Jump to content

Koniec z przeglądami "zerowymi"


mymlon
 Share

Recommended Posts

Gazeta Wyborcza pisze:

 

Od 22 września do rejestracji używanego samochodu z importu wystarczy wydany za granicą dowód rejestracyjny z datą kolejnego badania technicznego.

 

Zmiany wymusiła Komisja Europejska. Początkowo Polska nie chciała się zgodzić, bo prawo unijne dopuszcza dodatkowe badania ze względu na bezpieczeństwo drogowe. KE pozwała Polskę do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości. Ten orzekł, że nasze przepisy naruszają europejskie prawo swobodnego przepływu

Link to comment
Share on other sites

Czekam , aż się temat rozwinie , to powiem Wam więcej ... :)

Link to comment
Share on other sites

Moją intencją jest przekazanie informacji, że przyczepy sprowadzone nie będą musiały przechodzić przeglądu "0" Jeśli nie ma aktualnego przeglądu wystarczy zwykły i po sprawie. Zostaje w kieszeni kasa na lody... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie ma aktualnego przeglądu wystarczy zwykły i po sprawie

 

Jeśli nie będzie mieć ważnego badania UE trzeba będzie robić pierwsze tak jak teraz

 

Zostaje w kieszeni kasa na lody...

 

Obawiam się ,że przy nowym układzie badań to jeszcze kasy na kilka lodów trzeba będzie dołożyć :)

 

W Holenerskim dowodzie nie ma DMC czy masy własnej , czy nacisków osi , co zrobi Pani z okienka ? - skierowanie na ustalenie danych - koszt 60 PLN

Link to comment
Share on other sites

W Holenerskim dowodzie nie ma DMC czy masy własnej , czy nacisków osi , co zrobi Pani z okienka ? - skierowanie na ustalenie danych - koszt 60 PLN

 

Nie prawda :) .W Holenderskim NOWYM ( zielonym ) dowodzie rejestracyjnym są PRAWIE wszystkie dane potrzebne do rejestracji oprócz: wysokości przyczepy , rozmiaru opon i ich parametrów oraz ...koloru przyczepy :) . Brakuje też w nim wpisu o ważności przeglądu technicznego ( do dowodu rej. w NL przeglądów technicznych nie wpisuje się ) . Osobnym dokumentem o przeprowadzonych i ważnych przeglądach technicznych w NL ( może żle to napiszę ale zaryzykuję :) ) jest ''keuringsraaport'' ważny dla przyczep kempingowych w NL ( o ile się nie mylę ) co najmniej 2 lata. Przeglądy ''0'' wcale się nie skończą dla sprowadzanych przyczep z NL też z tego powodu , że mało która sprowadzona przyczepa z NL posiada ważny ''keuringsraaport''. Sprzedawcy w NL nie opłaca sie przed sprzedażą robić przeglądu technicznego i wydawać na niego kilkaset euro ( dokładnie 320 euro :) ).

Nawet gdyby sprowadzona przyczepa z NL miała ważny przegląd techniczny aż 2 lata to i tak nie będzie taniej przy jej zarejestrowaniu w PL , bo znając życie , zapewne dojdzie koszt tłumaczenia zaświadczenia o przeprowadzonym przeglądzie technicznym w NL . Smutne w tym wszystkim jest też to , że mając w ręku przetłumaczone zaświadczenie o ważności przeglądu technicznego na 2 lata - to i tak w WK do dowodu rejestracyjnego wpiszą jego ważność 1 rok ( takie przepisy w PL ). Teraz z kolei nasuwa się pytanie: 1 rok ważności od kiedy ? Od daty przeprowadzonego przeglądu w NL czy też ( w przypadku np. ważności przeglądu jeszcze przez 1 rok , 11 miesięcy i 20 dni ) od daty zarejestrowania przyczepy w PL ?

Coś mi sie wydaje to , że będzie ciągle pod górkę :)

post-96205-imported-09aaae25-b00b-4031-b8fa-8b05ea56afc5_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...