Skocz do zawartości

Zasilanie 9 i 10pin w volvo v50


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, muszę do gniazda 13 pin podłączyć zasilanie na piny 9 i 10 oraz masy. Chciałem ciągnąć przewody z aku ale dostałem info, że w v50 w bagazniku jest przewod z zasilaniem do przyczepy z bezpiecznikiem 40A w skrzynce przy aku, wg książkijest właśniepod przyczepę. Czy myslicie, że moge podłączyć rozgałęźnik do tego przewodu i do jednego wpiąć przekaźnik i do pinu 10 aby mieć prąd tylko po zapłonie do ładowania akumulatora w przyczepie i zasilenia 12v lodówki podczas jazdy (postój gaz). Drugi podpiąć do pinu 9 do zasilania innych urządzeń i oświetlenia w przyczepie?

Może ktoś ma też to auto i robił podobnie?

Czy za rozgałęźnikiem dać też gniazda bezpieczników po 20A?

Czy w tym wypadku mogę wziąć masy z karoserii auta?

Edytowane przez alternatywny (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz ori moduł do haka to wszystko działa tak jak powinno. znaczy podaje napięcia ciągłe i po zapłonie wyłącza czujniki oraz światła cofania i tylną mgłę daje na "czepkę" Pozdrawiam Hermogenes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Hermogenes napisał(a):

Jak kupisz ori moduł do haka to wszystko działa tak jak powinno. znaczy podaje napięcia ciągłe i po zapłonie wyłącza czujniki oraz światła cofania i tylną mgłę daje na "czepkę" Pozdrawiam Hermogenes 

No właśnie ori moduł jest mi zbędny. Potrzebuję tylko prądu na 9 i 10 i kombinuję jak go najlepiej i najprościej ogarnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, alternatywny napisał(a):

No właśnie ori moduł jest mi zbędny. Potrzebuję tylko prądu na 9 i 10 i kombinuję jak go najlepiej i najprościej ogarnąć :)

a to nie jest tak, że ten moduł załącza napięcia na piny 9, 10, 11 oraz 13 dopiero po załączeniu przyczepki - czytaj po podłączeniu wtyczki 13-pinowej do gniazda w aucie?

Bo jeżeli tak jest - a np. u mnie tak jest na fabrycznej instalacji - to ja bym jednak poszedł w  to rozwiązanie - ma dużo plusów.

Bo podłączyć na krótko można wszystko, ale pewne rozwiązania przeważają jednak koszty.

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Hermogenes napisał(a):

Tak u mnie to nawet migają dodatkowe wskaźniki kierunków, 12 pin w "czepce" zwarty do masy informuje o podłączeniu ogona.

Mam dokładnie tak samo - dokąd nie podłączyłem do auta budki to nawet nie wiedziałem, że takie światełka na tablicy są...

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł ori to nie wszystko bo trzeba jeszcze zaktualizować soft, a to są spore koszty w volvo. A wcale nie potrzebuję jakiś dodatkowych bajerów. Wystarczy mi prąd w przyczepie. Wiązkę uniwersalną z modułem mam już w aucie ale nie mam prądu na pin 9 i 10. Stąd moje pytanie ;)

Chyba skorzystam z tego przewodu z bagażnika do pinu 9 z dodatkowym bezpiecznikiem na kablu 25A, a prąd do pin 10 pociągnę z akumulatora też z 25A z przekaznikiem, a po stronie przyczepy separatorem akumulatorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.