Skocz do zawartości

Dodatkowe lusterka do samochodu.


Kurus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, Mandrol napisał:

Do nowej cepki założyłem Grand Aero 3XL;) Pewnie będzie trzeba dopracować mocowanie (w prawym trochę gorzej widać) ale ogólnie jestem z nich zadowolony. Obawiałem się, że na ramieniu długości 41cm będą drgać ale nic takiego nie występowało podczas jazdy na autostradach i remontowanych, dziurawych drogach;)

P1100319.thumb.JPG.bb9eea130a13bae068b9af40a5a3b194.JPG P1100320.thumb.JPG.5dd48daeff09bf05102be7fb5cfb172e.JPG

@Mandrol żeby mieć większą widoczność, zwłaszcza w prawym, to przesuń mocowania max na zewnątrz lusterka i rurke w mocowaniach też max na zewnątrz, parę ładnych centymetrów zyskasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dołu też można.Kolego Mondrol, czy możesz w miarę dokładnie w jakiej odległości od krawędzi lusterka zasadniczego oczywiście po całkowitym wsunięciu "chwytaków" lusterka dodatkowego znajdują się końcówki śrub dociskających i jeszcze w jakiej odległości od końców tych chwytaków znajdują się te śruby dociskające?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jacekzoo napisał:

...żeby mieć większą widoczność, zwłaszcza w prawym, to przesuń mocowania max na zewnątrz lusterka i rurke w mocowaniach też max na zewnątrz, parę ładnych centymetrów zyskasz.

Mam lusterka podobnej konstrukcji i też miałem to wszystko wysunięte na max. Do pierwszego mijania się z tirem; o mało mi to wszystko nie spadło. Niestety ale im dalej wysunięte to tym bardziej to jest podatne na podmuchy wiatru z przeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, tantalos napisał:

Mam lusterka podobnej konstrukcji i też miałem to wszystko wysunięte na max. Do pierwszego mijania się z tirem; o mało mi to wszystko nie spadło. Niestety ale im dalej wysunięte to tym bardziej to jest podatne na podmuchy wiatru z przeciwka.

No zgoda, ja jeżdże ze zwykłymi milenco, mam max na zewnątrz, parę ladnych tys km z budą i lusterka są całe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, mundek28 napisał:

Od dołu też można.Kolego Mondrol, czy możesz w miarę dokładnie w jakiej odległości od krawędzi lusterka zasadniczego oczywiście po całkowitym wsunięciu "chwytaków" lusterka dodatkowego znajdują się końcówki śrub dociskających i jeszcze w jakiej odległości od końców tych chwytaków znajdują się te śruby dociskające?

NP ale dopiero za 3 tygodnie bo dziś zleciałem do Korei...

37 minut temu, tantalos napisał:

Mam lusterka podobnej konstrukcji i też miałem to wszystko wysunięte na max. Do pierwszego mijania się z tirem; o mało mi to wszystko nie spadło. Niestety ale im dalej wysunięte to tym bardziej to jest podatne na podmuchy wiatru z przeciwka.

Powiem szczerze, że też się tego obawiałem bo ktoś kiedyś pisał, że np. w LC lusterka się same składały od podmuchów wiatru. Podczas ponad 800km trasy powrotnej z Niemiec setki razy mijaliśmy się z ciężarówkami i nawet nie drgnęły. Z EV z Reicha też nie miałem tego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem i otrzymałem Excellent view płaskie. Do moich lusterek pasują ,mocowanie jest solidne i stabilne, jeszcze nie jeżdziłem więc nie wiem jak z drganiami w czasie jazdy,widoczność dobra. Wykonanie detali nie jest zachwycające a materiały też chyba nie idealne/ chyba cena robi swoje/ ,zobaczymy jak będzie z trwałością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem i otrzymałem Excellent view płaskie. Do moich lusterek pasują ,mocowanie jest solidne i stabilne, jeszcze nie jeżdziłem więc nie wiem jak z drganiami w czasie jazdy,widoczność dobra. Wykonanie detali nie jest zachwycające a materiały też chyba nie idealne/ chyba cena robi swoje/ ,zobaczymy jak będzie z trwałością.
Mimo, że wykonanie na pozór wydaje się spartańskie to czas pokazuje, że materiałom użytym niczego zarzucić nie można. Moje EV mają za sobą 4 sezony. Baza jeździ cały czas. Wszystko ma się świetnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich. 

