Skocz do zawartości

Propan na lato czy to się nadaje?


miloszb

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Mam pełną butle propanu(nie dosłownie, chodzi o zimową mieszankę), w drugiej pół więc szkoda mi wymieniać, a nie chce brać trzeciej butli. Jadę do Skandynawii gdzie nie będzie upałów 30 st i pytanie czy mogę używać w lato mieszanki zimowej. Czy to nie będzie gorzej działać, a może wręcz przeciwnie, będzie bardziej kaloryczne i wydajniejsze? Z góry dziękuję za podpowiedz, nie znam się na gazie .

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz śmiało, też od kilku lat latem korzystam tylko z czystego propanu. Czysty propan jest konieczny zimą (butan w mieszance p-b nie odparowuje w temp. ujemnych, a butle zwykle trzyma się w bakiście - z mieszanki odparuje propan, butan zostanie), ale nie oznacza to bynajmniej, że to jest gaz wyłącznie "zimowy". Latem, nawet w upały, też z powodzeniem się sprawdza (chociaż gdyby rozkładać na czynniki pierwsze, nie jest tak wydajny jak mieszanka), ale wszystko w przyczepie działa jak trzeba.  

PS. gaz w butlach to propan-butan techniczny, teoretycznie powinien mieć przez cały rok niezmienną proporcję 1:1 [teoretycznie, bo zwykle większy jest udział tańszego butanu niż propanu, i to przez caly rok, zimą też], nie myl z LPG, LPG do napędu samochodów ma z założenia zmienne, zależne od pory roku (1.XII-31.III, 1.IV-30.XI), proporcje mieszanki. Z polskiego na nasze - LPG zimą ma ok. 60%propanu, 40%butanu, latem na odwrót. 

Jak masz w butli czysty propan, to maż propan, i tyle, żadną "mieszankę" "zimową".

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czyś napisał(a):

Jak masz w butli czysty propan, to maż propan, i tyle, żadną "mieszankę" "zimową".