Skocz do zawartości

Iskrzenie w elektrobloku


zoltar1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Jestem na wyjeździe przyczepą poza krajem, i jak to zwykle na wyjeździe coś się dzieje z elektryką.

Otóż ni z tego ni z owego, spod łóżka gdzie jest elektroblok, zaczęło iskrzyć, i śmierdzieć spalenizną.

Szybko wyłączyłem prąd i się uspokoiło.

wszystko w przyczepie działa.

Otworzyłem elektroblok i coś na płycie jest przypalone i jakiś element plastikowy luzem leżał.

Czy ktoś na podstawie zdjęć może ocenić co się mogło spalić ?

 

 

IMG_0029.jpeg

IMG_0028.jpeg

IMG_0027.jpeg

IMG_0026.jpeg

IMG_0025.jpeg

IMG_0024.jpeg

IMG_0031.jpeg

IMG_0030.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Waldek00x napisał(a):

Wydaje mi się że ten kawałek odłupany pochodzi od diody 2 zdjęcie , nie wiem co masz podłączone ale chyba masz duże obciążenie na elektrobloku. Przegrzało go i upaliło.

Chodziła lodówka, klimatyzacja,i jakieś oświetlenie. 

Chyba nie powinno się tak dziać. 

Przyczepą ma kilka lat a to już druga awaria elektrobloku.

Przecież to grozi spaleniem przyczepy.

Czy Schaudt robi takie badziewie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, piotrowin napisał(a):

Schaudt nie robił badziewia.

Sumowałeś moce i prądy?

 

Nic nie sumowałem.Nie zrozum mnie źle,ale jestem dyletantem jeśli chodzi o elektrykę. Pryczepę kupiłem 6 lat nową, jest to Adria.Od początku serwisowana u dilera Adrii w Elcampie. Tam były dokładane solary,klima,ładowarka,akumulator,mover.

W zasadzie myślałem,że jest to fabrycznie zrobione jak należy i nie będzie kłopotów.Widać się myliłem.

Chyba po przyjeździe muszę poszukać jakiegoś dobrego elektryka od przyczep,żeby to wszystko posprawdzał. Kabli mam tyle co na zdjęciu poniżej.

 

Znasz może kogoś,firmę w centralnej Polsce, co ogarnia takie rzeczy ?

Piotrek IMG_0034.thumb.jpeg.86abd244531c84be9a6996d551f7db3f.jpeg

 

IMG_0033.jpeg

IMG_0032.jpeg

Edytowane przez zoltar1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja prosty chłop ze wsi jestem, ale

27 minut temu, zoltar1 napisał(a):

Tam były dokładane solary,klima,ładowarka,akumulator,mover

a do CSV 414 (jak wynika z naklejki) można dać obciążenie 28A. Jeżeli EBL pracował długo z pełnym obciążeniem to w końcu wymówił.
Kabelkologia, fakt, do zrobienia. Akumulator jakiej pojemności?

34 minuty temu, zoltar1 napisał(a):

muszę poszukać jakiegoś dobrego elektryka

W Radomiu dobrego nie znajdziesz, koło Chęcin nie polecam, w Kielcach nie wiem. W Warszawie tak, ale bliżej Ci będzie do Częstochowy, do Andrewy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, piotrowin napisał(a):

Ja prosty chłop ze wsi jestem, ale

a do CSV 414 (jak wynika z naklejki) można dać obciążenie 28A. Jeżeli EBL pracował długo z pełnym obciążeniem to w końcu wymówił.
Kabelkologia, fakt, do zrobienia. Akumulator jakiej pojemności?

W Radomiu dobrego nie znajdziesz, koło Chęcin nie polecam, w Kielcach nie wiem. W Warszawie tak, ale bliżej Ci będzie do Częstochowy, do Andrewy.

 

Akumulator 110 Ah.

A w Warszawie kogo polecasz ?

