Skocz do zawartości

Hamulec najazdowy problem


Open121

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Ten teleskop był całkowicie zastały moczylem go w wd  i puścił wciska się dobrze ale wolno wychodzi auto go wyciągnie tak mi się wydaje przyczepa długo stała czy kupić nowy amor 

W innych przyczepach jak patrzałem to nie ma takiego luzu 

29 minut temu, Piotrekm13 napisał:

U mnie chyba nawet więcej się obraca.

Ale dlaczego suwadło jest wciśnięte???

 

 

Guma jeszcze nie jest też końca założona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Open121 napisał:

Od czego to zależy patrzałem w lawecie od motorówki jest tak samo a u koleżki w przyczepię jest na sztywno 

Od konstrukcji obudowy suwadła. 

Ale najważniejsze, żeby się  suwało wte  i wewte :)  Jak masz pordzewiałą rurę to trzeba wymienić + tuleje, ew. + siłownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, PanSamochodzik napisał:

wte  i wewte

Odwrotnie, najpierw wewte, a dopiero jak puścisz to wte. A w którą stronę stoisz obrócony??? ;)

Chyba że:

W dniu 14.04.2022 o 20:50, Open121 napisał:

Guma jeszcze nie jest też końca założona

Chyba nam się tak tylko wydaje, że suwadło jest wciśnięte. 

W dniu 14.04.2022 o 20:50, Open121 napisał:

wciska się dobrze ale wolno wychodzi auto go wyciągnie

U mnie też po mocniejszym hamowaniu zostaje wciśnięte, i dopiero jak ruszam to wychodzi, więc jest lekkie szarpniecie. Nie wiem czy tak ma być, ale wydaje mi się, że amortyzator powinien mieć tyle siły, aby na twardym, płaskim podłożu odepchnąć przyczepę. Na razie tak zostawiam, z myślą że może niedługo będzie amortyzator do wymiany. Proszę więc innych o swoje spostrzeżenia. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.04.2022 o 13:08, Piotrekm13 napisał:

U mnie też po mocniejszym hamowaniu zostaje wciśnięte, i dopiero jak ruszam to wychodzi, więc jest lekkie szarpniecie. Nie wiem czy tak ma być, ale wydaje mi się, że amortyzator powinien mieć tyle siły, aby na twardym, płaskim podłożu odepchnąć przyczepę. Na razie tak zostawiam, z myślą że może niedługo będzie amortyzator do wymiany. Proszę więc innych o swoje spostrzeżenia. 

U mnie  jest podobnie - suwadło wsunięte pozostaje w tej pozycji. Przy użyciu niewielkiej siły można je wyciągnąć i takie coś uważam za dopuszczalne (mam nadzieję że się nie mylę). U mnie to wina zbyt ciasno spasowanych tulei, a nie siłownika (nie nazywać go amortyzatorem) - przy wymianie zbyt słabo je rozwierciłem.  Na pewno idealna sytuacja to taka, gdy suwadło (przy odpiętej przyczepie) powraca do pozycji wysuniętej przy jednoczesnym braku luzu na tulejach. Aby tak było, musi być sprawny siłownik i gładź na suwadle + smar ( no i odpowiednio spasowane tuleje).

Należy też pamiętać o regularnym smarowaniu suwadła przez kalamitki (szt 2.) umieszczone na korpusie urządzenia najazdowego (obudowie suwadła). Trzecia kalamitka zazwyczaj jest na osi dźwigni hamulca ręcznego (też warto przesmarować). Nie wolno dopuścić do powstania rdzy lub wżerów na suwadle. Takie kwalifikują je do wymiany.

Zresztą ten temat chyba był już poruszany na forum.

Edytowane przez PanSamochodzik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, PanSamochodzik napisał:

U mnie  jest podobnie - suwadło wsunięte pozostaje w tej pozycji. Przy użyciu niewielkiej siły można je wyciągnąć i takie coś uważam za dopuszczalne (mam nadzieję że się nie mylę).

Nie, to u mnie aż tak to nie. Samo wychodzi jak przyczepa odczepiona. Chodzi bardziej o to, że po  zatrzymaniu nie odpycha przyczepy, nawet stojącej na twardym równym podłożu. 

13 minut temu, PanSamochodzik napisał:

Należy też pamiętać o regularnym smarowaniu suwadła przez kalamitki (szt 2.) umieszczone na korpusie urządzenia najazdowego (obudowie suwadła).

W tym roku jeszcze nie, ale ostatnio patrzałem na smarownicę, jak tak sobie wisi na gwoździu. Trzeba będzie użyć. Może jutro się przejdę do przyczepy. :yes:

15 minut temu, PanSamochodzik napisał:

Na pewno idealna sytuacja to taka, gdy suwadło (przy odpiętej przyczepie) powraca do pozycji wysuniętej przy jednoczesnym braku luzu na tulejach. Aby tak było, musi być sprawny siłownik i gładź na suwadle + smar ( no i odpowiednio spasowane tuleje).

No i jeszcze dopasowana guma w jednym kawałku. Jak kupiłem przyczepę to były pozostałości gumy. Na szczęście suwadło bez wżerów, więc zmywacz i drobny papier załatwiły sprawę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.04.2022 o 20:41, Piotrekm13 napisał:

Nie, to u mnie aż tak to nie. Samo wychodzi jak przyczepa odczepiona

E to myślę, że nie ma się czym przejmować.

W dniu 18.04.2022 o 20:41, Piotrekm13 napisał:

No i jeszcze dopasowana guma w jednym kawałku.

O tak, bez szczelnej gumy i to dobrze zamocowanej, ani rusz :D    

.....  na suwadle zbiera się masa syfu co za chwile skutkuje luzem na tulejach i perspektywą roboty.

W dniu 18.04.2022 o 20:41, Piotrekm13 napisał:

Na szczęście suwadło bez wżerów, więc zmywacz i drobny papier załatwiły sprawę. 

Suwadło nawet powinno być przynajmniej docierane (chropowatość co najmniej rzędu Ra=0,16 Rz=0.8  - tak wyczytałem w jakiejś starej instrukcji), ale w praktyce widzę, że to tylko teoria :)

Heh, ja mam na ogrodzie starą przyczepę i ostatnio sąsiad przestawiał mi ją nieznacznie ciągnikiem - suwadło ani drgnęło - jak przyspawane :)    ... no ale min. 5 lat stała w bezruchu, a dodatkowy dach nie sięga nad zaczep.

Edytowane przez PanSamochodzik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.