Skocz do zawartości

Idzie nowe 8 - Burstner Premio 495 TK


Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, marian36 napisał(a):

a urząd nie wie co ma ze sobą zrobić i nawet nie próbują pomóc człowiekowi, tylko odrzucić wniosek, bo tak najłatwiej.

Niestety w polskich urzędach jest pełna dowolność i niestety każdy sam wymyśla zasady poprzez nadinterpretację tych istniejących. 
Możesz faktycznie spróbować jeszcze raz po dobroci jak się nie uda to zarządzać rozmowy z kierownikiem a jeśli i to nie pomoże to zarządzać pisemnej odmowy żeby móc potem jakbyś chciał pójść z tym do wyższej instancji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 298
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jutro planuję uderzyć do urzędu jeszcze raz i zażądać rejestracji warunkowej (żeby uniknąć kary za brak rejestracji w ciągu 30 dni od wystawienia faktury). W tym czasie będę próbował po dobroci. Wg mnie jest tak, jak pisze [mention=33699]eastnomad[/mention] i można podnieść DMC do 1500 bez zmian technicznych (tak też jest w konfiguratorze), a urząd nie wie co ma ze sobą zrobić i nawet nie próbują pomóc człowiekowi, tylko odrzucić wniosek, bo tak najłatwiej.
Diler mi mówił, że sprzedają dziesiątki przyczep i nigdy nie było takiej sytuacji.
No to wszystko już wiadomo. W WK sobie jaja robią i tyle. Niech ITS zaktualizuje swoje dane i cyrków nie robi.

W WK nie daj się zbyć. Niech na piśmie Ci dadzą odpowiedź, że odmawiają rejestracji zgodnie z homologacją pojazdu, bo pojazdu nie ma w bazie ITS. Absurd do kwadratu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00 a czemu uważasz, że pojazdu nie ma w ITS? Dali mi informację co o nim wiadomo - jest poprzednie DMC i poprzedni nacisk na oś. Ja to rozumiem tak, że coś w ITS o przyczepie jednak jest, tylko jest to nieaktualne. Baba w WK twierdzi, że WK nie wprowadza żadnych zmian w ITS i ma to zrobić diler. Diler mówi, że nigdy nie wprowadzał zmian do ITS i nie rozumie sytuacji.

Nie wiem co jest w homologacji - jest po niemiecku ale patrząc w ten dokument nigdzie nie widzę wartości 1500, jest za to 1400. Czy to jest sytuacja poprawna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Godzinę temu, marian36 napisał(a):
[mention=19021]jacek00[/mention] a czemu uważasz, że pojazdu nie ma w ITS? Dali mi informację co o nim wiadomo - jest poprzednie DMC i poprzedni nacisk na oś. Ja to rozumiem tak, że coś w ITS o przyczepie jednak jest, tylko jest to nieaktualne. Baba w WK twierdzi, że WK nie wprowadza żadnych zmian w ITS i ma to zrobić diler. Diler mówi, że nigdy nie wprowadzał zmian do ITS i nie rozumie sytuacji.

No WK twierdzi że nie ma, bo dla WK pojazd z DMC 1400 kg to jeden pojazd, a pojazd z DMC 1500 kg to już inny pojazd

Baba w WK niech nic nie twierdzi tylko wydaje miękki dowód bo tak to powinno się odbywać. W czasie czasowej rejestracji WK ma właśnie czas aby wyjaśnić braki w bazie.

 

 

 

 

Godzinę temu, marian36 napisał(a):
[mention=19021]jacek00[/mention] 
Nie wiem co jest w homologacji - jest po niemiecku ale patrząc w ten dokument nigdzie nie widzę wartości 1500, jest za to 1400. Czy to jest sytuacja poprawna?

 

 

 


Moje homologację też były w innych językach. One są ważne, nie muszą być po polsku. Natomiast w obu przypadkach miałem wpisane maksymalne możliwe DMC i DMC (niższym) z którym rejestrowane były pojazdy.

Co masz wpisane w homologacji w polach 16? Pozycja 16.2 to jest maksymalne możliwe DMC Twojej przyczepy i tam powinna być wartość 1500 kg, jeśli Twoja przyczepa faktycznie jest homologowana na 1500 kg. W polu 16.1 wpisuje się niższe DMC danego modelu, jeśli DMC zostało z jakiegoś powodu obnizone.

Wtedy jak mamy DMC z pola 16.1 to jest możliwość zwiększenia DMC do wartość z pola 16.2, które jest wartoscią maksymalna dla danego modelu.

Na tabliczkach w budzie też miałem po dwie wartości DMC, czyli aktualne i maksymalne

 

 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to homologacja, którą dostałeś jest na 1400 kg

Nie bardzo rozumiem oświadczenie dealera, który na podstawie nie wiadomo jakiej homologacji oświadcza, że DMC to 1500 kg

Edytowane przez Bercik77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. W homologacji ani słowa o tym, że przyczepa jest dostosowana do DMC 1500 kg.W polu 16.2 gdzie mowa o maksymalnym DMC masz tylko 1400 kg.

