Skocz do zawartości

Renault Thialia 1.4.16v 98KM i przyczepa


alojz

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, alojz napisał(a):

czy mój samochód renault thialia 1.4.16v 98km da radę holować taką przyczepę

Witaj nowy nasz Kolego

A powiedz poza wszystkim - co masz napisane w DR w pozycji O.1 oraz O.2 ?

pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Witaj nowy nasz Kolego

A powiedz poza wszystkim - co masz napisane w DR w pozycji O.1 oraz O.2 ?

pzdr

Włodek

Dmc auta 1100

Chodzi mi o to czy nie za słaby silnik będzie

O.1 1100 0.2 560

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, alojz napisał(a):

Dmc auta 1100

Chodzi mi o to czy nie za słaby silnik będzie

pociągnąć pociągnie ale za dużo zapasu mocy raczej nie zostanie...

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz zasob gotowki? ogolnie szukaj pojazdu najlepiej z czyms 4x4 i momentem min 300 Nm to pociagniesz tym cos sensownego w zakresie 1500-1800 DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady...

Kiedyś mi było dane pociągnąć przez całą Polskę przyczepę 1300kg Kangoo z takim silnikiem i dał rady...

Oczywiście dużo lepszy byłby jakiś znacznie mocniejszy silnik - głównie chodzi o moment obrotowy... np Diesel.

Oczywiście zawsze fajnie mieć pod maską 500 konnego potwora z 600Nm w wersji 4x4 i jeszcze z reduktorem.

 

Jak będziesz świadomy ograniczeń auta i nie będziesz się porywał w wysokie góry... to Thalia da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze szpej do przyczepy a tego może być minimalistycznie mało lub całkiem odwrotnie .Następna sprawa to załoganci w ilości sztuk a zaraz po nich są następni domownicy czyli nasze kochane pupile. Dalej , czy nasz autor ma zamiar jeszcze zabierać w trasę rowery ?.  A na koniec pojawi się zapewne pytanie gdzie ma zamiar podróżować . I pamiętajmy ,że takie włączenie klimy przy tym całym zestawieniu obciąży dodatkowo ten motorek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, alojz napisał(a):

Witam chce kupic przyczepę kampingową o dmc900 i mam pytanie czy mój samochód renault thialia 1.4.16v 98km da radę holować taką przyczepę pozdrawiam

Ale 100 koni to wcale nie jest mało , w małej benzynie wiadomo- trochę mały moment i czasem trzeba będzie wkręcić na obroty.

Ja bym się się bardziej obawiał "komfortu" jazdy że względu na stosunek mas. Mając tego świadomość - nie pędzić na "złamanie karku" myślę że to auto spokojnie da radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maras napisał(a):

Pozostaje jeszcze szpej do przyczepy a tego może być minimalistycznie mało lub całkiem odwrotnie .Następna sprawa to załoganci w ilości sztuk a zaraz po nich są następni domownicy czyli nasze kochane pupile. Dalej , czy nasz autor ma zamiar jeszcze zabierać w trasę rowery ?.  A na koniec pojawi się zapewne pytanie gdzie ma zamiar podróżować . I pamiętajmy ,że takie włączenie klimy przy tym całym zestawieniu obciąży dodatkowo ten motorek.

Niestety - tutaj Kolega Maras ma rację - pierwsze pytanie - ile ta przyczepka waży naprawdę ?

Bo może się okazać, że juz na "dzień dobry" jest przeważona bardzo bo producent homologował ją jako absolutnego golasa.

Widzę to u siebie - przyczepka, w której użytkowych gratów w środku praktycznie nie ma - no może jest 50 kg - zamiast ważyć deklarowaną wagę MW 975 kg to juz tak jak stoi przekracza swoje DMC czyli waży 1370 kg :mad:

Także Drogi Autorze wątku - przed kupnem przyczepki dobrze jest ją zważyć tak jak stoi a następnie podpiąć do haka i wykonać próbne kółeczko z takim ogonem, żebyś potem nie był namiętnym czytelnikiem wątku pn "Jak zwiększyć DMC przyczepy w DR".

I nie sugeruj się kompletnie tym co jest napisane w DR przyczepki - przed kupnie zważ budkę na jakimś lokalnym złomie lub gminnym punkcie odbioru śmieci - potem zrób z nią jazdę próbną i oszacuj wtedy jak sobie z nią poradzi Twoje auto - biorąc także pod uwagę wagę rzeczy, które do niej wsadzisz - a także - jak słusznie pisał przedmówca - oceń realnie ile kg wsadzisz do Swego holownika jadąc z budką na wakacje.

Bo masz tych koników w motorku nie za dużo niestety i jak słusznie napisał Pierzasty - bez wkręcania na obroty możesz nie dać rady tym silnikiem jeździć.

Ale jak chcesz zmienić przy tym auto - bo taka mam wrażenie intencja wynika z Twego pytanie o sugestię innego holownika - to wtedy nie sugeruj się może na początek przyczepką tylko zmień po prostu auto na zdecydowanie bardziej uniwersalne do karawaningu a przyczepkę kup potem większą - rzędu DMC 1300 - 1500.

