Skocz do zawartości

Webasto Jak podłączyć?


Rekomendowane odpowiedzi

Do którego wlotu podłączyć rurkę z powietrza ?

Z której strony jest wlot paliwa do filtra?  

Czy zakładać tą czarną gumę na na rurki pod webastem? Nie stopi się ta guma z nagrzanej rurki od spalin? 

Czy nie lepiej zamontować filtr z rurką do poboru powietrza wewnątrz przyczepy kempingowej? Pierwsza sprawa to że nie będą zaciągane spaliny spod przyczepy jak zawieje w stronę filtra a druga sprawa to to że przy montażu wlotu powietrza wewnątrz przyczepy będzie obiekt zamknięty i nie będzie zaciągane zimne powietrze które z pewnością wymaga większego zużycia paliwa by je ogrzać

IMG_20240215_170811_742~2.jpg

IMG_20240215_170837_563~2.jpg

IMG_20240215_170819_773.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o filtr paliwa, to u mnie 1 wlot, 2 wylot. 
ogrzewane powietrze powinno krążyć w obiegu zamkniętym.
powietrze do spalania musi być zasysane z zewnątrz.
Co do reszty to nie wiem.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ztcw. powietrze do spalania zasysane jest przez króciec przy rurce paliwowej (tudzież króciec paliwa jest przy rurce zasysającej powietrze do komory spalania).

Filtr, jak Jacek napisał, 1 wlot (w stronę zbiornika), 2 wylot (do agregatu). W ogóle w takich filterkach, siateczka albo papierowy wkład filtrujący widoczny przez obudowę, są "przytulone" do wylotu, a wylot jest od strony "pokrywki". Tak w ogóle, powinna być na filterku strzałka oznaczająca kierunek przepływu paliwa. 

 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, czyś napisał(a):

Ztcw. powietrze do spalania zasysane jest przez króciec przy rurce paliwowej (tudzież króciec paliwa jest przy rurce zasysającej powietrze do komory spalania).

Filtr, jak Jacek napisał, 1 wlot (w stronę zbiornika), 2 wylot (do agregatu). W ogóle w takich filterkach, siateczka albo papierowy wkład filtrujący widoczny przez obudowę, są "przytulone" do wylotu, a wylot jest od strony "pokrywki". Tak w ogóle, powinna być na filterku strzałka oznaczająca kierunek przepływu paliwa. 

 

Dziękuję za odpowiedź.

57 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Jeśli chodzi o filtr paliwa, to u mnie 1 wlot, 2 wylot. 
ogrzewane powietrze powinno krążyć w obiegu zamkniętym.
powietrze do spalania musi być zasysane z zewnątrz.
Co do reszty to nie wiem.

Dziękuję za odpowiedź

Czy dobrze rozumiem że widoczny na poniższym zdjęciu wlot jest wlotem powietrza z wnętrza przyczepy ? Więc jeżeli zamontuje Webasto pod łóżkiem to będzie problem z cyrkulacją powietrza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlot i wylot ogrzanego powietrza  to są duże otwory około 65mm albo i więcej (zależy od modelu), umieszczone po obu stronach urządzenia. 
Możesz dać pod łóżko, tylko musisz gdzieś zrobić otwór, wstawić odpowiednią kratkę, przez który będzie zasysane powietrze. Z wylotu powinieneś sobie rozprowadzić rurami o odpowiedniej średnicy po całej przyczepie.

 

image.png.a5814b1cff99fc345c3c2b4a624fd145.png

 

u mnie jest truma nie webasto, ale rury są takie same (możliwe że średnica, czy kolor rur jest inna w webasto) - to co zaznaczyłem to są rury do rozprowadzania powietrza. Do nich są różne akcesoria: trójniki, łączniki, nawiewy, kratki, więc będziesz potrzebował dokupić to co będzie konieczna do twojej przyczepy

image.png.981b076faebf49ea419eb084706dcf1f.png

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

wlot i wylot ogrzanego powietrza  to są duże otwory około 65mm albo i więcej (zależy od modelu), umieszczone po obu stronach urządzenia. 
Możesz dać pod łóżko, tylko musisz gdzieś zrobić otwór, wstawić odpowiednią kratkę, przez który będzie zasysane powietrze. Z wylotu powinieneś sobie rozprowadzić rurami o odpowiedniej średnicy po całej przyczepie.