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kampery Suwałowski - przerabiali mi instalację gazową i tu ich mogę polecić - mają wiedzę, narzędzia, części.
Myślę, że z elektryką też dadzą radę - trzeba dzwonić i pytać.

 

W instrukcji Adrii jest taki fragment:

Wyjścia 12 V można obciążać maksymalnie do 90% prądu znamionowego odpowiedniego bezpiecznika (patrz schemat blokowy lub tabliczka znamionowa).
Wszyscy odbiorcy łącznie nie mogą przekraczać następującego obciążenia:
Zasilanie sieciowe: 28 A
Praca z pojazdem ciągnącym, zapłon WŁĄCZONY: 8 A

Dlatego też pytałem o sumowanie prądów

 

CSV414_BA_EN.pdf

Edytowane przez piotrowin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zoltar1 napisał(a):

Chodziła lodówka, klimatyzacja,i jakieś oświetlenie. 

Przecież klimatyzacja nie korzysta z energobloku, ma swoje bezpieczniki i jest podłączona osobno

3 godziny temu, zoltar1 napisał(a):

Przecież to grozi spaleniem przyczepy.

Owszem. Pytanie kto i jak Ci cokolwiek do tego energobloku podłączył

3 godziny temu, zoltar1 napisał(a):

Czy Schaudt robi takie badziewie ?

Nie. Schaudt to raczej górna półka. Montowany jest w większości przyczep w Europie

1 godzinę temu, zoltar1 napisał(a):

 Adrii w Elcampie. Tam były dokładane solary,klima,ładowarka,akumulator,mover.

Jak pisałem klima nie powinna przechodzić przez energoblok, podobnie jak ładowarka czy mover i solary. Nie wiem co i jak Ci tam podłączyli, ale z pewnością jakieś tego typu awarie nie powinny mieć miejsca. 

image.png.e14470083ac4b01c82d455967413097c.png

 

Czemu to jest zmostkowane? To nie jest połączenie plusa i minusa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacek00 napisał(a):

Przecież klimatyzacja nie korzysta z energobloku, ma swoje bezpieczniki i jest podłączona osobno

Ja nie pisałem,że jest podłączona do energobloku. Jest podłączona tak jak mówisz.

Owszem. Pytanie kto i jak Ci cokolwiek do tego energobloku podłączył

Nie serwisuję przyczepy u przysłowiowego Pana Józka. Elcamp to ASO Adrii od wielu lat.

Nie. Schaudt to raczej górna półka. Montowany jest w większości przyczep w Europie

Niby tak. A jednak coś się spaliło na płycie. Niby jest zabezpieczony przed przeciążeniem. Mover,ładowarka też go omija.Solary są wpięte do takiego winter switcha jak na zdjęciu poniżej. Dziwne jest też to,że w przyczepie wszystko działa,panel Alde również.

Jak pisałem klima nie powinna przechodzić przez energoblok, podobnie jak ładowarka czy mover i solary. Nie wiem co i jak Ci tam podłączyli, ale z pewnością jakieś tego typu awarie nie powinny mieć miejsca. 
 

Podłączone jest chyba dobrze,przez kilka lat przecież działało.Chociaż w zeszłym roku płytka była naprawiana,bo zepsuła się ładowarka w energobloku. Może po tej naprawie coś ? Niby robił to jakiś fachura od energobloków.

Sam już nie wiem.Strach zostawiać przyczepę podłączoną do prądu. 

image.png.e14470083ac4b01c82d455967413097c.png

 

Czemu to jest zmostkowane? To nie jest połączenie plusa i minusa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, jacek00 napisał(a):

image.png.e14470083ac4b01c82d455967413097c.png

 

Czemu to jest zmostkowane? To nie jest połączenie plusa i minusa?

Jacku gdyby tak było,to by było czyste zwarcie i nie iskrzyło by, tylko "wywalało" bezpiecznik przy każdym włączeniu zasiania. Zazwyczaj w przyczepach niebieskie kable to plus.

Edytowane przez ed (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.