I tak jak ktoś napisał powyżej - nie od rzeczy do ciągnięcia ogona są silniki diesla z dużym momentem obrotowym - rzędu 300 Niutonków - o silniku 150 - 200 KM - wtedy na początek odpadnie Ci problem wielkości przyczepki.

Natomiast może dojść kłopot z prawem jazdy E i e-tollem - tu niestety nie ma nic za darmo...

A tą budkę co chcesz kupić to mam wrażenie będziesz szybko zmieniał bo budka o DMC 900 kg może zwyczajnie - jak "łykniesz" trochę karawaningu - nie spełniać Twoich oczekiwań - mała jest po prostu i tyle - a po co zmieniać jak można od razu kupić coś większego.

Także jak masz środki to podejdź może tak do tematu...

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, alojz napisał(a):

Bardzo dziękuję za podpowiedzi dopiero chce zacząć przygodę wiec na razie chce zwiedzić trochę polski pozdrawiam serdecznie

To nie kupuj niczego a wypożycz sobie na ten wyjazd przyczepkę - wyjdzie Ci raz, że taniej a dwa, że zobaczysz czy to jest w ogóle Twoja bajka

pzdr

Wł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam caravelair 375. 900kg DMC i ciągnąłem lanos-em 1,5 16V 100KM i dawał radę. Gorzej było w górach. trzeba było więcej machać dźwignią zmiany biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, alojz napisał(a):

Witam chce kupic przyczepę kampingową o dmc900 i mam pytanie czy mój samochód renault thialia 1.4.16v 98km da radę holować taką przyczepę pozdrawiam

Trochę mało Nm, i stosunek mas też nie najlepszy, ale ja zawsze mówię, że wszystko się da, tylko z głową. Pod górkę będziesz musiał używać wyższych obrotów i silnik będzie się grzał. Pamiętaj zatem o wymianie oleju i filtrów zawsze przed i po sezonie wyjazdowym (i poza sezonem co 10k km). Przed sezonem również, zalecałbym wymianę płynu chłodniczego. Nie zaszkodziłby też większy wentylator na chłodnicy - jeśli lubisz dłubać przy aucie.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alojzy, Ty się pytasz, czy 1.4 i 98KM da radę. Ja miałem Doblo 1.2 8V 68KM i przyczepę chyba 1100DMC lub 1000DMC😁 i jezdziłem i to po górach😂. Jak człowiek ma marzenia to da radę. 

Witam.
 


    W sobotę 10 lutego wybrałem się z synem do Tylicza na narty. Miała być Białka , ale po namyśle doszedłem do wniosku, że ile można jeździć w jedno miejsce. Karawaning chyba też polega na tym , żeby zwiedzać różne okolice?. Chciałem abyśmy całą rodziną pojechali, ale żona nie chciała jechać z noclegiem. Na parę gozin tak , ale na noc i cały dzień to nie. Szkoda, ja się jednak uparłem z noclegiem, więc jak to Adamkwiatek napisał żona zrobiła mi łachę i mnie z synem puściła?. Szkod, że nie całą rodziną pojechaliśmy, ale nie nie ma tego złego coby na dobre nie wyszło - mieliśmy przynajmniej święty spokój, nikt nam nie marudził , he, he. Podoba mi się jechanie na wieczór, bo człowiek nigdzie się nie śpieszy,  drogi puste, zero nerwów. Na miejscu byliśmy o północy. Spać poszedłem dopiero o 01.30. Wstaliśmy o 8.40 na luzie, nie trzeba się było śpieszyć, po prostu super. koło 10.00 poszliśmy na stok. Góra jak dla nas spora, musieliśmy się dostać na kubusiową Polanę, gdzie było mniej stromo. Krzysiu jak dla mnie radził sobie bardzo dobrze. Koło 14.00 zjechaliśmy na obiad na parking do przyczepy. Zjedliśmy, odpoczęliśmy i znowu na narty. To był fajny wyjazd. Nie będę teraz się rozpisywał, bo nie mam zbytnio czasu, ale widzę, że wyjazdy typu sobota popołudnie lub wieczór wyjazd powrót niedziela w nocy będą w moim przypadku dość częste. Filozofia moja jest taka aby jak najczęściej z nią jeździć. Najlepiej jakby w danej miejscówce były takie parkingi, żebym nie musiał odpinać przczepy tylko zaparkować zestawem. Mam nadzieję, że jak się zrobi cieplej to żona w końcu się skusi na jakiś wyjazd , tym bardziej, że dzieci wtedy będą mogły się bawić na zewnątrz , a nie cały czas siedzieć w przyczepie?. Pozdrawiam
 


    P.S. Jak się filmik wgra na youtuba to dołączę link do niego. Jest trochę przydługawy, wątków z przyczepą jest może 1/4 czasu , reszta to jazda syna na nartach, ale nie mam czasu robić kilku filmów na rózne potrzeby. Zrobiłem zatem jeden do swojej kolekcji.
 

 
https://forum.karawaning.pl/topic/28074-na-narty-z-przyczepą/?do=findComment&comment=628017

972420088_Tyliczski1.jpg.26b21dd4604156a7035565f626c00f81.jpg

Edytowane przez janekorka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.