mymlon Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Gazeta Wyborcza pisze: Od 22 września do rejestracji używanego samochodu z importu wystarczy wydany za granicą dowód rejestracyjny z datą kolejnego badania technicznego. Zmiany wymusiła Komisja Europejska. Początkowo Polska nie chciała się zgodzić, bo prawo unijne dopuszcza dodatkowe badania ze względu na bezpieczeństwo drogowe. KE pozwała Polskę do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Ten orzekł, że nasze przepisy naruszają europejskie prawo swobodnego przepływu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekkow Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Czekam , aż się temat rozwinie , to powiem Wam więcej ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mymlon Posted September 3, 2009 Author Share Posted September 3, 2009 Moją intencją jest przekazanie informacji, że przyczepy sprowadzone nie będą musiały przechodzić przeglądu "0" Jeśli nie ma aktualnego przeglądu wystarczy zwykły i po sprawie. Zostaje w kieszeni kasa na lody... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarekkow Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Jeśli nie ma aktualnego przeglądu wystarczy zwykły i po sprawie Jeśli nie będzie mieć ważnego badania UE trzeba będzie robić pierwsze tak jak teraz Zostaje w kieszeni kasa na lody... Obawiam się ,że przy nowym układzie badań to jeszcze kasy na kilka lodów trzeba będzie dołożyć W Holenerskim dowodzie nie ma DMC czy masy własnej , czy nacisków osi , co zrobi Pani z okienka ? - skierowanie na ustalenie danych - koszt 60 PLN Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aśka Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 W Holenerskim dowodzie nie ma DMC czy masy własnej , czy nacisków osi , co zrobi Pani z okienka ? - skierowanie na ustalenie danych - koszt 60 PLN Nie prawda .W Holenderskim NOWYM ( zielonym ) dowodzie rejestracyjnym są PRAWIE wszystkie dane potrzebne do rejestracji oprócz: wysokości przyczepy , rozmiaru opon i ich parametrów oraz ...koloru przyczepy . Brakuje też w nim wpisu o ważności przeglądu technicznego ( do dowodu rej. w NL przeglądów technicznych nie wpisuje się ) . Osobnym dokumentem o przeprowadzonych i ważnych przeglądach technicznych w NL ( może żle to napiszę ale zaryzykuję ) jest ''keuringsraaport'' ważny dla przyczep kempingowych w NL ( o ile się nie mylę ) co najmniej 2 lata. Przeglądy ''0'' wcale się nie skończą dla sprowadzanych przyczep z NL też z tego powodu , że mało która sprowadzona przyczepa z NL posiada ważny ''keuringsraaport''. Sprzedawcy w NL nie opłaca sie przed sprzedażą robić przeglądu technicznego i wydawać na niego kilkaset euro ( dokładnie 320 euro ). Nawet gdyby sprowadzona przyczepa z NL miała ważny przegląd techniczny aż 2 lata to i tak nie będzie taniej przy jej zarejestrowaniu w PL , bo znając życie , zapewne dojdzie koszt tłumaczenia zaświadczenia o przeprowadzonym przeglądzie technicznym w NL . Smutne w tym wszystkim jest też to , że mając w ręku przetłumaczone zaświadczenie o ważności przeglądu technicznego na 2 lata - to i tak w WK do dowodu rejestracyjnego wpiszą jego ważność 1 rok ( takie przepisy w PL ). Teraz z kolei nasuwa się pytanie: 1 rok ważności od kiedy ? Od daty przeprowadzonego przeglądu w NL czy też ( w przypadku np. ważności przeglądu jeszcze przez 1 rok , 11 miesięcy i 20 dni ) od daty zarejestrowania przyczepy w PL ? Coś mi sie wydaje to , że będzie ciągle pod górkę Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.