 

image.png.a5814b1cff99fc345c3c2b4a624fd145.png

 

u mnie jest truma nie webasto, ale rury są takie same (możliwe że średnica, czy kolor rur jest inna w webasto) - to co zaznaczyłem to są rury do rozprowadzania powietrza. Do nich są różne akcesoria: trójniki, łączniki, nawiewy, kratki, więc będziesz potrzebował dokupić to co będzie konieczna do twojej przyczepy

image.png.981b076faebf49ea419eb084706dcf1f.png

Dziękuję bardzo za konkretną odpowiedź. Tak zrobię jak piszesz dokupię dodatkowe rury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem w innym wątku o montażu webasta - przewód zasysający powietrze do komory spalania możliwie jak najdalej od wylotu spalin/końca wydechu i skierowany w przeciwną stronę niż wydech.

Zasys powietrza do ogrzania niczym nie może być przysłonięty - ma być luźna przestrzeń w której nic nie może być, żeby piec nie zassał przedmiotu (żadnych szmatek, toreb itp.), no chyba, że chcesz mieć ognisko na kołach ;) 

Wylot ciepłego powietrza - najlepiej jak bezpośrednio na wyjściu nie ma ostrego zakrętu/znacznego przewężenia rury (u mnie niestety inaczej się nie dało i mam 45st. na samym wyjściu z pieca), powietrze z pieca powinno swobodnie wylatywać w rurę do rozprowadzenia ciepłego powietrza.

Ogólnie też dobrze jest, jak piec stoi swobodnie, nic na nim nie leży, ani nic się o niego nie opiera - ogólnie luz wkoło pieca, kawałek od ścianki (dosłownie kilka cm wystarczy).

Gumę/uszczelkę pod piec - u siebie chyba dałem, nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MaciekR4 napisał(a):

Pisałem w innym wątku o montażu webasta - przewód zasysający powietrze do komory spalania możliwie jak najdalej od wylotu spalin/końca wydechu i skierowany w przeciwną stronę niż wydech.

Zasys powietrza do ogrzania niczym nie może być przysłonięty - ma być luźna przestrzeń w której nic nie może być, żeby piec nie zassał przedmiotu (żadnych szmatek, toreb itp.), no chyba, że chcesz mieć ognisko na kołach ;) 

Wylot ciepłego powietrza - najlepiej jak bezpośrednio na wyjściu nie ma ostrego zakrętu/znacznego przewężenia rury (u mnie niestety inaczej się nie dało i mam 45st. na samym wyjściu z pieca), powietrze z pieca powinno swobodnie wylatywać w rurę do rozprowadzenia ciepłego powietrza.

Ogólnie też dobrze jest, jak piec stoi swobodnie, nic na nim nie leży, ani nic się o niego nie opiera - ogólnie luz wkoło pieca, kawałek od ścianki (dosłownie kilka cm wystarczy).

Gumę/uszczelkę pod piec - u siebie chyba dałem, nie pamiętam.

Dziękuję za konkretne info. Dziś zacząłem matować Webasto. Jutro jak pogoda dopisze montuje bak i programator ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2024 o 14:52, MaciekR4 napisał(a):

Pisałem w innym wątku o montażu webasta - przewód zasysający powietrze do komory spalania możliwie jak najdalej od wylotu spalin/końca wydechu i skierowany w przeciwną stronę niż wydech.

Zasys powietrza do ogrzania niczym nie może być przysłonięty - ma być luźna przestrzeń w której nic nie może być, żeby piec nie zassał przedmiotu (żadnych szmatek, toreb itp.), no chyba, że chcesz mieć ognisko na kołach ;) 

Wylot ciepłego powietrza - najlepiej jak bezpośrednio na wyjściu nie ma ostrego zakrętu/znacznego przewężenia rury (u mnie niestety inaczej się nie dało i mam 45st. na samym wyjściu z pieca), powietrze z pieca powinno swobodnie wylatywać w rurę do rozprowadzenia ciepłego powietrza.

