Skocz do zawartości

Peugeot 307SW 1.6 HDI 110 KM mała wartość w polu O.1


sebastian1994

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim ! Zwracam się do Was z takim tematem jak mała wartość wg. mnie w pozycji O.1 w dowodzie rejestracyjnym. Posiadam Peugeota 307SW z silnikiem 1.6 HDI o mocy 110 KM, w pozycji O.1 mam wpisane 1000kg. Zaczęło mnie to zastanawiać, czy aby ta wartość nie jest zbyt mała, dlatego skontaktowałem się z paroma osobami, które sprzedają dokladnie takie same modele samochodów na OLX i uzyskałem od paru osób informację, że mają one wpisane w to pole 1300 kg. Jest to dla mnie o tyle istotne, że na ostatni wyjazd, gdzie jechałem do Danii przyczepą kempingową musiałem pożyczać od mojego taty Toyotę Verso, gdyby udało mi się w jakiś sposób zmienić to nie musiałbym pożyczać albo też kupować innego samochodu. Generalnie chociaż jest to samochód z 2006r nigdy mnie nie zawiódł i jest to wdzięczne auto z dość małym spalaniem , dlatego też szkoda mi się z nim rozstawać . 

Tutaj pytanie do Was , czy jest realna szansa na to , aby w jakiś sposób zmienić wartość w polu O.1 ? i co trzeba zrobić żeby się to udało ?  Nadmienię tutaj tylko, że jedna osoba, która posiada taki samochód, ale z 90 KM silnikiem, czyli 20 KM słabszym ma wpisane w to pole 1300 kg!! co dla mnie jest w ogóle niezrozumiałe . - załączone zdjęcie

U mnie wygląda to tak : F1 2000kg , F2 2000kg , F3 3130kg , O1 1000kg . 

Czy. jest ktoś mi w stanie prosto napisać jakie kroki powinienem podjąć w wyjaśnianiu tej sytuacji i czy w ogóle jest szansa, żeby to zmienić, czy lepiej nie zaprzątać sobie głowy i porzucic temat bo jest stracony? 

Dzięki Wszystkim za pomocne rady ! 

IMG_3850.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Wszystkim ! Zwracam się do Was z takim tematem jak mała wartość wg. mnie w pozycji O.1 w dowodzie rejestracyjnym. Posiadam Peugeota 307SW z silnikiem 1.6 HDI o mocy 110 KM, w pozycji O.1 mam wpisane 1000kg. Zaczęło mnie to zastanawiać, czy aby ta wartość nie jest zbyt mała, dlatego skontaktowałem się z paroma osobami, które sprzedają dokladnie takie same modele samochodów na OLX i uzyskałem od paru osób informację, że mają one wpisane w to pole 1300 kg. Jest to dla mnie o tyle istotne, że na ostatni wyjazd, gdzie jechałem do Danii przyczepą kempingową musiałem pożyczać od mojego taty Toyotę Verso, gdyby udało mi się w jakiś sposób zmienić to nie musiałbym pożyczać albo też kupować innego samochodu. Generalnie chociaż jest to samochód z 2006r nigdy mnie nie zawiódł i jest to wdzięczne auto z dość małym spalaniem , dlatego też szkoda mi się z nim rozstawać . 
Tutaj pytanie do Was , czy jest realna szansa na to , aby w jakiś sposób zmienić wartość w polu O.1 ? i co trzeba zrobić żeby się to udało ?  Nadmienię tutaj tylko, że jedna osoba, która posiada taki samochód, ale z 90 KM silnikiem, czyli 20 KM słabszym ma wpisane w to pole 1300 kg!! co dla mnie jest w ogóle niezrozumiałe . - załączone zdjęcie
U mnie wygląda to tak : F1 2000kg , F2 2000kg , F3 3130kg , O1 1000kg . 
Czy. jest ktoś mi w stanie prosto napisać jakie kroki powinienem podjąć w wyjaśnianiu tej sytuacji i czy w ogóle jest szansa, żeby to zmienić, czy lepiej nie zaprzątać sobie głowy i porzucic temat bo jest stracony? 
Dzięki Wszystkim za pomocne rady ! 
IMG_3850.thumb.PNG.c89875b5863ad9b9ff2c04c6219bc9cc.PNG
Napisz do Peugeot Polska i poproś o wyciąg z homologacji dla Twojego pojazdu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej znajdującej się na słupku B.
Najczęściej na dole między drzwiami jest wklejona. Tam znajdziesz masy, które pokryją się z DR lub nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Exen napisał:

Zrób zdjęcie tabliczki znamionowej znajdującej się na słupku B.
Najczęściej na dole między drzwiami jest wklejona. Tam znajdziesz masy, które pokryją się z DR lub nie...

Ale na tabliczce nie masz mas przyczep. A że jest to auto francuskie to ma ograniczenie w poz. F3. To znaczy suma F2 i O1 nie jest równa F3. Jeśli auto jest sprowadzone i mądry inaczej diagnosta nie umiał ustalić prawidłowych danych dla pojazdu, tylko odjął od F3 pozycję F2 to wyszła mu zła wartość w polu O1. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, jacek00 napisał:

Ale na tabliczce nie masz mas przyczep. A że jest to auto francuskie to ma ograniczenie w poz. F3. To znaczy suma F2 i O1 nie jest równa F3. Jeśli auto jest sprowadzone i mądry inaczej diagnosta nie umiał ustalić prawidłowych danych dla pojazdu, tylko odjął od F3 pozycję F2 to wyszła mu zła wartość w polu O1. 

