Skocz do zawartości

Idzie nowe 8 - Burstner Premio 495 TK


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 275
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

BMS tego akumulatora ma nominalnie 100A czyli 1280W, ok. 1150W mocy ciągłej na wyjściu z przetwornicy. Powiedzmy że BMS puści te ~1650 W (~125 A), albo kiedyś będzie inny aku. 

Jeżeli zależy ci na uzyskaniu stabilnych 1500W mocy ciągłej, to osobiście celowałbym w jakąś przyzwoitszą przetwornicę 2000W ciągłej/3000-4000W mocy chwilowej, z trybem ECo i autowykrywaniem obciążeń. Drogie, duże i ciężkie, ale szkoda wydać połowę tego na 1500/2500 czy 1500/3000 i mieć potem zonka, że np. się wyłącza albo urzadzenie nie startuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, czyś napisał(a):

BMS tego akumulatora ma nominalnie 100A czyli 1280W, ok. 1150W mocy ciągłej na wyjściu z przetwornicy. Powiedzmy że BMS puści te ~1650 W (~125 A), albo kiedyś będzie inny aku. 

Jeżeli zależy ci na uzyskaniu stabilnych 1500W mocy ciągłej, to osobiście celowałbym w jakąś przyzwoitszą przetwornicę 2000W ciągłej/3000-4000W mocy chwilowej, z trybem ECo i autowykrywaniem obciążeń. Drogie, duże i ciężkie, ale szkoda wydać połowę tego na 1500/2500 czy 1500/3000 i mieć potem zonka, że np. się wyłącza albo urzadzenie nie startuje. 

I z tym się zgadzam, bo kieruję się zasadą, że nie stać mnie na tanie rzeczy.

Masz coś konkretnego na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie śledziłem ostatnio. Osobistycznie mam takiego kloca:

Przetwornica napięcia 12V / 230V czysty SINUS 2000/4000W + tryb Eco AZO Digital IPS-4000S ECO MODE - Sklep Speckable.pl

Słuszne założenia, taką rzecz kupuje się raz, i na naście lat styknie.

Ostatnio doradzałem znajomemu z małą fotowoltaiką na działce - zaczął ostrożnie, po taniości, na próbę i na styk. Sporo $ poszło w kosz, uratowliśmy co się dało i rozbudowaliśmy do wariantu minimum, żeby uratować cokolwiek. Ale jak wariant minimum zadziałał jak trzeba (na razie bez rezerwy mocy i pojemności), człowiek, który wzdragal się na samą myśl o dokupieniu jednego aku AGM 55Ah i regulatora z prawdziwego zdarzenia (a nie badziewnego PWMa za pięć dych z Ali...ss-a), właśnie ciuła na LiFePO4 200Ah :)

     

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2024 o 16:56, marian36 napisał(a):

To jeszcze pytanie pomocnicze - jaką przetwornicę brać? Takie 1500W mocy ciągłej bym chciał uzyskać (biorąc pod uwagę opinie i doświadczenia z tym akumulatorem).

Ja do mojego LiTime dokupiłem tą przetwornicę. Śmiga super i znowu widzę jest w dobrej cenie…

https://amzn.eu/d/0geGkPYm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Gizbern napisał(a):

Ja do mojego LiTime dokupiłem tą przetwornicę. Śmiga super i znowu widzę jest w dobrej cenie…

https://amzn.eu/d/0geGkPYm

Dzięki, a ile W z niej wyciskasz? Wg opinii ten akumulator da więcej niż 100A ze specyfikacji, dlatego celowałem w przetwornicę, która realnie będzie w stanie utrzymać te 1500W. Sprawdzałeś może?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, marian36 napisał(a):

Ps. Dostałem nową homologację, 16.1 i 16.2 = 1500.

Czy w homologacji ma być gdzieś wpisany nacisk na oś? To u mnie też ma się zmienić, a w homologacji nie widzę.

Nie ma. Nacisk na oś w kN to nasz polski wymysł. Dealer wystawiający zaświadczenie musi to sam wyliczyć i wpisać odpowiednią wartość do zaświadczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni - okazuje się, że miłe panie w WK też nie miały tym razem obiekcji i po 6 wizytach w WK i po 26 dniach prób wyszedłem z tablicą rejestracyjną i dowodem!

Przyczepa oczywiście zarejestrowana z DMC 1500.

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marian36 napisał(a):

Szanowni - okazuje się, że miłe panie w WK też nie miały tym razem obiekcji i po 6 wizytach w WK i po 26 dniach prób wyszedłem z tablicą rejestracyjną i dowodem!

Przyczepa oczywiście zarejestrowana z DMC 1500.

I pomyśleć, że gdyby dealer od początku nie leciał w kulki i nie ściemniał, tylko załatwił kwity jakie załatwić powinien to sprawa trwałaby z kilka dni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, jacek00 napisał(a):

I pomyśleć, że gdyby dealer od początku nie leciał w kulki i nie ściemniał, tylko załatwił kwity jakie załatwić powinien to sprawa trwałaby z kilka dni...

Jacek, ja już o tym nawet nie chcę myśleć. Inna sprawa, że producent też coś leciał w pręta, bo powinien znać procedurę zmiany DMC i wysłać to, co potrzeba.

Grunt jednak, że w końcu się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.