Skocz do zawartości

Podłączenie dodatkowego akumulatora


wartyl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

niestety w elektryce jestem laikiem i mam problem. 

Obecnie podłączam wtyczkę z prądem 230V z gniazdka na zewnątrz przyczepy i cieszę się prądem w mojej przyczepie :) 

Jednak teraz zaszła potrzeba podłączenia akumulatora, aby mieć prąd z racji spania na dziko. Obecnie w przyczepie nie ma żadnego akumulatora. Kiedy jadę samochodem i podłączam wtyczkę przy dyszlu to mam takie dodatkowe światełka na 12V + działa pompka wody. 

Posiadam skrzynkę jak poniżej na zdjęciu (na zdjęciu strzałka jest przypadkowa, nic nie oznacza :) )

Pierwsza pytanie co to jest za urządzenie :) ? Czy w jakiś sposób mogą podłączyć do niego akumulator, który będzie ładowany z panelu solarnego? Czy może mógłbym podłączyć akumulator przez wtyczkę przy dyszlu? Będę wdzięczny za pomoc, bo na ten moment nie mam nawet pomysłu jak się do tego zabrać. 

 

 

IMG_20220423_174825.thumb.jpg.e2ce5612a74b5ba75b1dc44bdc934d6a.jpg

Edytowane przez wartyl (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wartyl napisał:

na zdjęciu strzałka jest przypadkowa, nic nie oznacza

Na pewno? :)

Zdejmij obudowę i wtedy zrób zdjęcie

 

2 godziny temu, wartyl napisał:

Pierwsza pytanie co to jest za urządzenie ? Czy w jakiś sposób mogą podłączyć do niego akumulator, który będzie ładowany z panelu solarnego? Czy może mógłbym podłączyć akumulator przez wtyczkę przy dyszlu?

Przetwornica 230/12
Nie
Mógłbyś, ale to bez sensu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetwornica to z 230~ zmiennego na 12V -  stały, do wpięcia aku musi być przełącznik na jakiejś szafie rozdzielczej,  na pewno masz dodatkowe przełączniki, gdy wciskasz odcinasz dopływ prądu z przetwornicy na pewno też z auta a idzie z aku, a wtedy trzeba odszukać miejsce gdzie powinien znajdować się aku i po kablach dojdziesz, no chyba że masz jak ja brak miejsca na aku, brak instalacji od aku, wtedy trzeba wszystko ciągnąć, łącznie z zabezpieczeniem hebel, bezpiecznikami itd, wpięcie w instalacje i montaż odcienia przetwornicy bo u mnie się spaliła jak poszedł prąd z aku, dodatkowo montaż prostownika, aku oczywiście żelowy można też panel, wszystko do ogarnięcia jak cos zapraszam w połowie lipca 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, MARKON napisał:

Przetwornica to z 230~ zmiennego na 12V -  stały, do wpięcia aku musi być przełącznik na jakiejś szafie rozdzielczej,  na pewno masz dodatkowe przełączniki, gdy wciskasz odcinasz dopływ prądu z przetwornicy na pewno też z auta a idzie z aku, a wtedy trzeba odszukać miejsce gdzie powinien znajdować się aku i po kablach dojdziesz, no chyba że masz jak ja brak miejsca na aku, brak instalacji od aku, wtedy trzeba wszystko ciągnąć, łącznie z zabezpieczeniem hebel, bezpiecznikami itd, wpięcie w instalacje i montaż odcienia przetwornicy bo u mnie się spaliła jak poszedł prąd z aku, dodatkowo montaż prostownika, aku oczywiście żelowy można też panel, wszystko do ogarnięcia jak cos zapraszam w połowie lipca 

A czy to samo nie odcina akumulatora po podłączeniu 230?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Piotrekm13 napisał:

A czy to samo nie odcina akumulatora po podłączeniu 230?

 

Raczej ten model nie,  zerknij sam masz tylko u góry  transformator lata 80/90 a na dole układ greca z kondensatorem elektrolitycznym i słabym radiatorem a obok bezpieczniki nadprądowy po 2000r 0czyli ktoś przy tym już grzebał, ja tak sądzę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tych względów lepiej żebym sam tego nie ruszał :) Czy na forum jest może ktoś z okolic Warszawy kto byłby w stanie pomóc? Oczywiście mogę podjechać i zrobimy wtedy normalnie rozliczenie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy miałem Hobby 400 to coś takiego zrobiłem - solar, akumulator, automat przełączający gdy "poczuł" 230V z sieci.
Całość zrobiona była na zasilaczu buforowym Meanwell i automatycznej ładowarce samochodowej Baltrade (może być też taka z Lidla). Działało bezobsługowo, piszczało przy spadku napięcia :)

Tylko że do Warszawy to ja mam około 120 km.

Na tej przetwornicy nic nie zrobisz, zresztą profilaktycznie wymieniłbym elektrolit - swoje lata już ma.

 

Nawet zdjątka znalazłem, rocznik 2015

H019.JPG

H031.JPG

H076.JPG

 

Edytowane przez piotrowin (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.