Masz rację, Francuskie auta mają dziwne wpisy w dowodach. W Reno Megan, też widziałem takie niezrozumiałe wpisy. Tam było jeszcze lepiej, bo F2+O1 przekraczało F3 ;]
Wspomniany diagnosta chyba czarował lub wróżył, gdyż w przypadku autora O1 powinno mu wyjść co najmniej 1130.
Może na haku jest jakieś ograniczenie - warto to też sprawdzić na tabliczce znamionowej.

Z ciekawością zobaczę tą homologację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Exen napisał:

Tam było jeszcze lepiej, bo F2+O1 przekraczało F3 ;]

To jest akurat norma we francuzach i jest to jak najbardziej Ok. Ale nie jest regułą. W megance tak miałem, a w cytrynie mam F2+O1=F3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomiy tak mam szklany dach, a rok produkcji to 2006. Tylko chodzi o to , że pisałem do ludzi z identycznym samochodem, czyli szklanym dachem, taki sam rok produkcji silnik itd itd i niektórzy z nich mają w polu O.1 wpisaną wartość 1300 kg , to jest dla mnie niezrozumiałe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, sebastian1994 napisał:

@Tomiy tak mam szklany dach, a rok produkcji to 2006. Tylko chodzi o to , że pisałem do ludzi z identycznym samochodem, czyli szklanym dachem, taki sam rok produkcji silnik itd itd i niektórzy z nich mają w polu O.1 wpisaną wartość 1300 kg , to jest dla mnie niezrozumiałe :D

Z tego co widzę to wersja 1,6 110 konna z okresu produkcji 2005-2007 wychodziła z takimi parametrami w zależności od wersji wyposażenia:

  • MW: 1492 lub 1483 kg
  • DMC: 2000 kg
  • F3: 3130 kg
  • O1: 1300 kg
  • O2: 740 lub 745 kg.

Nie widzę żadnego SW, który miałby na haku 1000 kg. Nie wiem, może diagnosta wziął tą wartość z pola 1 lub 2 na tabliczce znamionowej? 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sebastian1994 napisał:

@Tomiy5 biegowa skrzynia , manual oczywisice

Zedytowałem i odpisałem powyżej. Masz wszystkie dane jakie występowały w wersjach SW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jacek00 Przesyłam w załącznikach zdjęcia mojego DR oraz tabliczki znamionowej , dzwoniłem przed chwilą do Peugeot Polska i Pani z działu obsługi klienta powiedziała , że pierwsze co to musze pojechać do diagnosty i uzyskać jakiś dokument na podstawie którego stwierdza niezgodność i dopiero wtedy kontaktować się z nimi. Czyli możliwe, że jest szansa, że uda się to jakoś odkręcić. 

IMG_3849.jpeg

@jacek00 a skąd brałeś te informacje ?? " Nie widzę żadnego SW, który miałby na haku 1000 kg. Nie wiem, może diagnosta wziął tą wartość z pola 1 lub 2 na tabliczce znamionowej? 

Podesłałbys link ? tak abym mogl pokazac diagnoście, zebym mial jakies popracie . 

IMG_3865.jpeg

Edytowane przez sebastian1994 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, sebastian1994 napisał:

@jacek00 Przesyłam w załącznikach zdjęcia mojego DR oraz tabliczki znamionowej , dzwoniłem przed chwilą do Peugeot Polska i Pani z działu obsługi klienta powiedziała , że pierwsze co to musze pojechać do diagnosty i uzyskać jakiś dokument na podstawie którego stwierdza niezgodność i dopiero wtedy kontaktować się z nimi. Czyli możliwe, że jest szansa, że uda się to jakoś odkręcić. 

Ale nie mogą Ci po VIN napisać jakie powinny być dane? 

15 minut temu, sebastian1994 napisał:

IMG_3849.jpeg

@jacek00 a skąd brałeś te informacje ?? "

Z oficjalnych danych technicznych. Akurat grupa PSA wszystko udostępnia, każda wersja pojazdu. Zresztą jak masz oryginalną insrukcję do swojego auta to tam wszystko masz wpisane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, jacek00 napisał:

Ale nie mogą Ci po VIN napisać jakie powinny być dane? 

Z oficjalnych danych technicznych. Akurat grupa PSA wszystko udostępnia, każda wersja pojazdu. Zresztą jak masz oryginalną insrukcję do swojego auta to tam wszystko masz wpisane. 

mogą mi dac dane z homologacji , ale takie cos kosztuje 500 zł . Dlatego Pani doradziła,aby pierwsze co zrobić to udać się do diagnosty i dowiedzieć się czy można to jakoś zmienić , dopiero poźniej do nich kontakt. 

Nie posiadam niestety oryginalnej instrukcji pojazdu, jestes w stanie podeslac link do tych danych technicznych? Czy masz to w formie papierowej właśnie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sebastian1994 napisał:

mogą mi dac dane z homologacji , ale takie cos kosztuje 500 zł . Dlatego Pani doradziła,aby pierwsze co zrobić to udać się do diagnosty i dowiedzieć się czy można to jakoś zmienić , dopiero poźniej do nich kontakt. 

No ok to uderzaj do diagnosty. Powiedz mu, że dane są niezgodne z homologacją i czy jest w stanie ustalić prawidłowe dane dla Twojego pojazdu.

Cytat

Nie posiadam niestety oryginalnej instrukcji pojazdu, jestes w stanie podeslac link do tych danych technicznych? Czy masz to w formie papierowej właśnie? 

image.png.a3ef68ea5e1473862d70df1c4c09bfdc.png

Wszystko masz na stronie https://service.citroen.com/APddb/ Grupa PSA wszystkie dane homologacyjne dla każdego modelu i wersji nadwoziowej podaje w instrukcjach obsługi w sekcji dane techniczne. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.