału komunikacji wygonili, bo oświadczenie dilera o 1500 nie pokrywa się z danymi w ITS (gdzie dalej jest 1400). Analogicznie nie zgadza się nacisk na oś. Mam zaświadczenie od producenta ale jest po niemiecku i w urzędzie go ignorują, chyba że będę miał tłumaczenie przez tłumacza przysięgłego. Diler mówi, że sprzedają dziesiątki przyczep i nigdy z ITS nie było problemu i oni tego nigdy nie zmieniali.

Czy ktoś się z tym spotkał? Kto ma rację?

Skoro przyczepa jest homologowana na maks 1400 kg, a Ty chcesz 1500 kg to czemu Cię dziwi, że WK nie chce tego zarejestrować? Nie chcą bo nie moga. A ITS ma dane z homologacji, jeśli ta nie przewidywała większego DMC to znaczy, że większe DMC nie jest możliwe. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jacek00 napisał(a):

Skoro przyczepa jest homologowana na maks 1400 kg, a Ty chcesz 1500 kg to czemu Cię dziwi, że WK nie chce tego zarejestrować? Nie chcą bo nie moga. A ITS ma dane z homologacji, jeśli ta nie przewidywała większego DMC to znaczy, że większe DMC nie jest możliwe. 

Ale ona ma możliwość zmiany na 1500 wraz z nowymi papierami itp. To informacja od dilera, diler wystąpił do producenta o nowe dokumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Od diagnosty nic nie dostaną, bo przyczepa jest nowa i co diagnosta ma do powiedzenia?


Ja miałem dwa wyjścia - załatwić poprawne oświadczenie od dealer'a lub rejestracja na tablice tymczasowe, wizyta na SKP i powrót to WK z oświadczeniem od diagnosty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piorun napisał(a):

Zrobiłem błąd w nacisku na oś i przy rejestracji w WK odrzucili mi to oświadczenie właśnie z powodu braku zgodności z tym co mieli w systemie ITS.

Ja też zrobiłem błąd bo obniżałem DMC z 1800kg do 1600 i założyłem że i oś będzie ta co ma homologację na 1600-1700kg. W urzędzie powiedzieli, że ITS nie ma takiej wartości kN dla mojej osi (finalnie okazało się, że była 1800kg tylko z obniżonym DMC), ale zarejestrowali z miejsca na tymczasowy dowód tylko powiedzili, że wyślą zapytanie do ITS. Finalnie ITS klepnął i ten nieprawidłowy dla tej osi nacisk.

31 minut temu, piorun napisał(a):

Ja miałem dwa wyjścia - załatwić poprawne oświadczenie od dealer'a lub rejestracja na tablice tymczasowe

a mi dali bez problemu normalne, ale może przez to, że u mnie różnica była na moją niekorzyść bo w dół :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, eastnomad napisał(a):

Ja też zrobiłem błąd bo obniżałem DMC z 1800kg do 1600 i założyłem że i oś będzie ta co ma homologację na 1600-1700kg. W urzędzie powiedzieli, że ITS nie ma takiej wartości kN dla mojej osi (finalnie okazało się, że była 1800kg tylko z obniżonym DMC), ale zarejestrowali z miejsca na tymczasowy dowód tylko powiedzili, że wyślą zapytanie do ITS. Finalnie ITS klepnął i ten nieprawidłowy dla tej osi nacisk.

a mi dali bez problemu normalne, ale może przez to, że u mnie różnica była na moją niekorzyść bo w dół :hmm:

Ogarnąłem poprawione zaświadczenie i obyło się bez tablic tymczasowych, powiedzili mi gdzie jest błąd i ile kN powinno być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marian36 napisał(a):

Ale ona ma możliwość zmiany na 1500 wraz z nowymi papierami itp. To informacja od dilera, diler wystąpił do producenta o nowe dokumenty.

Ale pytanie co było w pierwotnej homologajci. Tam powinno być info o możliwości podniesienia danej budy do 1500 kg. Jeśli w homologacji tej informacji brak to co mają zrobić? No i czemu od razu nie wziąłeś kwitów na 1500 kg? 

Jeśli kN się nie zgadza to trzeba poprawić oświadczenie. Miałem to samo w Adrii, gdzie obniżałem z 1350 kg na 1300 kg. Też kN się nie zgadzało i dealer poprawiał zaświadczenie.