Zwracam się z prośbą i radę. Przejrzałem wątek i nie bardzo wiem jakie lusterka będą właściwe w moim przypadku. Holownik to vw tiguan II. 

Przewijają się posty z excellent view oraz milenco aero 3. Może ktoś już testował dodatkowe lusterka do tiguany i doradzi jak to w praktyce wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proszę o poradę, może ktoś też miał taki problem. Ostatnio zakupiłem Lusterka REICH Speed Fix FLAT. Niestety podczas mocowania zsuwają się z lusterek. Samochód LR Discovery V. Sprawdzałem na innym samochodzie i trzymają super, więc to kwestia lusterek w holownika. Wewnętrzna strona się rozszerza, pewnie przez to. W internecie  znalazłem testy w practicalcaravan: https://www.practicalcaravan.com/reviews/tow-car/50137-land-rover-discovery-5  Na fotkach dodatkowe lusterka wyglądają na model Milenco aero, ale przeglądając zdjęcia tych lusterek to mocowanie jest praktycznie takie samo jak w lusterkach Reich, a może jednak czymś się różnią?

Myślałem nad Emuk-ami, ale one mają jedno duże mocowanie i może idealnie nie pasować.

Może ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, co prawda mam "farbowanego" LR (jak go określa kolega @vrs) ale w nazwie też Discovery z dodatkiem Sport:D Lusterka dość wypukłe i myślałem, że Excellenty View nie będą pasowały więc na powrocie z wymiany oleju w serwisie w Katowicach zawitałem do Klai w Bieruniu i tam próbowaliśmy założyć te same lusterka, co Ty zakupiłeś. I doopa zbita- nie chciały wejść. Szpara pomiędzy lustrem a obudową była za mała. Zostałem przy EV, które ostatecznie udało się założyć ale przy okazji spróbowałem ściągnąć sobie Milenco Grand 3XXL i sukces! Nie wiem jak to się stało ale pasują idealnie i widać w nich więcej niż sobie po nich obiecywałem;)

Tutaj masz Sporta z EV podczas VII OPK do Częstochowy:

a tutaj już z Grand 3XXL:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki,

ze szparą miedzy lusterkiem a obudowa nie było problemu, może ok. 1 mm luzu jeszcze, ale po prostu zjeżdżały.

Zamówię Milenco i zobaczymy.

Druga sprawa to czy przy tak dużych lusterkach w LR nie ma problemu ze składaniem się całych lusterek przy większych prędkościach?

W Toyocie tak miałem, przy prędkości ok. 100 km/h składały się lusterka w samochodzie. Mam fajne duże, ale mocowane na gumach, powyżej 60 km/h tak drżą że tylko światła samochodów delikatnie widać (dobrze, że jest nakaz jazdy cały rok, bo w przeciwnym razie byłaby lipa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś kolejnym narzekającym na składające sie lusterka w Toyocie. Miałem Chevroleta Orlando, mam L200 i DS i nigdy mi się lusterka nie sklapnęły a wszystkie mają dosyć duże zdrzadła. Dodam, że czasem pozwolę sobie na prędkości powyżej setki i to na dłuższych dystansach i lustra trzymają się idealnie i nie drżą w DS (w L200 niestety troszkę drżą same lusterka w samochodzie) a 3XXL są dłuższe od normalnych o jakieś 10cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się kiedyś nad tymi 3xxl, ale wydawały mi się za duże do mojego, u ciebie jest zachowana jakaś proporcja :D 
Jak bym miał kupować to bym kupił 
milenco aero 3 to są takie w miarę uniwersalne lusterka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.