Skocz do zawartości

Eberspracher ogrzewanie postojowe praca ciągła?


rabinhut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich! Od jakiegoś czasu rozkminiam fabryczne ogrzewanie postojowe Eberspacher w moim Fordzie Transit mk7 Euroline i mam pytanie bo być może ktoś ma fachową wiedzę w tym temacie. Fabryczne ustawienie to max 120 min. grzania. Rozumiem, że to ze względów bezpieczeństwa (np. gdyby ktoś zapomniał, że ma ustawiony program), ale czy da się przeprogramować tak, żeby grzał np. 6h w systemie ciągłym? Chodzi mi o to, żeby grzał w nocy kiedy jest zimno, bez konieczności włączania go co 2 godziny. Dodam, że mam akumulator hotelowy. Da się ogarnąć jakoś ten temat? Z góry dzięki za każdy komentarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w fordach fabrycznie były/są montowane ogrzewacze przygotowujące auto do rozruchu zimą. Grzeją płyn chłodzący w bloku silnika i pompują ten płyn przez system nawiewów w kabinie; działa to przez stosunkowo niedługi okres czasu, max. kilkadziesiąt minut. To nie jest typowe ogrzewanie postojowe. Jeśli masz fabryczne to bardzo prawdopodobne, że właśnie taki system masz, szczegóły tego masz w instrukcji auta.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem expertem ale zdążyłem się już dowiedzieć, że są dwa rodzaje ogrzewania postojowego, mokre i suche. To ogrzewanie, które grzeje płyn to właśnie ogrzewanie mokre. Ja mam suche, nawiew jest tylko do kabiny, nie grzeje silnika. Ford Transit Euroline Westfalia był produkowany z myślą o kamperowaniu, więc fabrycznie jest zamontowany Eberspacher. Tylko wtf dlaczego tylko 120 min?Jedyna myśl jaka mi przychodzi to akumulator, tzn pobór prądu. Ale z drugiej strony, ogrzewanie się wyłączy jeśli poziom naładowania spadnie do jakiegoś tam minimum. Gdzieś, kiedyś rzucił mi się w oczy taki wątek na jakimś forum, że można to zrobić ale nie mogę już tego odnaleźć ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić, ale z tego co wiem, to Westfalia to nie jest fabryczna konwersja forda. Fabryczna konwersja forda to nuggat, więc masz jakiś rodzaj przeróbki.

Fordy fabryczne ogrzewanie mają montowane w komorze silnika, mniej więcej przed fotelem pasażera.

Obstawiam, że nie masz fabrycznej instalacji, ale może to i lepiej, te fabryczne są mocno ograniczone, ja zrezygnowałem z zamówienia po przeczytaniu jak to działa.

W takim razie pewnie to by była tylko kwestia sterownika, albo nawet jego konfiguracji. Zobacz jaki masz model ogrzewacza (z tabliczki znamionowej) i potem zobacz jakąś instrukcje obsługi, montażu. Może tam będą jakieś info. Albo nawet można AI odpytać, ona często sobie radzi z takimi zagadnieniami. (jak będziesz znać model urządzenia to napisz, mogę odpytać modele AI, zobaczymy czy sobie poradzą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Mogę się mylić, ale z tego co wiem, to Westfalia to nie jest fabryczna konwersja forda.

Euroline to wersja fabryczna jak multivan w VW

10 godzin temu, rabinhut napisał(a):

Ja mam suche, nawiew jest tylko do kabiny, nie grzeje silnika.

nawiew z ogrzewania ma własne wyloty czy powietrze leci przez fabryczne kratki w desce rozdzielczej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zapytał bym producenta czym spowodowane jest ograniczenie do 120 min pracy. Jeśli budową urządzenia to bym nie kombinował, a jeśli chodzi tylko o ochronę akumulatora to myślę że zmiana sterownika ( zegara) na taki bez ograniczenia mogła by rozwiązać problem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mojego syna w Vito jest zegar na którym można zaprogramować 3 starty ogrzewania na 2 godziny każda. Więc w sumie można grzać co najmniej 8 godz. non stop lub z przerwami . Ale znalazłem też taką możliwość jak na zdjęciu. 

Screenshot_20231201_202308_Photos.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Swego czasu, w poprzednim holowniku, WV T4 miałem eberszprachera fabrycznie zamontowanego, z drugim akumulatorem. Nie pamiętam jaki to był model, wiem że miał moc 3kW. Rocznik 2001. Poza programami zegarowymi, które rzeczywiście grzały maksymalnie 2h, tryb ciągły uruchamiało się wciśnięciem przycisku z symbolem trzech pionowych strzałek na sterowniku (podświetlanego na czerwono). W tym trybie najczęściej używałem tego ogrzewania podczas wyjazdowych prac nagraniowych. czasem też na trasie, gdy potrzebowałem się zdrzemnąć. Ogrzewanie to było mega wydajne i jeszcze bardziej mega oszczędne - według instrukcji auta powinno pobierać do 0,6l/h diesla, według mnie to po nagrzaniu wnętrza, które trwało ok 10 minut, piec przechodził w tryb podtrzymania ciepła i palił może 0,1l/h. Kiedyś staliśmy tak na robocie tydzień, grzałem po 10 godzin dziennie i licząc spalanie średnie z baku o pojemności 80l wyszło mi z grubsza, że grzanie wzięło może z 6 litrów... 
Dodam tylko, że to drugie aku w ciągu tego tygodnia nie miało jak się doładować, bo auto stało tydzień nie uruchamiane wtedy. I całość dała radę :)

A, dodam jeszcze, że sterownik był od Webasto, ale sam piec to był suchy eberpszpacher, o czym mogłem się przekonać gdy odwiedziłem serwis webasto we Wrocławiu (na przeciw Korony), gdzie wymieniałem świecę grzejną w drugim (jak się okazało) mokrym dogrzewaczu silnika. Właśnie podczas wizyty w serwisie wyjaśniono mi różnice w działaniu jednego i drugiego dogrzewacza i podejrzewane przeze mnie niespójności instrukcji obsługi z wyposażeniem auta. Ten mokry sterowany był autonomicznie przez sterownik silnika, a o suchym i jego funkcjach dowiedziałem się dopiero w serwisie - wcześniej myślałem że to jest jedno urządzenie ;)

Edytowane przez BiaWoj (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.