Ogólnie też dobrze jest, jak piec stoi swobodnie, nic na nim nie leży, ani nic się o niego nie opiera - ogólnie luz wkoło pieca, kawałek od ścianki (dosłownie kilka cm wystarczy).

Gumę/uszczelkę pod piec - u siebie chyba dałem, nie pamiętam.

Dziękuję za konkretne info. Dziś zacząłem matować Webasto. Jutro jak pogoda dopisze montuje bak i programator ?

Webasto podłączone lecz niestety dmucha zimnym powietrzem. Temperatura ustawiona na 35 stopni. Słychać jak pompka pracuje. Paliwo zaciągnęła . Po kilku minutach pracy i dmuchania zimnym powietrzem wyskakuje błąd E10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dzialus napisał(a):

Webasto podłączone lecz niestety dmucha zimnym powietrzem. Temperatura ustawiona na 35 stopni. Słychać jak pompka pracuje. Paliwo zaciągnęła . Po kilku minutach pracy i dmuchania zimnym powietrzem wyskakuje błąd E10.

Pierwsze odpalenie zawsze skutkuje problemem z zaciągnięciem paliwa ze zbiornika do agregatu - zobacz czy paliwo doszło do agregatu - rurka jest przeźroczysta i to widać.

Ja mam nowy sterownik i on nie ma już tego kodu błędu ale Wujek Google na pytanie o ten kod E10 mówi o zapowietrzonym układzie paliwa, bo żeby ten agregat dobrze chodził MUSI mieć odpowietrzony cały układ zasilania paliwem - cały - aż po agregat.

I pociągnij układ paliwowy tak, żeby był maksymalnie prosty tak, żeby powietrze samo się usunęło z przewodu niejako grawitacyjnie - nie zostawiaj niepotrzebnych nadmiarowych odcinków przewodu, bo wszelkie "kolanka" i "kółka" przewodu same się nie odpowietrzą a pozostawione w nim powietrze zawsze będzie powodować problemy z pracą agregatu.

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

Pierwsze odpalenie zawsze skutkuje problemem z zaciągnięciem paliwa ze zbiornika do agregatu - zobacz czy paliwo doszło do agregatu - rurka jest przeźroczysta i to widać.

Ja mam nowy sterownik i on nie ma już tego kodu błędu ale Wujek Google na pytanie o ten kod E10 mówi o zapowietrzonym układzie paliwa, bo żeby ten agregat dobrze chodził MUSI mieć odpowietrzony cały układ zasilania paliwem - cały - aż po agregat.

I pociągnij układ paliwowy tak, żeby był maksymalnie prosty tak, żeby powietrze samo się usunęło z przewodu niejako grawitacyjnie - nie zostawiaj niepotrzebnych nadmiarowych odcinków przewodu, bo wszelkie "kolanka" i "kółka" przewodu same się nie odpowietrzą a pozostawione w nim powietrze zawsze będzie powodować problemy z pracą agregatu.

 

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Jutro spróbuję odpowietrzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dzialus napisał(a):

Jutro spróbuję odpowietrzyć

To jest sytuacja identyczna jak z silnikiem wysokoprężnym - żeby taki silnik odpalił MUSISZ jego instalacje zasilającą odpowietrzyć i umiejętność taka jest niemalże podstawową wiedzą np. w jachtingu - tam na wodzie - jak Ci się silnik zapowietrzy (a zapowietrzyć się może z wielu powodów) to musisz umieć samemu sobie go odpowietrzyć.

W układzie Webasto w karawaningu jest podobnie z tym, że do takiej czynności możesz zaprosić jakiegoś serwisanta - natomiast można to bez problemu wykonać samemu niemniej trzeba mieć cały czas w tyłu głowy ten warunek - Webasto nie zastartuje w sytuacji nawet odrobinę nieodpowietrzonej instalacji.

Napisz jak Ci poszło.

Pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.