Skocz do zawartości

Idzie nowe 8 - Burstner Premio 495 TK


Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupowałem przyczepę z placu, więc formalnie niczego nie zamawiałem. Przyczepa na placu miała DMC 1400, o czym byłem informowany. Niemniej pytałem czy możemy jej podnieść DMC i jak tak, to do ilu. Po konsultacji z producentem (a przynajmniej taka wersja została mi przedstawiona) diler odpisał, że można podnieść do 1500 w cenie 125 euro.

Wówczas po uzgodnieniu szczegółów zakupu (głównie cena) zdecydowałem się ją kupić, nadal miała DMC 1400, zmiana miała być prowadzona już pode mnie po zakupie.

W umowie, w specyfikacji mam wpisane, że ma DMC 1400, z resztą nie wiem na jakiej podstawie miałoby być wpisane coś innego, skoro tyle właśnie miała.

Wątek podniesienia DMC omawiałem na WhatsApp'ie oraz mailowo ze sprzedawcą.

Dostałem zapewnienie, że to tylko formalność. Po zakupie pytali, czy to DMC podnosimy, czy na razie zostawiamy 1400, odpisałem, że od razu podnosimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 288
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, jacek00 napisał(a):

Z ciekawości to masz możliwość sprawdzenia tabliczki na osi? Jaka tam widnieje wartość? 

Ja fizycznie nie, bo za daleko, ale mogę poprosić dilera (o ile czegoś nie ściemni).

Wszystko mi pasowało, bo wg konfiguratora jest możliwość podniesienia DMC z 1400 do 1500 bez zmiany podwozia (w cenie 250 euro, czyli jedyna dziwna rzecz, że 2x drożej niż za pośrednictwem dilera). Dopiero podniesienie do 1600 i 1700 powodowało zmianę podwozia (i masy własnej).

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, marian36 napisał(a):

Wszystko mi pasowało, bo wg konfiguratora jest możliwość podniesienia DMC z 1400 do 1500 bez zmiany podwozia

Bo tak w zasadzie powinno być. Tylko wtedy w homologacji powinna być, w polu 16.2, wartość 1500 kg i na tabliczce też powinieneś mieć dokładnie te dwie wartości wbite. U mojej znajomej w Weinsbergu też tak dokładnie jest. Buda fabrycznie wyszła z DMC 1100 kg, w papierach jej maks to 1300 kg, oś też do 1300 kg i na tabliczce dwie wartości. 

Co do samego papieru od producenta, to on też nie spełnia naszych krajowych wymagań. Tam masz napisane, że producent nie widzi przeciwskazań do rejestracji z DMC 1500 kg, bo opony są ok. Tak w skrócie. Natomiast polskie przepisy wymagają oświadczenia potwierdzającego, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Opony nikogo nie interesują. I tu takowego oświadczenia absolutnie nie ma. Już pomijam, że WK ma homologację gdzie czarno na białym widać, że pojazd nie jest homologowany na wnioskowane dane techniczne.

Do tego samo oświadczenie dealera o danych i informacjach o pojeździe też zawiera nieprawdę. Dealer tam oświadcza, że pojazd odpowiada pod każdym względem typowi opisanemu w świadectwie homologacji co jest nieprawdą, bo z homologacji jasno wynika, że DMC tego pojazdu to 1400 kg a nie 1500 kg. Te dane w oświadczeniu dealera muszą się zgadzać z danymi wynikającymi z homologacji na których to oświadczenie się opiera, tu nie powinno być żadnych rozbieżności.

Niestety w Polsce  przepisy dopuszczają zwiększenie DMC tylko do wartości z pierwotnej homologacji. Więc jak pierwotna homologacja nie przewidywała większego DMC to formalnie takiego DMC nie da się zwiększyć, bo po prostu zabraniają tego przepisy. Może tu właśnie się rozchodzi o tą homologację, gdzie producent w polu 16.2 nie uwzględnił większego DMC pojazdu? Nie wiem :niewiem:

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diler mi mówi, że na moją prośbę przesłali VIN do producenta z pytaniem czy można zwiększyć DMC i producent odpowiedział, że tak, do 1500.

Może właśnie nie ma problemu technicznego, tylko jest prawny? W Niemczech by tak zarejestrowali, bo są inne wymogi, a w Polsce nie chcą, bo homologacja tego swego czasu nie przewidywała i już jest po zawodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, marian36 napisał(a):

Diler mi mówi, że na moją prośbę przesłali VIN do producenta z pytaniem czy można zwiększyć DMC i producent odpowiedział, że tak, do 1500.

No próbuj rejestrować to raz :) Dwa może niech polski dealer poprosi o papier z info, że ten Twój pojazd jest homologowany na 1500 kg i producent wyraża zgodę na taką rejestrację. Tylko IMO istotne aby się tam właśnie znalazła ta informacja o tej homologacji. Może coś takiego wtedy by przeszło? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, marian36 napisał(a):

A co z tabliczką na osi? Domagać się zdjęcia?

Poproś. Bo jak na tabliczce masz np tylko 1400 kg, to wtedy będziesz miał jasność, że buda w ogóle więcej mieć nie może. Chociaż nie kojarzę osi na 1400 kg. Są na 1300 kg, na 1350 kg i potem na 1500 kg. Ale kto wie co tam wsadzili? :)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba próbować cisnąć tego dealera według mnie. Pisałeś, że twierdzi że już wielu przyczepom tak podnosili DMC ale wątpię że nawet jeśli to w homologacji były dane jak u Ciebie stojące w sprzeczności z taką możliwością. Niech bierze się za robotę bo to co teraz się okazało to według mnie ewidentnie jego wina i tych papierów w ogóle nie powinien Ci przekazać tylko sam powinien je oznaczyć (homologację ) jaką podejrzaną i najpierw wyjaśnić to z producentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym, niestety tu mamy dużą wtopę.

Kolejny problem jest taki, że jutro mi mija 30 dni od wystawienia faktury, więc jak jutro nie złożę papierów o rejestrację, to mi przywalą karę 500zł za nie dotrzymanie terminu. Z kolei jak złożę te papiery, to już się nie wycofam z zakupu, gdyby się okazało, że jednak zostaje 1400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wolałbym chyba zaryzykować i na razie póki się nie wyjaśni nie rejestrować. Nawet kosztem narażenia się tym na tą grzywnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co na to Hymer Poznań czyli dealer? Rozmawiasz już z kimś z kierownictwa? To niewiarygodne, że tak można traktować klienta.

Edytowane przez Bercik77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marian36 napisał(a):

Diler sprawdził też czy w Poznaniu by na podstawie tych dokumentów przyczepę zarejestrowali i tam jest zgoda na rejestrację warunkową.

To chyba nie pozostaje Ci nic ponadto by udać się ponownie do urzędu i jeśli nadal będą się upierać zażądać na piśmie tej odmowy, może wtedy się ugną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, marian36 napisał(a):

Na razie dostałem zdjęcie z osi i jest 1500kg.

Diler sprawdził też czy w Poznaniu by na podstawie tych dokumentów przyczepę zarejestrowali i tam jest zgoda na rejestrację warunkową.

No to nie pozostało ci nic innego tylko zmienić miejsce zamieszkania :) Będzie szybciej :) A później przerejestrować ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.