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jacek00 napisał(a):

No i czemu od razu nie wziąłeś kwitów na 1500 kg? 

Może w międzyczasie holownik się zmienił albo b+e lub b96 zrobił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment, bo chyba mamy tu niezrozumienie.

Ja w ogóle nie brałem 1400, to jest nowa przyczepa, która miała w momencie oferowania jej do sprzedaży DMC 1400 i diler mnie poinformował (na moją prośbę, czy można podnieść do 1500), że można (za 125 euro), więcej już podnieść nie można. Na moją prośbę, diler wysłał wniosek do producenta o nowe papiery (cokolwiek to ma znaczyć) i coś dostałem. Nie wiem co, nie znam się. Mam jakieś zaświadczenie od producenta, ale po niemiecku, mam naklejkę z DMC 1500 (nie wiem co ja mam z nią zrobić). Mam też zaświadczenie od dilera (po polsku), że jest DMC 1500 i że jest nacisk na oś 14,7.

Te wartości z zaświadczenia od dilera (DMC i nacisk na oś) nie zgadzają się (wg wydziału komunikacji) z danymi w ITS (tam jest odpowiednio 1400 i 13,72).

WK odmawia zarejestrowania przyczepy, bo jest niezgodność zaświadczenia z danymi w ITS.

Więc opcje są dwie:

1. Faktycznie nie można było podnieść DMC, ale w takim razie co ja dostałem? Przecież to całkiem bez sensu,

2. Można było, ale po uruchomieniu tej procedury poza dodatkowymi dokumentami ktoś (kto?) powinien wpisać do ITS nowe dane, a tego nie zrobił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marian36 napisał(a):

Mam jakieś zaświadczenie od producenta, ale po niemiecku

To normalne. Ono w przypadku przyczep niemieckich zawsze jest takie.

17 minut temu, marian36 napisał(a):

mam naklejkę z DMC 1500 (nie wiem co ja mam z nią zrobić)

Nakleić w miejscu też z DMC 1400kg. Najprawdopodobniej w bakiście będzie ta naklejka.

18 minut temu, marian36 napisał(a):

Mam też zaświadczenie od dilera (po polsku), że jest DMC 1500 i że jest nacisk na oś 14,7.

I prawidłowo bo musi być żeby w PL zarejestrować pojazd (również przyczepę).

19 minut temu, marian36 napisał(a):

1. Faktycznie nie można było podnieść DMC, ale w takim razie co ja dostałem? Przecież to całkiem bez sensu,

Według mnie można było i tu jest ok.

20 minut temu, marian36 napisał(a):

2. Można było, ale po uruchomieniu tej procedury poza dodatkowymi dokumentami ktoś (kto?) powinien wpisać do ITS nowe dane, a tego nie zrobił.

Może jest tak, że takiej konfiguracji czyli ten model z takim dmc w bazie ITS nie ma jeszcze i jesteś pierwszy ale według mnie w urzędzie powinni Ci wydać dowód miękki i tablice oraz skierować zapytanie do ITS. Oni by to zweryfikowali i albo sami uaktualnili swoją bazę albo odpytali Ciebie o dodatkowe dokumenty to potwierdzające (może nawet te po niemiecku byłyby wystarczające i tłumaczyć nie byłoby potrzeby). Według mnie urzędnik czy urząd Cię obsługujący wyszedł przed szereg (według mnie niezasadnie) i zrobił problem którego nie ma bo nie on powinien o tym decydować. 
Teraz pytanie tylko czy warto się z nimi użerać czy może faktycznie tak jak napisał wyżej @piorun nie przetłumaczyć (wiadomo dodatkowy koszt) ale mieć to z głowy i pościć sprawę dalej. Pewnie czasowo tak będzie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro planuję uderzyć do urzędu jeszcze raz i zażądać rejestracji warunkowej (żeby uniknąć kary za brak rejestracji w ciągu 30 dni od wystawienia faktury). W tym czasie będę próbował po dobroci. Wg mnie jest tak, jak pisze @eastnomad i można podnieść DMC do 1500 bez zmian technicznych (tak też jest w konfiguratorze), a urząd nie wie co ma ze sobą zrobić i nawet nie próbują pomóc człowiekowi, tylko odrzucić wniosek, bo tak najłatwiej.

Diler mi mówił, że sprzedają dziesiątki przyczep i nigdy nie było takiej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.