Skocz do zawartości

Co to za ustrojstwo - okolice butli LPG


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Jestem całkowicie nowy i zielony.

Ponieważ, lubię wyzwania, zakupiłem przyczepę, akurat trafił się Solifer 5602i z '89, trochę dezel :).

Muszę sprawdzić w jakim stanie jest sprzęt grzewczy, oraz elektryka, i tu zaczynają się niespodzianki i wynik braku wiedzy.

Co to za ustrojstwo, zamontowane na przewodzie stałym zaraz za reduktorem.

Myślałem, że to filtr lub odstojnik, ale raczej nie. Co on robi, po co, co tam siedzi w środku?

i z innej beczki przy okazji. Jest piecyk Primus 2490 6,3kW, on ogrzewa wodę użytkową poprzez przepływ wody przez ten piecyk, czy może następuje podgrzanie bezpośrednio w zbiorniku przez wężownicę?

 

z góry dziękuję za informację.

Solifer.png

 

 

Edytowane przez 1wheler1 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, 1wheler1 napisał:

Muszę sprawdzić w jakim stanie jest sprzęt grzewczy, oraz elektryka, i tu zaczynają się niespodzianki i wynik braku wiedzy.

Powiedziałbym, że to oksymoron.

A to żółte niżej to filtr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma zewnętrzny zbiornik (zazwyczaj 5l wewnątrz przyczepy ... biały w twardym styropianie) do którego wężownica na glikolu wchodzi. W moim były jeszcze zawory (ręczne) które odcinały grzejniki.

 

tu masz manuale w normalniejszym języku

https://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2&searchstring=2490

Edytowane przez macieku (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ macieku

Dziękuję za manual, przyda się.

A jeszcze zapytam, jak jest realizowane podawanie wody c.u.w.? Czy w tym zbiorniku "w styropianie" jest ciśnienie? Bo mam też w WC taki zbiornik ala kanister, tam jest woda i wsadzona pompka. Ta pompka załącza się z automatu i bije ciśnienie do tego w styropianie? czy raczej na zasadzie włącza się kiedy odkręcę kran?