Skocz do zawartości

Bagażnik rowerowy na hak. Nietypowa funkcja.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sobie bagażnik rowerowy mocowany na haku pojazdu.

Wiadomo, że obecnie są też rowery elektryczne.

Chodzi mi po głowie niewielka modyfikacja takiego bagażnika. Modyfikacja polegałaby na tym, że byłaby możliwość doładowania akumulatora takiego roweru podczas przewożenia roweru na bagażniku. Podobnie jak ładuje się akumulator przyczepy kempingowej. Wykorzystując możliwość gniazda 13-stykowego przy haku pojazdu.

Kwestia tylko tego jak, bo akumulator w rowerowy to nie jest taki akumulator jak w przyczepie. Akumulatory rowerowe mają - z tego co mi się wydaje - wyższe napięcia niż 12V.

Dlatego szukam wszędzie informacji o tym jak to ewentualnie wykonać. Czy może jakaś przetwornica itp. Chodzi mi o coś co zamocowałbym na stałe na ramie bagażnika rowerowego i mógł do tego podłączyć rower.

 

Edytowane przez fred77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba lepiej by było wyjąć baterię z roweru i ładować w środku auta. poszukał bym ładowarki 12v do ebike, może jest coś w ofercie. A jak nie ma, to zwykła ładowarka sieciowa do ebike i przetwornica 12/230V. Jeslibto miało by być na zewnątrz auta, to musiał byś rozkminic do tego obudowę która jest jednoczesnje szczelna, ale zapewnia przepływ powietrza żeby chłodzić te elementy. To będzie Imho największą trudność, jeśli chciałbyś koniecznie ładowanie na zewnątrz auta. Wewnątrz auta ta kwestia odpadnie.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Chyba lepiej by było wyjąć baterię z roweru i ładować w środku auta. poszukał bym ładowarki 12v do ebike, może jest coś w ofercie. A jak nie ma, to zwykła ładowarka sieciowa do ebike i przetwornica 12/230V. Jeslibto miało by być na zewnątrz auta, to musiał byś rozkminic do tego obudowę która jest jednoczesnje szczelna, ale zapewnia przepływ powietrza żeby chłodzić te elementy. To będzie Imho największą trudność, jeśli chciałbyś koniecznie ładowanie na zewnątrz auta. Wewnątrz auta ta kwestia odpadnie.

Chciałbym uniknąć ładowania w samochodzie. Wolałbym na zewnątrz. Tym bardziej, że nie wszystkie samochody mają w bagażniku gniazdo 12V. Obecnie, moje dwa samochody nie mają takiego gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imho łatwiej będzie dorobić gniazdo w bagażniku niż wymyślić obudowę, która jest jednocześnie szczelna i zapewnia przepływ relatywnie dużych ilości powietrza. (przetwornice mają wiatraki o średnicy coś koło 5-7 cm, więc takiej wielkości rury wentylacyjne musiał byś wymyślić i wykonać. I te wiatraczki bywa, że naparzają cały czas na wysokich obrotach. No ale jak masz potrzebę umiesczenia tego nazewnątrz, no to pozostało tylko wziąść z internetów wymiary przetwornicy i ładowarki i wymyślić do tego obudowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

imho łatwiej będzie dorobić gniazdo w bagażniku niż wymyślić obudowę, która jest jednocześnie szczelna i zapewnia przepływ relatywnie dużych ilości powietrza. (przetwornice mają wiatraki o średnicy coś koło 5-7 cm, więc takiej wielkości rury wentylacyjne musiał byś wymyślić i wykonać. I te wiatraczki bywa, że naparzają cały czas na wysokich obrotach. No ale jak masz potrzebę umiesczenia tego nazewnątrz, no to pozostało tylko wziąść z internetów wymiary przetwornicy i ładowarki i wymyślić do tego obudowę.

Obudowę da się wydrukować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak nie ładowanie w bagażniku, to może przetwornica 230V i ładowarka w bagażniku...

Przetwornica małej mocy więc moze by się znalazła też bezwiatrakowa...najlepiej było by zrobić przetwornice z 12 na napięcie rowerowe...Z pominięciem 230V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi zdarzałylo się kilka razy ładować elektryka przewożonego na dachu. Przetwornica w samochodzie podpięta do gniazda 12v, ładowarka rowerowa w samochodzie, a na dach wypuszczona tylko końcówka od ładowarki i wpięta rower (kabel przyciety drzwiami). Dla jasności, w tym rowerze nie ma możliwości łatwego demontażu baterii.

Ja bym nie kombinował nic z gniazda 13pin, tylko wystawił końcówkę ładowarki przez klapę bagażnika. A ładowarkę podpiąć w samochodzie albo przez przetwornicę, albo kupić specjalną ładowarkę do elektryka pod 12v.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W bagażniku przeważnie jest gniazdko samochodowe. Wsadzasz w nie przetwornice 100W, w nią wpinasz łądowarkę a przewód bez zasilacza wyprowadzasz klapą. Robiłęm tak bezproblemowo. Ba, nawet ładowałem dwa rowery w tym samym czasie podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.