Skocz do zawartości

Włóczywóz czyli forda transita L4H3 tranzycja na campervana


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Ja Ci powiem co jest nie halo. Dometic swojego czasu na potęgę pokupował różnych marek, które miały różną jakość. No i w ten sposób powiększył swój asortyment. Nadrukował tylko swoje logo i finito. Stąd różne problemy z jakością różnych rzeczy. 

Jacek, niby tak ale...

Jakościowe problemy pojawiają się w produktach, które są w ofercie od dziesiątków lat. U mnie w oknie heki 2 zarówno roleta zaciemniająca jak i moskitiera nie wytrzymała 2 lat. Zarówno knaus jak i dometic reklamację odrzucili. W starej przyczepie po 15 latach padł JEDEN siłownik w oknie Heki 2.

Dla mnie Dometic w tej chwili to synonim tandety... niestety i tak jak pisał @Łza Włóczynutka  iść lepiej w chińczyka niż markowy produkt. Oczekiwania od chińczyka masz mniejsze a dostajesz więcej. U Dometica jest na odwrót. W mojej przyczepie z produktów Dometica jeszcze się broni lodówka. Reszta ( kibel, rolety, okno dachowe, energoblok czy kuchenka gazowa) nie wytrzymały dwóch lat. 

Niestety obecnie produkowanie niezawodnych rzeczy w modzie nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo po co produkować niezawodne?

Jak można wyprodukować takie, co za 2-5lat się rozpadnie i klient będzie musiał kupić nowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo po co produkować niezawodne?
Jak można wyprodukować takie, co za 2-5lat się rozpadnie i klient będzie musiał kupić nowe...
Ale nie rozpada się Alko, Victron, Therford, Fiamma, Thule, MPK, Reich, Decathlon, Isabella itd. Dziwnym trafem to z Dometicem są ostatnio spore problemy. Nie sądzę aby to był przypadek..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, lbuster napisał(a):

pamiętaj, kaseta musi być włożona w otwór

postaram się zastosować do tej cennej rady ;)

Wczoraj wjkeiłem ramkę wewnętrzną, pociągnąłem też zasilanie.

1718349766842.thumb.jpg.adcce0e1696df15d8c671736eeffb483.jpg

dziś w końcu pora przyjdzie na drzwiczki. Cały tydzień nad jednymi drzwiczkami..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zapodałem panel, żeby naładował akumulator na full. Zauważyłem jednk, że fabrycznie wgrany przez victrona program do lifepo4 nie razi sobie z naładowaniem tego akumulatora. Przy jakichś 98% naładowania aku, smart soloar przełączył się na fazę float, przez co ładowanie praktycznie się wyłaczyło. (napięcie na smart solarze jest (~13.6) niższe niż na akumulatorze (14.5), więc ta faza float jest niezbyt dobrze ustawiona przez victrona. 

Przeedytowałem na szybko parametry tak, żeby podładował na 100% i się udało. (abs na 14.8, float na 14.6). Po naładowaniu odłączyłem.
Jakie macie ustawienia w ładowarkach, żeby ogarniał tego typu lifepoki na ogniwach? Bms akumulatora teoretycznie-fabrycznie odetnie powyżej 14.8, no ale to też można przestawić. Wydaje się być OK to 14.8.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po całym tygodniu nierównej walki wygląda na to, że włóczybus zyskał funkcjonalny kibel.

Drzwiczki w fazie ażurowej:

IMG_20240615_110817.thumb.jpg.f6ffdbdee47d5dd910a7a7f9e3879934.jpg

Przyłącza wodne i elektryczne 

IMG_20240615_171504.thumb.jpg.db2784227062e03e8164d835982ca153.jpg

Wszystko gotowe

IMG_20240615_171516.thumb.jpg.2477608ca9de922f41ce1e7ad9a3c412.jpg

IMG_20240615_134903.thumb.jpg.f0a99af036a1595f699c42496a8f0936.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za co lepiej się zabrać teraz?

- drzwii do lazienki

- markiza 

- szafka na lodówkę i zlew?

Wszystko by się przydało, wszystko mam i czeka na montaż, do wakacji raczej nidyrydy wszystkiego poinstalowac, ale bez każdej z tych rzeczy da się jeździć.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Za co lepiej się zabrać teraz?

- drzwii do lazienki

- markiza 

- szafka na lodówkę i zlew?

Wszystko by się przydało, wszystko mam i czeka na montaż, do wakacji raczej nidyrydy wszystkiego poinstalowac, ale bez każdej z tych rzeczy da się jeździć.. 

Po Twoich wątpliwościach co do Victrona powiedział bym - modernizacja elektryki :) Ale myślę że sukcesywnie byle do brzegu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co miałbym modernizować z elektryką?

Po naładowaniu akumulatora na defaultowym ustawieniu Lifepo4, victron się przełącza na napięcie niższe niż napięcie akumulatora i cokolwiek włączę to zamiast z paneli prąd jest pobierany z akumulatora. Na kwasowym nie odwala takich numerów, więc coś te fabryczne ustawienia nie korespondują z takim akumulatorem.

Na razie nie mam panelu do tego auta więc i tak to nie ma znaczenia

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

A co miałbym modernizować z elektryką?

Po naładowaniu akumulatora na defaultowym ustawieniu Lifepo4, victron się przełącza na napięcie niższe niż napięcie akumulatora i cokolwiek włączę to zamiast z paneli prąd jest pobierany z akumulatora. Na kwasowym nie odwala takich numerów, więc coś te fabryczne ustawienia nie korespondują z takim akumulatorem.

Na razie nie mam panelu do tego auta więc i tak to nie ma znaczenia

Skoro wszystko wiesz i wszystko widziałeś po co te same pytania zadajesz na wielu forach ? Dostałeś w pełni wyczerpującą odpowiedź i na bazie tego mój wniosek :) musisz „modernizować elektrykę” :) 

Czy Tobie się wydaje, że tylko Ty masz internet 🛜 

Proszę administratora o nieskreślanie mojego wpisu w związku w linkiem do konkurencji :) robię to celowo by wytłumaczyć koledze sens pytań i wpisów.

https://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=34002&start=1260

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten post, choć zawiera kilka przydatnych uwag, i tak nie rozwiązuje sedna sprawy, czyli konfiguracji ładowarek victrona, które nie ogarniają tego typu akumulatorów na ustawieniach fabrycznych. Post skupia się na konfiguracji BMS, a to nie ma nic wspólnego z konfiguracją victronow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Tamten post, choć zawiera kilka przydatnych uwag, i tak nie rozwiązuje sedna sprawy, czyli konfiguracji ładowarek victrona, które nie ogarniają tego typu akumulatorów na ustawieniach fabrycznych. Post skupia się na konfiguracji BMS, a to nie ma nic wspólnego z konfiguracją victronow.

Jeśli to Tobie nic nie wyjaśniło to lepiej kup coś gotowego i sam już nic nie rób. Czasami tak jest, że ktoś nawet jak bardzo chce nie jest w stanie ogarnąć zagadnienia. Zostaw, odłuż … bo naprawdę będziesz mi mówił „wszystko wiedząca wiedźma Pleple” jak to się spali :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.