Zobacz jak homologacja wyglądała w Adrii, gdzie w polu 16.2 masz wyraźnie wpisane maksymalne DMC na poziomie 1350 kg. Przyczepa miała zmniejszone DMC do 1300 kg i to masz odnotowane w polu 16.1

image.thumb.png.8d9acdcffb00fc02c6db55d0f4fd0cbc.png

I jak wygląda homologacja u Knausa, analogicznie jak u Adrii. 16.2 to maksymalne DMC (1700 kg) mojego pojazdu, 16.1 to aktualne DMC (1600 kg), z jakim pojazd został zarejestrowany:

image.thumb.png.7c398880ff4af5a9407d3a1908e95d60.png

U Ciebie IMO powinno być tak samo. Niestety z jakiegoś powodu nie jest. U mnie, zarówno w przypadku Adrii jak i Knausa mam możliwość zwiększenia DMC, ale tylko do wartości do jakich homologował producent, czyli do wartości z pola 16.2 homologacji. Wyżej się w Polsce nie da, nawet jesli producent wystawiłby dla danego pojazdu info, że można. Po prostu homologacja nie pozwala. Może u Ciebie jest podobnie. 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie dokumentów to wygląda na szyte grubymi nićmi. @marian36, kupowałeś ta przyczepę u dealera w Polsce? Jeśli tak to może niech on wyjaśnia z urzędem albo zabiera przyczepę skoro nie spełnił Twoich wymagań w takim zakresie by można ją było legalnie zarejestrować :hmm:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, eastnomad napisał(a):

Na podstawie dokumentów to wygląda na szyte grubymi nićmi. @marian36, kupowałeś ta przyczepę u dealera w Polsce? Jeśli tak to może niech on wyjaśnia z urzędem albo zabiera przyczepę skoro nie spełnił Twoich wymagań w takim zakresie by można ją było legalnie zarejestrować :hmm:.

Tak, diler w Polsce - Hymer Poznań. A przynajmniej mam nadzieję, że to diler. Jeszcze się skończy tym, że zostanę z DMC 1400 :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, marian36 napisał(a):

Jeszcze się skończy tym, że zostanę z DMC 1400 :(

Skoro kupiłeś 1500 kg a masz mieć 1400 kg to jest to tzw wada istotna i ja bym już wystąpił na piśmie do dealera z żądaniem usunięcia wady lub odstąpieniu od umowy. Takie pisma mobilizują.

Swoją drogą, żeby dealer sam nie poczuwał się do załatwienia sprawy to trochę jednak dziwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, marian36 napisał(a):

Jeszcze się skończy tym, że zostanę z DMC 1400 :(

Ja bym ich zaczął męczyć i niech nie odwalają głupa. 
U mnie w Knaus podobnie jak u Jacka w polu 16.2 mam podaną maksymalną wartość dla mojej osi w sumie pole 16.1 również zawiera taką samą 

IMG_6084.thumb.jpeg.88e903231932e478d7fb623a57e3bd1a.jpeg

ale Knaus wystawił jeszcze dwa dokumenty gdzie podaje że DMC dla mojej przyczepy zostało obniżone i jest to zgodne

IMG_6085.thumb.jpeg.c7bc07a05197be0e27a9eef691b74916.jpeg

IMG_6086.thumb.jpeg.815e6d883d595bd74e0a60aa93c5909f.jpeg

z tym że wartość ta jest mniejsza niż maksymalna z homologacji a w Twoim przypadku jest na odwrót co zasadniczo zmienia sytuację :( 

Na Twoim miejscu męczyłbym dealera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, już dilerowi napisałem, że po głębszej analizie wg mnie przy takiej homologacji nie ma możliwości zarejestrowania przyczepy z DMC 1500, gdyż w polu 16.2 jest wartość 1400. Samo oświadczenie nie wystarczy, bo homologacja przyczepy jest pod 1400. Zobaczymy co zrobią.

Osobną sprawą jest to, co w ogóle mogą zrobić. Jeśli nie mają innej homologacji (mniemam, że wysłali mi wszystkie dokumenty), to chyba nic nie zrobią, mogą tylko nakłaniać mnie do zmiany zdania i do zarejestrowania z DMC 1400. Połowę ceny przyczepy już zapłaciłem, co stawia mnie w nieco cięższej sytuacji, bo mogą się wypiąć i odzyskanie będzie możliwe jedynie sądownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, marian36 napisał(a):

Połowę ceny przyczepy już zapłaciłem, co stawia mnie w nieco cięższej sytuacji, bo mogą się wypiąć i odzyskanie będzie możliwe jedynie sądownie.

Jeśli zamówiłeś przyczepę z dmc 1500 kg to się nie wypną. Byli by delikatnie mówiąc nieroztropni. Sprawa jest oczywista. Sąd tu nie jest do niczego potrzebny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.