Skocz do zawartości

Separator ładowania 200A


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam pytanie odnośnie separatora ładowania takiego jak Cyrix, CT,tylko że nie 120A a 200 A.Czy muszę zakładać dodatkowo konwerter DC  czy od razu podłączyć pod baterię hotelową.i czy na zabezpieczenie po między separatorem a konwerterem mogę założyć bezpiecznik 70A ?? Alternator mam 65 A. Druga sprawa to akumulatory.Czy pod separator 200A mogę założyć AGM 100 Ah,bo akumulator rozruchowy to kwasiak 75 Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co separator 200A i bezpiecznik 70A

Obawiam się że masz za słaby alternator...

Jak chcesz zakładać ładowarkę DC-DC to niepotrzebny Ci separator cyrix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Separator kupiłem po taniości za 30 zł na Alli.Tu jest specyfikacja znaleziona na Alledrogo.

Opis

4Pin Ponad 200A 12 V Podwójny przekaźnik izolujący akumulator Start On/Off Przełącznik zasilania samochodu Cechy:

* 100% nowy i wysokiej jakości

* Wykonane z wysokiej wysokiej jakości materiał, trwały i praktyczny w użyciu

*duża pojemność, maksymalny prąd 80 amperów można przełączać; Dostępne w standardowym formularzu owym: 1 normalnie otwarty, liczba konwersji.

*Wysoka pojemność, maksymalny prąd 80 amperów można przełączać; *Zastosowanie: jednostka sterująca pojazdu. * Dobra jakość wykonania i dobra wydajność. * Łatwy w użyciu, długa żywotność.

Specyfikacja:

12V

*Napięcie znamionowe: DC12V *Zasilanie cewki: 12V / AC *Prąd znamionowy: 200A *Prąd przełączania styków: 200A *Styk napięcie przełączania: 7,8V *Właściwości ochronne: uszczelnione *Obciążenie styku: wysoka wydajność *Aplikacje: elektromagnetyczne *Forma styku: rodzaj konwersji

*Temperatura pracy: -40 do 125°C. *Zastosowanie produktu: jednostka sterująca samochodowa

24V

*Napięcie znamionowe: DC24V *Zasilanie cewki: 24V / AC *Prąd znamionowy: 200A *Prąd przełączania styków: 200A *Napięcie przełączania styków: 7,8V * Funkcje ochronne: Uszczelnione *Obciążenie styku: wysoka wydajność *Aplikacje: elektromagnetyczne *Forma styku: rodzaj konwersji

*Temperatura pracy: -40 do 125°C. *Zastosowanie produktu: samochodowa jednostka sterująca

Pakiet zawiera: 1 sztukę x przekaźnik izolujący

Uwagi:

1. Rzeczywisty kolor przedmiotu może nieznacznie różnić się od zdjęć pokazanych na stronie internetowej z powodu wielu czynników takie jak jasność monitora i jasność światła. 2. Proszę pozwolić na niewielkie ręczne odchylenie pomiaru danych.                                                                                                 Znalazłem kilka schematów na stronie Victrona i tam właśnie jeden schemat jest z seperatorem Cyrix 120A i opisali że nadaje się tylko do podłączenia pod akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem,a pod AGM i żelowy był inny schemat,tylko nie opisany ,Wyglądał to tak jak by bez seperatora ,ale za to z konwenterem.No i zgłupiałem.W zamyśle ma być do hotelowego AGM to podłączone.Nie chciał bym usmażyć akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kumam

Raz pisane ze 80A raz 200A...

Po taniości = obserwuj ale liczę że będzie dobrze.

Agm - trzeba zpiąć, sprawdzić itd...da się ale kilka rzeczy jest ważnych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie .Ja to tak zrozumiałem że ten przekaznik może dac max 80 A, a to 200A to prąd jaki maxymalnie wytrzymaja styki podczas przełączania, tylko nie do końca wiem jak to będzie regulowało prąd w przypadku rozładowanej bateri hotelowej,bo jak by mi przełączyło i dało prądem 80A na aku hotelowe,to raczej by z niego pożytku już nie było,dlatego zastanawiałem się nad założeniem konwertera z taką mocą,żeby wytrzymał prąd wejściowy 80A ,a wyjściowy był nie wiekszy niż 10 A dla 100 A AGM,bo gdyby to był z płynnym elektrolitem to ten by sobie poradził.Najgorszy ten momęt przełączenia czy nie uszkodzi akumulatora AGM.Tego nie jestem pewien. https://suntrack.pl/blog/fotowoltaika/ladowanie-akumulatora-hotelowego-z-alternatora

Edytowane przez wezuwiusz3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh

Coś nie przekonuje mnie to Twoje tłumaczenia.

21 minut temu, wezuwiusz3 napisał(a):

ten przekaznik może dac max 80 A, a to 200A to prąd jaki maxymalnie wytrzymaja styki podczas przełączania

a pro po:

22 minuty temu, wezuwiusz3 napisał(a):

tylko nie do końca wiem jak to będzie regulowało prąd w przypadku rozładowanej bateri hotelowej

Jak ładujesz przez cyrixa to całe zarządzanie ma Twój alternator i jego regulator...

Jak obciążysz:

23 godziny temu, wezuwiusz3 napisał(a):

Alternator mam 65 A

50-55A przez dłuższy czas to pewnie się usmaży - wiec w ogóle dywagacje 200 czy 80 to jest śmiech na sali - uważam że nawet sprzedawca nie wie co sprzedaje... nie mówiąc co Ty kupiłeś :D

Jak chcesz "porządnie" ładować AGM, Gel czy LiFePO4 to tak jak w przytoczonym linku potrzeba "ładowarki" DC-DC a cyrix jest zbędny...

 

Z innej strony zastanów się...

Victron ładowarka Orion-Tr Smart 12/12 V 30A DC-DC to wydatek niespełna 1000zł żeby mieć 80A (w tym przypadku 90A) trzeba by było wydać blisko 3000zł (powiedzmy że 2,5tyś)... nie mówiąc o 200A

A Ty kupiłeś TAKIE SAMO urządzenie za 30zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Ja jeszcze dodam że nie można włączyć prądu 80A bo w stanie rozwarcia prąd nie płynie. Pozdrawiam Hermogenes

Dodatkowo przy takich prądach trzeba brać pod uwagę spadek napięcia na rezystancji wewnętrznej obwodu. 

Edytowane przez Hermogenes (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Misio napisał(a):

Jak chcesz "porządnie" ładować AGM, Gel czy LiFePO4 to tak jak w przytoczonym linku potrzeba "ładowarki" DC-DC a cyrix jest zbędny...

i do tego ładowanie większe niż 15-20A nie bedzie bezpieczne, dlatego DC-DC 18A z victrona to jedyne sensowne rozwiązanie, (inne markowe marki też oczywiście można np renogy 20A z amazona)

Edytowane przez chris_66 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.