Skocz do zawartości

PIec gazowy Carver 3000s


jackvoyager

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawiałem piec ,a właściwie próbowałem naprawić , piec nie chciał zapalać ,a jak zapalił to nie zawsze zapalał duży palnik przestał się automatycznie wyłączać tylko grzał na max.

Okazało się że uszkodził się termostat , pękła rurka łącząca go z zaworem gazowym pieca.

Rozebrałem cały zawór w drobny mak wyczyściłem i zapala od strzału ale grzeje cały czas bo termostat nie działa.

Kilka zdjęć jak wygląda zawór wewnątrz ... może komuś się przyda .

Uszczelki zaworu nie lubią benzyny ekstrakcyjnej ..więc przed ewentualnym myciem je usunąć , i tak samo nie polewać zaworu chemią taką jak WD gdy się zacina ,jak tak zrobiłem i to chyba była przyczyna że przestał otwierać dopływ gazu do palnika.

 

Carver 3000S (3).jpg

Carver 3000S (8).jpg

Carver 3000S (9).jpg

Carver 3000S (10).jpg

Carver 3000S (12).jpg

Carver 3000S (13).jpg

Carver 3000S (14).jpg

Edytowane przez jackvoyager (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta cienka rurka to termopara jeśli by pękła to piec by po odpaleniu gasł po puszczeniu pokrętła nastawy mocy . przyczyna bedzie gdzie indziej . żadna guma nie lubi benzyn praz acetonu jak i wielu innych rozpuszczalników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, sebka34 napisał:

Ta cienka rurka to termopara jeśli by pękła to piec by po odpaleniu gasł po puszczeniu pokrętła nastawy mocy . przyczyna bedzie gdzie indziej . żadna guma nie lubi benzyn praz acetonu jak i wielu innych rozpuszczalników.

Niestety to termostat który zamyka zawór palnika podczas nagrzewania budki

. Do termopary dochodzi ten elastyczny  przewód oplotowy . Masz ją dobrze widocxną na 2-3 zdjęciu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie nr 2

ten miedziany przewód z lewej wychodzący z zaworu to podłączenie termostatu, a ten po prawej w oplocie to podłączenie termopary ,działa tak jak opisał  BIGL.

Dla lepszego wyjaśnienia ,ostatnie zdjęcie przedstawia od góry :

Główny zawór gazowy którym sterujemy pokrętłem piecyka i ustawiamy moc grzania .

Drugi zawór poniżej to zawór którym steruje automatycznie termostat , zamyka go i otwiera zależnie od temperatury otoczenia , tam gdzie ten założony klucz powinna wystawać rurka podłączeniowa  termostatu ,ale u mnie się przełamała wiec całkiem ją usunąłem by móc bez problemu odkręcić ten zawór.

Edytowane przez jackvoyager (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Stary piec ze zdjęć nie działał  poprawnie, po nagrzaniu się ,gasł .

Kupiłem drugi ( używka ) taki sam ale z wentylatorem , dzisiaj zamontowałem w przyczepie ,musiałem znaleźć miejsce na sterowniki i wybrałem miejsce nad tablicą sterującą.

Muszę tylko dokupić przewody do nadmuchu ciepłego powietrza i doprowadzę nawiew  do prysznica co by było ciepło .

 

IMG20240329114743.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.